Als eerste zijn er mensen die problemen hebben met de wasdroger van AEG T55544.
Mijn wasdroger gekocht op 3 januari 2010 ging na 2 weken al kapot simpel ik meld me aan bij AEG-Elektrolux mijnapparaten.nl en plan een bezoek voor een reparatie uit te voeren.
De eerste monteur komt staat met zijn handen in zijn zak voor 25 minuten een beetje te kijken en doet niets . Komt tot de conclusie dat deze een electronic pcb nodig heeft. Zijn computer geeft aan dat deze niet in zijn auto bij zich heeft maar de beste man gaat toch een kwartier zoeken in zijn auto. Helaas een nieuwe afspraak moet gemaakt worden.
De volgende monteur komt 3 dagen later na eerst 20 minuten in zijn auto te blijven zitten komt hij naar binnen trekt gelijk de conclusie van zijn collega in twijfel en gaat een half uur aan de telefoon zitten om er achter te komen dat het waarschijnlijk wat anders is . Van het kantoor moet hij een condensator en drivebelt vervangen dit is een bekend probleem.
Helaas breekt de beste brave een seegerring af en deze heeft hij niet in de auto.
De vraag waarom hij dit niet heeft, is dat dit niet een standaard artikel is in zijn auto ,dit onderdeel zit dus in alle drogers en kost op de hoek van de straat dus 3 cent en hij heeft dit niet in zijn auto. Er moet dus weer een afspraak gemaakt worden om uberhaupt te kijken of dit de oplossing is. Ik heb natuurlijk met AEG-Elektrolux gebeld met de opmerking of ik niet in aanmerking kom om de droger welke 4 weken oud is gewoon niet compleet te vervangen zodat ik het apparaat gewoon kan gebruiken. Het antwoord is dat men daar niet aan begint en al moet men het apparaat 10x uit elkaar halen hij zal gerepareerd worden en het enige wat ze kon doen is mij een half jaar extra garantie geven en er werd duidelijk bij vertelt dat er NOOIT een apparaat werd vervangen. Dat ik dus elke keer een vrije dag moet nemen en dit mij dus elke keer geld kost vinden ze bij AEG dus normaal de conclusie is dus dat Ik een nieuwe droger heb die eigenlijk het maar 2 keer gedaan heeft 3 keer uitelkaar geweest is en het nog steeds niet doet terwijl mijn omschrijving toch redelijk duidelijk was. Aangezien de customerservice van AEG-Elektrolux niet thuis geeft ben ik zeer geïnteresseerd of meer mensen zo'n slechte service gehad hebben van AEG-Elektrolux.
Vroeger kocht ik altijd een goed merk AEG valt dus eigelijk hier niet meer onder omdat de service echt ver beneden peil is van zowel de monteurs als de customerservice.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AEG wasdroger 55544
Re: AEG wasdroger 55544
Consuwijzer schreef:Gaat het product in de eerste zes maanden na aankoop kapot? Dan zegt de wet dat het product al niet goed was toen u het kocht. Wilt u van de verkoper een gratis reparatie of nieuw product? Dan staat u dus extra sterk. Maar de verkoper kan wel onderzoeken of u het product op een normale manier gebruikt hebt
Hieruit: http://www.consuwijzer.nl/dsresource?ob ... 7&type=pdfConsuwijzer schreef:Hebt u een probleem met een product? Ga dan altijd terug naar de winkel. De verkoper moet samen met u een redelijke oplossing bedenken. Hij mag u niet doorsturen naar de fabrikant of u houden aan de garantievoorwaarden van de fabrikant. Staat in de garantievoorwaarden
van de fabrikant bijvoorbeeld dat u de onderzoekskosten altijd moet betalen? Dan kunt u deze kosten van de verkoper terugeisen. Als u iets door de fabrikant wilt laten maken, overleg dit dan wel eerst met de verkoper
Ik zou dus zeker ook even een bezoek brengen aan de winkel waar u de wasdroger heeft gekocht, daar over uw ervaring met de servicedienst van AEG vertellen, wellicht dat zij wél service willen verlenen en u mogelijk een vervangend exemplaar geven. Mocht de winkel ook moeilijk doen, dan zou ik aankloppen bij Consuwijzer (telefoonnr. staat ook die pdf).
Ik weet niet waar AEG mee bezig is of hoe ze dit in hun botte hoofdjes halen, maar als een apparaat niet (binnen een redelijke termijn) te herstellen is, horen ze u wettelijk gezien een nieuwe te geven.
Re: AEG wasdroger 55544
WarZir,
Had ik het maar geweten, dan had ik nooit een AEG gekocht.
Had ik het maar geweten, dan had ik nooit een AEG gekocht.