LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bauknecht WA 2340

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
nicole

bauknecht WA 2340

Ongelezen bericht door nicole »

:oops: In mei 1998 een Bauknecht gekocht....
Reeds meerdere malen nieuwe programmaknop, versleten koolborstels, vervangen manchet, en nu weer versleten koolborstels terwijl de laatse van 23 september vorig jaar zijn. Nu krijg ik dus van de Harense Smid, nieuwe koolborstel en een nieuwe motor en een nieuwe aandrijfsnaar!!
Ook mijn wasmachine houd niet van mijn kleding daar deze ze op probeert te eten. Nu met nieuwe manchet gaat dit een stuk beter.
De garantie loopt tot mei 2004 en alles wat er daarna mis gaat......
Ik kiep het ding zo naar buiten!!
Voor mijn never nooit niet meer een Bauknecht!!!!! :x
Heb ook een mailtje aan Bauknecht gestuurd en wacht nog op antwoord!! :twisted: :evil:

inxsnl

Re: bauknecht WA 2340

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi Nicole

vraagje hoe vaak wordt er met de machine per week gewassen.

Jolanda K

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Wat heeft dat er mee te maken? Al was je elke dag, ik verwacht een langere leeftijdsduur van zo'n kostbaar apparaat. Zelf heb ik ook tot 2 maal toe slechte ervaringen met Bauknecht wasmachines.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook een Bauknegt wasautomaat evenals een Miele. Allebei kon ik ze na een aantal jaar buiten zetten. Mijn 3e apparaat is een Whirlpool en deze draait al 6 jaar en heb er geen enkel probleem mee. Ze zeggen dat het aantal wassen per week wel meetelt. Mijn Whirlpool draait zeker 10 wassen in de week. En het blijkt wel weer: de duurste hoeft niet de beste te zijn.

inxsnl

Yo wat een aditude zeg
Het heeft er zoveel mee te maken dat als je veel wast er een verkeerde machine[merk] is aangeschaft en dus de verkoper hier op aan te spreken is want deze hoort op de hoogte te zijn .

chrissy

Ongelezen bericht door chrissy »

wat lees ik nou? nooit van gehoort dat de ene machine meer wassen aankan dan de andere. Ik had verteld dat wij via de makro een nieuwe machine hadden gekregen op 25 maart, deze doet het wel beter, dus alleen af en toe een kapot kledingstuk. Deze week mij nieuwe broek kapot, dan baal je wel. Ons gezin telt 7 kids, dus dat ding draait overuren, maar moet het toch gewoon doen? Wat we verkeert doen weet ik niet. Hij is niet te vol of te leeg. Balen nooit meer dit merk.

medwerker mp

Ongelezen bericht door medwerker mp »

Het heeft er weldegelijk mee te makan hoeveel wasbeurten je draait!
Een wasmachine draait niet op het aantal jaren dat ie oud is maar op de aantal wasbeurten dat ie draait!
Natuurlaijk is het zo dat als je 1 keer per week wast de wasmachine natuurlijk minder te verduren heeft dan wanneer je 7 keer per week een was draait.
Daarbij gaat het om machines die altijd een mogelijk hebben tot kapot gaan en inderdaad geeft een "dure"machine niet aan dat hij ook langer mee gaat!
En op de verkoper verhalen????
Men koopt toch zo graag bij Makro/postorderbedrijven en internet zodat ze dan die "vervelende"verkopers niet te woord hoeven te staan, en WE weten toch altijd zoveel? Dus koop daar maar lekker dan kan de detailhandel weer een faillisement bijschrijven!!!
Als verkoper zijn wij niet verplicht om te vragen hoeveel wasbeurten men draait, de klant is tegenwoordig mondig genoeg om toch zelf te beslissen?
BLIJKBAAR NIET!

inxsnl

Ik wil er graag nog wat aan toevoegen . Vroeger had men wasdag en tegenwoordig zijn er ook nog huishoudens die nacht/weekendstroom gebruiken en dus de machine was na was laten draaien , hierdoor krijgt de machine dus geen rust meer en geen tijd om de lagers te laten afkoelen zowel van de trommel als van de motor dit verkort de levensduur van de machine aanzienlijk, de meeste wasmachines en drogers begeven het dan ook voor en na de vakantie .
Per merk is er wel degenlijk verschil tussen het aantal draai uren en tegenwoordig kan een technicus het aantal draaiuren simpel uitlezen en kan dus een machine al met 2 jaar afgeschreven worden

