LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asko Malmo?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
baroen

Asko Malmo?

Ongelezen bericht door baroen »

In zijn 12 probleemloze gebruiksjaar laat de Hollandia 1211D, ja ja het kan dus wel zo'n goedkoop kreng dat lang meegaat, merken dat ie aan zijn eind komt. Trommelaslager maakt herrie alsof hij op ontploffen staat.
Ik heb me wat verdiept en kom de ASKO Malmo tegen. Zijn daar al ervaringen mee? Zijn er nadelen t.o.v. de duurdere modellen van dat merk? Geen koolborstelmotor, welke voordelen heeft dat allemaal?
Graag hoor ik jullie wijze raad.

D1RK

Re: Asko Malmo?

Ongelezen bericht door D1RK »

Prima en helaas onbekend merk.

Gelijk aan Miele maar gezien de service alleen kopen als de verkoper dichtbij is, en U niet naar andere regio gaat verhuizen waar je moet zoeken.

Ik verkocht liever Bosch of Siemens gezien de prijs/kwaliteit, en Uw vorige machine.

Ook Samsung en LG zijn interessant gezien de 7 KG machines die best wel redelijk zijn gezien de lage prijzen.

Klachten of deze zult U moeilijk vinden, maar als monteur is het lastiger zoeken welke onderdelen je moet hebben en schema ontbreekt als nodig.

Dus een andere voor reparatie vragen is soms extra duur omdat ik niets van dit merk weet, behalve dat ze zelden stuk gaan.

Koop deze Asko het liefst bij een kleinere winkel die ook zelf repareerde.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Asko is over het algemeen te koop bij de vakman.
Over het algemeen heeft deze een zeer goede relatie met Asko.
In mijn beleving is Asko op dit moment de no 1 onder de wasmachines en drogers.
Zeer betrouwbaar en de juiste service.
En door elke reparateur te repareren.

Koolborstelloos, is een inductie motor deze hebben een hele lange levensduur
Groet T

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Asko is een Zweed en net als de Volvo
goed.Reparatie is geen probleem want
ze gaan niet stuk.Wat Dirk zegt over onbekend
merk vind ik een beetje vreemd als je zelf
in de witgoed handeld.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Collega's.

Ik weet dat ze niet overal ASKO verkopen en dan moet je na je verhuizing als je verder weg gaat wonen een dealer zoeken.
Verder prima merk, maar MIele verkoop makkelijker en ik heb wel veel witgoed maar geen ASKO ervaring.

Ik heb alle reparatie aanbiedingen doorgestuurd, maar nu deze persoon met pensioen is weet ik alleen iemand die veel verder weg woonde...
Prima merk en meestal verkocht door de betere gezonde bedrijven, en zelden te vinden bij de grote ketens!

Ik weet hoe Brand in de markt gezet werd ooit, rotzooi met hoge winstmarge en leuke reclame, en dan word je voorzichtiger met nieuwe merken.
Achteraf jammer maar nu te laat, ik ben al gestopt met werken.

plumber

Beste Dirk.
Asko is al meer dan 10 jaar in Nederland.
Afgelopen weekeind bij een kennis geweest
met een Asko 7 jaar oud.Had een storing sensor maar voor
de rest was alles goed.Wilde naar de filter kijken
dus deed het klepje linksonder open waarnaar hij
vroeg waar dat klepje voor was.Had in die 7 jaar dus nog nooit
het filter schoongemaakt.Zat een muntstuk van
twee euro in die de storing veroorzaakte.Ik bedoel maar.
Maar mazzeltof hoor ik mocht die twee euro houden.

Toolboy

Asko is al langer op de markt dan 10 jaar vroeger asea.
ASKO/ASEA.

Zeer goede kwaliteit.
En zoals plumber post door elke reparateur te repareren.

T

Henk25

Ongelezen bericht door Henk25 »

Ik heb er ook belangstelling voor, helaas slecht verkrijgbaar.

baroen

Bedoel je dit model of het merk in zijn geheel?

plumber

Ga naar google tik Asko Malmo in
en ziedaar te kust en te keur inc.
de prijzen.

