LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ATAG keukenapparatuur Niet kopen!!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
deniet

ATAG keukenapparatuur Niet kopen!!

Ongelezen bericht door deniet »

Twee jaar geleden apparatuur van Atag gekocht in onze nieuwe keuken. 5 apparaten kopen 5 jaar garantie werd beloofd. Niet dus. Na twee jaar ging de 1e vaatwasser kapot. Helaas was de machine niet meer te repareren. Na 2 jaar!!! kwaliteitje hoor, Atag! Ik moest een nieuwe vaatwasser kopen. of ik maar even 400 euro wilde bijleggen??!! Deze nieuwe vaatwasser kost ruim 1600 euro en droogt voor geen meter. monteur laten komen die mij in gebrekkig nederlands ging uitleggen hoe je een vaatwasser gebruikt! Ik heb al 24 jaar een vaatwasser in huis! al met al Atag laat mij stikken met deze vaatwasser en zegt dat hij geen storing aangeeft dus goed is??!! Ik nodig je uit om de foto's van de machine na een wasbeurt bij mij op te vragen. Woedend ben ik op Atag. Als je ze belt is het eerste wat ze zeggen dat je voorrijkosten en arbeid moet betalen. Mijn vaatwasser is nog geen jaar oud!!! Lees hieronder de mailwisseling met Atag waarin ik wederom wordt afgescheept.

Dit zijn foto’s gemaakt na het draaien van het uitgebreidste programma. U kunt dus wel nagaan hoe nat mijn vaat uit deze machine komt.
(foto's op te vragen via mijn emailadres)

Van: xxxx [mailto:xxxx]
Verzonden: dinsdag 22 december 2009 10:58
Aan: 'service'
Onderwerp: RE: ATAG.nl Contactformulier (KMM1698048I23029L0KM)

Goedemorgen,

Jammer dat u zich er zo makkelijk van af maakt. Ik heb reeds 24 jaar een vaatwasser en weet echt hoe een vaatwasser moet werken. Deze vaatwasser is niet goed. Maar ik ben al eerder met jullie in conclaaf gegaan en krijg vervolgens de rekening gepresenteerd zonder dat jullie het probleem oplossen. Ik kan helaas maar één ding concluderen en dat is nooit meer apparatuur van Atag kopen en tegen iedereen die het wil horen het advies uitbrengen om vooral géén Atag te kopen. Uw service laat duidelijk te wensen over. Ondanks dat ik de mooie belofte van 5 jaar garantie van jullie heb gekregen. Duidelijk een wassen neus. Schandalig! U mag dit zien als een officiële klacht die ik ook doorstuur naar de leverancier van mijn keuken.
xxxx

Van: service [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 22 december 2009 10:23
Aan: xxxx
Onderwerp: Re: ATAG.nl Contactformulier (KMM1698048I23029L0KM)

Geachte heer/mevrouw xxxx,
Wij hebben uw email in goede orde ontvangen.
Volgens de bevinding van onze monteur is het toestel technisch in orde. Wij kunnen nogmaals een monteursbezoek voor u inplannen. Het kan zijn dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht.
Wel kunnen wij u enkele tips geven. Het kan zijn dat u deze ook van onze monteur heeft gekregen.
Het is van belang dat er glansspoelmiddel wordt gebruikt. Dit is voor het drogen van de vaat. Ook kunt u draaien met het uitgebreidste programma. Het toestel wordt dan goed heet en droogt beter.
Ruim eerst de onderkorf uit en dan de bovenkorf. Het kan namelijk zo zijn dat er water op de onderkant van de kopjes ligt wat er met het uittrekken afvalt waardoor de onderste vaat weer nat wordt. Bij gebruik van veel kunstof zoals tupperware kan het zijn dat het natter is. kunstof droogt slecht in een vaatwasser.
Met vriendelijke groet,
xxxx
Contactcenter
ATAG Nederland b.v.
Nieuwe producten van ATAG, ETNA en Pelgrim kunt u bekijken in onze showroom. De showroom is geopend van 10.00 tot 17.30. De showroom is ook geopend op zaterdag 30 januari. U bent dan van harte welkom tussen 10.00 en 16.00 uur.
De toestellen die de prijs "Erkenning Goed Industrieel Ontwerp 2009" hebben gewonnen zijn hier ook te bewonderen.
Original Message Follows: ------------------------
EMAIL xxxx