Jolanda K

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Jeetje dat wist ik dus ook niet, vandaar mijn misschien wat kattige reactie (sorry dus) Toch heeft de verkoper mij nog nooit gevraagd hoe vaak per week ik er mee wilde gaan wassen?

inxsnl

Even terugkomen op medewerker mp.
Ik schrijf dus de verkoper er op aan spreken dus heb ik het niet over verhalen op de verkoper.Indien deze wil toegeven niet de juiste machine te hebben verkocht kan hij/zij de klant tegemoed komen met korting op een nieuwe. Jolanda een goede verkoper hoort in mijn ogen dan ook te vragen hoevaak er met de machine gewassen gaat worden per week.
Immers in de goedkopere wasmachines zitten lagerkruizen van mindere kwaliteit , de motoren zijn van mindere kwaliteit ook de kuip en de trommel zijn van mindere kwaliteit dit wil niet zeggen dat het slechte machines zijn maar dit heeft betrekking op de levensduur dus ga er maar vanuit dat de duurdere machines langer meegaan in verhouding dan de goedkopere merken

nicole

Ongelezen bericht door nicole »

Ik was gewoon 1x per dag een was(mag het soms ook een keer 2x zijn?) Wat een klets, dat ding is van het begin af aan al een ramp!!
En kijk even naar de vorige discussies op deze site, die liegen er ook niet om. Mijn zus heeft trouwens dezelfde en ook dezelfde problemen!!
En deze is gewoon bij de Harense Smid gekocht. Waar ik bij deze complimenten aan wil geven voor de geweldige service!!

bauknecht_rotzooi

Ongelezen bericht door bauknecht_rotzooi »

Ik kocht jaren geleden voor ongeveer 2500 gulden een Bauknecht was-droogcombinatie.
Na 1 1/2 jaar bleek de machine (trommel) te lekken, dus maar eens een monteur laten komen...
De monteur (die tussen 9 en 17 uur zou komen) kwam uiteindelijk om 20.00 uur. Deze testte de machine door deze leeg te laten draaien en toen trad het probleem niet op! Op mijn vraag of het er misschien iets mee te maken zou kunnen hebben dat de machine de hoeveelheid water automatisch aanpaste aan de hoeveelheid wasgoed en er dus bij een lege machine weinig water in de trommel zou komen waardoor de lekkage achterwege zou blijven werd ontkennend gereageerd. De monteur ging dus weg, zonder het probleem opgelost te hebben en de volgende keer dat ik de machine gebruikte had ik dus weer lekkage!
Een half jaar later was de motor stuk, er liep immers iedere keer water in. Weer een monteur gekomen en inderdaad: De achterzijde van de trommel en de motor moest vervangen worden, dit zou rond de 1100 gulden gaan kosten. Dit kon ik niet accepteren en na veel heen en weer geschrijf en bemiddeling van de consumentenbond bleek men opeens toch een coulanceregeling te hebben, voor een bedrag van 150 (?) gulden zou de machine gerepareerd worden, ongeacht de werkelijke kosten!
Na reparatie bleek dat men als vervanging voor de zware motor die erin zat een of ander licht motortje erin had gezet, want de originele "was niet meer leverbaar". Daardoor maakte de motor een verschrikkelijk schraap-geluid, hetgeen volgens Bauknecht/Whirlpool kwam door de in de nieuwe motor aanwezige koolborstels! Dit zou later weg gaan, als deze waren ingesleten. Mooi niet dus!
Na 2 jaar werd de droger niet meer warm (die gebruikte ik dus maar niet meer) en na 2 1/2 jaar gebruik bleek de programmaknop (tevens voortgangsindicator) stuk en bleef de machine midden in een wasprogramma hangen, waardoor de machine helemaal niet meer te gebruiken was.
Toen heb ik maar een andere (Miele) gekocht en die bevalt prima!
Nog even dit: De machine is gebruikt in een een-persoons huishouden met gemiddeld 6-8 keer wassen per maand!!! Echt veel gebruikt heb ik de machine dus niet.
Daarnaast hoort een wasmachine echt wel langer mee te gaan. Een machine na twee jaar afschrijven (bij normaal particulier gebruik, dus ook in een groot gezin!) is grote onzin.
Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat Bauknecht slechte kwaliteit levert, de reparaties onder de maat zijn en men slechts met veel moeite de service kan krijgen waar men recht op heeft..... Voor mij geen Bauknecht meer!!!