Henk25

Ongelezen bericht door Henk25 »

Ik bedoelde in het algemeen. Heb een webwinkel gezien maar daar kon ik geen recenties over vinden. Helaas had ik geen tijd om naar een winkel te gaan om een wasmachine van Asko te bekijken. De volgende keer zal ik dat zeker doen.

Toolboy

Asko importeur zit in Genemuiden.
www.asko.com of www.asko.nl
T

baroen

Ik heb uiteindelijk de Asko W6362 aangeschaft. Die heeft iets meer mogelijkheden dan de Malmö, waaronder een 1600 toeren centrifuge. Beiden hebben een koolborstelloze motor. Vergeleken met de Hollandia is deze machine ongelofelijk stil. En vergeleken met Miele met dezelfde kwalificaties een stuk minder duur. Goedkoop zal ik niet schrijven.
Verder oogt het apparaat apart met de bewegende binnenkast op zijn 4 schokbrekers. Tot nu toe zeer tevreden.

honda

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,
Heb ook ASKO, al 8 jaar oud, zonder enig probleem. Duurder maar ook beter dan Miele: Grote trommel-inhoud, Zeer zuinig in water en energie, Geen kwetsbare rubberen manchet tussen deurtje en trommel.
Wat het laatste punt betreft: het deurtje zit rechtstreeks op de trommel gemonteerd en beweegt mee met de trommel: daardoor is er geen rubberen manchet nodig die de beweging tussen trommel en kuip moet opvangen! Slimme en unieke constructie! Ongelooflijk ondergewaardeerd merk.

Zoals bij alle wasmachines is het goed om af en toe eens met een hogere temperatuur te wassen. En inderdaad: af en toe ook het zeefje schoonmaken.

groeten Honda

baroen

Dag Honda,

Je schrijft duurder dan Miele, dat is niet mijn ervaring. Voor 1100,= heb ik nu de inductiemotor. En ook de goedkopere Malmö heeft deze motor. De eerste Miele met zo'n betere motor kost bij een normale winkel al gauw rond de 1400,=. Dat scheelt toch nog aardig wat.
De Asko's sinds 2009 kunnen 7kg wassen i.p.v. de 6kg daarvoor.

plumber

Niet waar hoor baroen.
Maar desalnietemin heb je een zeer verstandige
keus gedaan.Malmö en Miele zijn gelijkwaardig alleen
heeft Malmö net ietsje meer moderne uitstraling.

chrispy7

Ongelezen bericht door chrispy7 »

Ging 15 jaar geleden naar de winkel bij mij op de hoek om op aanraden van vrienden een Miele wasmachine te kopen, ik kocht echter op aanraden van de verkoper een asko (de zaak verkocht ook Miele), nooit spijt van gehad, technisch mogelijk de beste machine, nu na 15 jaar, 6 wasbeurten per week, kreeg ik de eerste storing, mijn vrienden hebben ondertussen met hun Miele al nieuwe rubbers van de deur en andere onkosten gehad en bijna allemaal een nieuwe machine gekocht, asko Nederland gebeld, service perfect, kwamen een dag later, ik heb besloten gezien de reparatiekosten en de leeftijd van de machine, om een nieuwe asko te kopen, moest 55 euro betalen, voor de komst en diagnose van de monteur, duidelijk al jaren in het vak, de 55 euro krijg ik trouwens terug als ik weer een asko (Malmo, want die wordt het) koop (kan niet bij asko zelf), dealers in het hele land, het enige wat ik moet doen is de aankoopbon van de nieuwe asko opsturen, ik kan zelf bepalen bij wie ik koop. Dus service is geen probleem, kpen ook niet, kijk op internet.

vissers1952

Ongelezen bericht door vissers1952 »

Na 9 jaar een storing, monteur (Asko Nederland) kwam binnen 24 uur na melding.
Zeer goede en snelle service!
Betere ervaring met deze Asko dan met onze vorige Miele wasmachine!

Gesloten