ONDERWERP klacht vaatwasser
TYPENUMMER va6511sta01
BERICHT enige tijd geleden heb ik een klacht gemeld over de vaatwasser. na het wassen is de vaat en de binnenkant van de machine kletsnat. Er is een monteur hier geweest en hij zegt dat er niets mis is met de machine. "Hij geeft geen storing aan dus is er niets mis mee???" Ik moest van de monteur de extra drogen knop op de machine gaan gebruiken. Dit doe ik inmiddels een paar maanden maar er verandert niets de vaat en de binnenkant van de machine blijven kletsnat. Is er door u nog een mogelijkheid te bedenken waardoor ik de vaat wél droog uit de machine krijg? De vorige monteur heeft mij in gebrekkig nederlands uitgelegd dat als ik weer bel er voorrijkosten en arbeidsloon in rekening gebracht gaan worden ondanks dat de machine nog geen jaar oud is...
Misschien kunt u mij telefonisch of via de mail tips geven hoe ik de machine anders moet instellen zodat de vaat er wel naar tevredenheid uit komt.
xxxx

[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens verwijderd)]
Bijlagen
dec 2009 007.JPG
dec 2009 007.JPG (254.32 KiB) 10089 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

AlfonsoVI

Re: ATAG keukenapparatuur Niet kopen!!

Ongelezen bericht door AlfonsoVI »

Ik kan deze stelling helemaal onderschrijven. Dit is inclusief alle met ATAG verbonden merken ETNA en PELGRIM.

Ik had ook mijn keuken met deze rommel uitgerust, maar na 5 jaar was alles vervangen door andere apparatuur. Garantie met gezeik. Na bijvoorbeeld 3 maanden werkte het tapwater van de amerikaanse, geheel roestvrijstalen koelkast ad 5000 euro niet meer. Na lange tijd kwam eindelijk een monteur en die wist alleen te vertellen dat we het ding te koud hadden gezet.

De oven gaf na twee jaar een steekvlam en zette bijna de keuken in brand. De vaatwasser hield er binnen een jaar mee op. De monteur raadde ons aan iets anders te kopen omdat dit merk nu enmaal waardeloos was. De inbouw kookplaten waren na 4 jaar kapot.

Gewoon waardeloos!

deniet

Ongelezen bericht door deniet »

Inmiddels is ATAG nav dit forum bij mij langs geweest. De ervaren monteur die nu langskwam heeft het probleem, slecht drogen, voor dit moment opgelost.
Ik blijf zitten met een onkostenpost van € 400,- van de 1e vaatwasmachine. Hier kwam men niet meer op terug. Binnen is binnen zal men bij ATAG gedacht hebben.

franck846

Ongelezen bericht door franck846 »

Wat heeft die monteur dan gedaan? Wij hebben ook een ATAG met exact dezelfde problemen. Hier is 4 keer een monteur langs geweest met inderdaad het verhaaltje hoe je de machine moet gebruiken...wat een onzin. Ook hebben ze 3 keer de sproeiarmen en vuilkorf verwisseld omdat die "vies "waren( binnen 6 maanden), ik heb ze opengemaakt en je raad het al....erg schoon allemaal. Hiervoor hadden we een Bosch nooit geen problemen mee.

robzwolo

Ongelezen bericht door robzwolo »

