LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG nu al kapot...

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Sanne1979

AEG nu al kapot...

Ongelezen bericht door Sanne1979 »

Ik heb een AEG lavamat wasmachine en een Lavatherm droger. Beide nu 3,5 jaar oud. Ik heb mezelf toendertijd nog 5 jaar extra garantie aan laten praten. dacht dat ik dus helemaal veilig zat. niet dus.

2 weken geleden was de droger ineens helemaal dood. via internet kwam ik erachter dat dit een veel voorkomend probleem was voor dit type. allemaal machines van deze leeftijd of soms jonger.

mijn wasmachine begon ineens tijdens het centrifugeren te piepen en te bonken op een bepaald punt. op het moment dat hij ging versnellen naar het snelste punt en wanneer hij weer af ging remmen en op dat punt kwam. dus de monteur erbij voor beide.

droger heeft nieuwe electronica gekregen. bij de wasmachine heeft de monteur de schokdempers iets aan gedraaid en volgens hem was het beginnende slijtage en kon het bonken en piepen geen kwaad??

oh, en daarbij nog de mededeling dat mijn extra garantie geen ene drol meer waard was omdat die betreffende winkel failliet is :evil:
Kosten zouden dus helemaal voor mezelf zijn. (iets van 200 voor de electronica en dan nog 130 voorrijkosten/arbeidsloon). ik was het hier niet mee eens. Ik hoefde nu alleen de 130 euro voorrijkosten en arbeidsuren te betalen en 20-30 euro voor de wasmachine.

Ik begrijp dat ik "blij" mag zijn dat ik niet de volle mep hoeft te betalen maar heb ik nou echt gewoon domme pech? droger probleem schijnt dus een bekend AEG probleem te zijn. ding was dus niet ok. dan verwacht ik ook dat hun het oplossen..
en de wasmachine was nu al aan het slijten. ding word 3x-4 x in de week gebruikt. vaak korte wassen en de trommel niet nokkievol. serieus, nu al aan het slijten?? en bonken en piepen kan geen kwaad??

Kan ik hier wat mee? doet AEG er uberhoupt wat mee?

tenormin

Re: AEG nu al kapot...

Ongelezen bericht door tenormin »

Uit uw vraag maak ik niet op dat u al met AEG zelf in contact bent geweest. Tenzij de genoemde monteur van AEG was? En als u er met AEG niet uitkomt, vraag dan eens bij het Juridisch Loket of u nog enige rechten heeft. http://www.juridischloket.nl
Succes.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een aantal failliete electronicawinkels is overgenomen door andere winkels. Ook voor de garantie kun je daar dan terecht. Maar dan moetje in geval van een storing wel eerst met die winkel contact opnemen.

Sanne1979

Ongelezen bericht door Sanne1979 »

tenormin schreef:Uit uw vraag maak ik niet op dat u al met AEG zelf in contact bent geweest. Tenzij de genoemde monteur van AEG was? En als u er met AEG niet uitkomt, vraag dan eens bij het Juridisch Loket of u nog enige rechten heeft. http://www.juridischloket.nl
Succes.
De monteur was inderdaad van electrolux/AEG.

Gesloten