inxsnl

De gemiddelde wasmachine gaat ongeveer 3000 draaiuren mee.Dan heb ik het over machines uit de middenklasse de duurdere/betere machines gaan ongeveer 4000 draaiuren mee. Jullie experts kunnen dus heel simpel nu een rekensom maken. de bauknecht expert kan zichzelf beter eerst verdiepen in wat hij/zij schrijft de achterkant van een trommel wordt niet vervangen maar de achterkant van de kuip,een trommel lekt niet maar de kuip. een lichtere motor lijkt mij ook niet te kloppen want dit kan niet de motor wordt aangestuurd door een besturings module waar je niet zomaar een andere lichtere? motor aan kan koppelen wel een zwaardere

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ook een MIELE is niet probleemloos. Wij hebben onze machine nu 17 jaar. Er is in totaal 4 keer een monteur bij geweest. Twee keer garantie. Twee keer niet. Totale kosten 234 euro. We wassen 4 keer in de week en de laatste weken maakt de machine weer vreemde geluiden. Toch kopen we weer een Miele (1600 toeren). Groetjes, Ton.

bauknecht_rotzooi

@ inxs.nl

1) Ik zeg nergens dat ik een "bauknecht-expert" ben.
2) Ik dacht dat de achterkant van de trommel vervangen was, mogelijk heb je gelijk als je zegt dat de achterkant van de kuip vervangen is, maar wat boeit dat?
3) Er is wel degelijk een lichtere en goedkopere motor in gegaan, en deze was zeker "minder" dan de motor die er origineel in zat. Een zware metalen AEG motor zat er in en deze is vervangen door een gedeeltelijk kunststof motor van onbekende Italiaanse makelij.
Nogmaals: Een wasmachine behoort langer mee te gaan dan twee jaar, bij normaal particulier gebruik.
Volgens mij ben jij zelf een zgn. "expert" die de consument om te tuin probeert te leiden!

inxsnl

Graag wil ik van je vernemen het typnr van de bauknecht [svp servic nr ]en het type motor wat er volgens jou ingeplaatst is .
Mocht ik een expert zijn wat is dan mijn belang om consumenten om de tuin te leiden. Immers ik verkoop geen machines. ik probeer alleen maar mijn ervaringen met jullie te delen. Ik werk ook niet bij bauknecht of bij welke andere witgoed fabrikant dan ook

bauknecht_rotzooi

@ inxs.nl

De typenummers kan ik je helaas niet verstrekken, daar de machine een jaar of twee geleden (na 2 1/2 "trouwe dienst) is vervangen door een Miele en ik alles heb weggegooid omdat ik mij behoorlijk heb geergerd aan mijn ervaringen met Bauknecht. Er staat met iets van bij dat de machine een WT-9840 was?
Met betrekking tot de motor kan ik alleen nog zeggen dat het origineel een zware metalen AEG-motor was en de vervangende motor een grotendeels plastic en veel lichtere Italiaanse motor. Mogelijk was deze qua capaciteit hetzelfde, maar ik had toch sterk de indruk dat deze een stuk goedkoper was en hij maakte zeker veel meer geluid. Je zou verwachten dat men gelijke vervangings-onderdelen gebruikt, maar kennelijk (om dat dit een "afgedwongen coulance" was?) is dit niet gebeurt.....
Als je wilt helpen o.i.d. waardeer ik dat overigens zeker (al is het in mijn geval niet meer van toepassing...) maar ik kreeg even de indruk dat je een (Bauknecht) expert was. Maar goed....

ex.monteur

Ongelezen bericht door ex.monteur »

Ik zat jaren op de baan als witgoedmonteur, en die meneer heeft gelijk dat AEG motoren vervangen worden door italiaanse motoren. Gelukkig maar, want die zijn vele malen beter dan de oude AEG motoren. Ze maken inderdaad iets meer lawaai maar op de lange duur ben je er toch beter mee af.

Groet Denis

liene

Ongelezen bericht door liene »

ik heb een bosch was/droog combinatie, en die draait bijna 24 uur per dag, nu al bijna anderhalf jaar, en tot nu toe gaat het goed! Als ik dit zo lees, dan kan ik binnenkort wel storingen gaan verwachten! Tja, met een groot gezin met kleine kinderen en een man in de horeca heb je gewoon ontzettend veel was! Mijn oude was/droogcombi (weet ff het merk niet meer, maar het was de goedkoopste!) heeft het 6 jaar volgehouden! Puur mazzel? ik ben benieuwd!

Gesloten