LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG laat je vies in de steek!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jannoort

AEG laat je vies in de steek!

Ongelezen bericht door jannoort »

Wij hebben een AEG favorit carat afwasser. Deze is 7 jaar oud en nu is het slangetje van de circulatiepomp naar de sproeiers lek. Een silicone slangetje van ca 10 cm lang, 4 cm in doorsnee. Dit is niet meer leverbaar en het gevolg is dat ik mijn overigens nog prima machine gewoon weg kan gooien. Hoezo duurzaam?
Het omruilaanbod dat ze doen levert een bijbetaling op die € 60,= hoger ligt dan de nieuwprijs van een vergelijkbare AEG AAA bij de winkel! Hoezo service?

marcogroningen

Re: AEG laat je vies in de steek!

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Probeer eens bij een onderdelen zaak zo'n slangetje te bemachtigen. Lijkt me namelijk sterk dat er nergens een bijpassend slangetje te verkrijgen is. Waarschijnlijk ben je dan ook niet eens duur uit.

Wel even het oude slangetje meenemen om te vergelijken. En vragen of je het terug kan brengen als het niet past.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Ik denk, dat Marco gelijk heeft, want van een machine van 7 jaar zijn toch zeker nog onderdelen te verkrijgen!

jannoort

Nee, natuurlijk heb ik dat allemaal geprobeerd, zelfs bij een leverancier besteld en al betaald. Kreeg ik m'n geld terug met de boodschap dat het niet meer leverbaar was. Uiteindelijk ben ik dus bij AEG zelf terechtgekomen, met het eerder genoemde verloop.
Maar ik ben het er zeer mee eens dat zoiets na 7 jaar niet mag kunnen. Helaas, bij AEG dus wel.

jannoort

Oh ja, dat was ik nog vergeten: er is een wettelijke plicht om tot 10 jaar na de laatste productiedatum onderdelen te leveren. AEG weet dat ook, maar stelt daar dan een omruilregeling tegenover. Dat is natuurlijk idioot in termen van duurzaamheid, omdat je een hele machine kunt wegdoen voor een lullig slangetje, maar ook het omruilaanbod lijkt nergens op.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Deze slang is zeker verkrijgbaar.
Neem de maat maar op en ga bij een automaterialenzaak langs en vraag maar om een stukje radiateurslang.

T

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

eh niet voor het een of ander maar eh
er is een wettelijke plicht om tot 10 jaar na de laatste productiedatum onderdelen te leveren
dat staat niet in mijn wetboek, en volgens mij heb ik toch echt het 'wettelijke wetboek'.

graag zou ik het artikel zien waar dat staat, want volgens mij is dit een volkswijsheid zonder wetteliijke grondslag. Maar natuurlijk kan ik me vergissen

Trudy

I-Know

Ongelezen bericht door I-Know »

Hallo jannoort,

Ik weet precies wat je bedoelt, ik ben ook zeer teleurgesteld in de gang van zaken bij Electrolux.

Vandaag contact gehad met consumetenbelangen, nou dat belang is mij nu helemaal duidelijk, die hanteren namelijk gewoon niet.
Klinkt helemaal gewelding, maar stelt uiteindelijk helemaal niets voor als je het nodig heb.

Zie mijn verhaal:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1107444

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Volgens mij heb ik een link neergezet waarbij het
slangetje 8,15 € kost.Denk om je rikketik en maak
je niet druk. Staan nog meer slangen op die site mocht
het niet de goede zijn.

jannoort

Beste mensen, ik heb ruim 14 dagen met de hand afgewassen en ondertussen gezocht naar een passend slangetje, via alle mogelijke sites van onderdelenleveranciers. Ik heb zelfs geprobeerd of ik er een stuk fietsband tussen kon zetten, is me niet gelukt. Aan een radiatorslang heb ik eerlijk gezegd niet gedacht.
Probleem heb ik inmiddels opgelost door een nieuwe machine te kopen, een Bosch deze keer. Hebben we al 10 jaar een wasmachine en een droger van, dus op dit moment zijn we vol vertrouwen. Maar ja, dat waren we tot voor kort ook in AEG...

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste I-Know ik heb je frustratie al gelezen maar om nu alle onderwerpen waar AEG in voorkomt maar naar boven te halen, zelfs vanuit 2007 gaat wel wat ver hoor.

Rick :lol:

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

jannoort schreef:Beste mensen, ik heb ruim 14 dagen met de hand afgewassen en ondertussen gezocht naar een passend slangetje, via alle mogelijke sites van onderdelenleveranciers. Ik heb zelfs geprobeerd of ik er een stuk fietsband tussen kon zetten, is me niet gelukt. Aan een radiatorslang heb ik eerlijk gezegd niet gedacht.
Probleem heb ik inmiddels opgelost door een nieuwe machine te kopen, een Bosch deze keer. Hebben we al 10 jaar een wasmachine en een droger van, dus op dit moment zijn we vol vertrouwen. Maar ja, dat waren we tot voor kort ook in AEG...

Misschien voor de volgende keer hier eens kijken:
http://www.hgt24.de/shop/geschirrsp%FCler-c-90.html

SimonleBon

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Fantastische link, Tennis.
Bedankt!

Gesloten