Ook wij kopen niets meer van ATAG of Pelgrim of wat dan ook wat door dat bedrijf wordt gemaakt. Ik ben niet snel boos maar als je vijf apparaten van Pelgrim koopt en binnen 6 maanden zijn er bij drie apparaten defecten en één apparaat werkt gewoon onvoldoende goed dan heb ik het gehad met dit merk. De koelkast maakt herrie als een oud zeilschip, de monteur plakt er een kneedgom omheen en weet te vertellen dat het ligt aan de nieuwe soort koelvloeistof die wordt gebruikt ..... Wat maakt mij het nu uit wat er wordt gebruikt!!!..Dat ding maakt herrie en dat is iets wat niet in de folder staat anders had ik hem nooit gekocht... probleem.... niet opgelost.... In de afzuigkap (afzuigknap....) is nu al vier keer een lamp doorgebrand met een flinke klap, deze vervangen we maar niet meer.... probleem niet bekend bij de ATAG dus het bestaat niet... natuurlijk willen ze wel een monteur sturen... dat gaan ze de volgende keer dan ook maar doen.... Nu is er met een flinke klap een ruit geknapt in de oven, het glas vloog de keuken in, nog een geluk dat de keuken verboden gebied is voor de kinderen anders konden we naar de eerste hulp. Reactie ATAG ... Tja, valt niet onder de garantie ! inderdaad dat klopt volgens de regels... maar ja de regels volgen als je ondeugdelijke spullen verkoopt is ook de beste manier om je verantwoordelijkheden te ontduiken. De vaatwasser ten slotte maakt niet goed schoon, je kunt niet fatsoenlijk de vaat erin plaatsen maar goed, hij is nog niet kapot... hadden we hem zelf maar beter moeten testen alvorens te kopen, ik zou hem nooit meer kopen. Voor mij nooit meer ATAG, voorheen hadden we ook wel eens problemen maar dat werd altijd goed opgelost door de fabrikant of door de keukenhandelaar... Echte service kun je nu eenmaal niet vangen in je garantiebepalingen maar service wordt geleverd door het bedrijf zelf !

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

de monteur plakt er een kneedgom omheen en weet te vertellen dat het ligt aan de nieuwe soort koelvloeistof die wordt gebruikt ..... Wat maakt mij het nu uit wat er wordt gebruikt!!!..
Het vervelende hier aan is dat alle merken een andere koelvloeistof gebruiken als voorheen....de cfk's zijn gewoonweg verboden.
Voor mij nooit meer ATAG, voorheen hadden we ook wel eens problemen maar dat werd altijd goed opgelost door de fabrikant of door de keukenhandelaar... Echte service kun je nu eenmaal niet vangen in je garantiebepalingen maar service wordt geleverd door het bedrijf zelf !
Waar is de reactie van de keukenhandelaar in deze?

Als een klant van mij dit zou overkomen had de ovendeur wel degelijk onder de garantie gevallen ( zo niet zou de klant MIJ nog aansprakelijk kunnen stellen en daar wettelijk alle recht toe hebben ook!)
En met zo'n pech had ik zelf de lampjes en trafo van de wasemkap ook nog wel zelfstandig vervangen.

Ik zie uw betoog als gewoon brute pech, wij hebben nimmer zoveel klachten bij 1 ATAG-klant meegemaakt (gelukkig maar)

Doch is het in NL wettelijk zo geregeld dat de hoofdverantwoordelijkheid bij de verkoper ligt, tenzij deze u een garantieverzekering van de fabrikant heeft verkocht. Ik ben er ook niet blij mee dat het zo is (ik ben namelijk een verkopende partij) maar in uw verhaal wordt er geen woord gerept over de reactie van de keukenzaak (als dit de verkopende partij is).

By the way, ik heb zelf al 8 jaar een goedwerkende ATAG side by side en gedurende 2 jaar een Pelgrim combi -, en in de winkel al zo'n 3 jaar een atag inductiekookplaat in gebruik allen zonder problemen.

Wat de vaatwassers betreft, de oude machines kwamen bij o.a. BSH vandaan (waar Bosch onder valt) dus het bij vaatwasserdebacle in deze topic is een manke vergelijking naar voren gebracht; doch waren de oude machines niet van topkwaliteit. De nieuwe daarentegen komen van ASKO en zijn wel top-apparaten.

Gesloten