LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknect Wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
MichelD

Bauknect Wasmachine

Ongelezen bericht door MichelD »

Hallo ,

Ik ben nieuw hier maar het volgende is er aan de hand.

Ik heb half 2011 een wasmachine gekocht van Bauknecht , het type is Prestige 2470 A+.
Nu begon de wasmachine zo ontzettend veel herrie te maken dat ik er een lokale monteur bij heb gehad om te kijken wat het probleem is . Nu blijkt het trommelkruis afgebroken te zijn. Gebeld met Bauknecht maar die zeggen dat ik maar 2 jaar garantie heb, en dat ik pech heb gehad , er komen hoe dan ook kosten ( zo rond de 300 a 400 euro) bij.

Wasmachine is nu 3,5 jaar oud. Maar je mag toch zeker van een wasmachine verwachten dat die rond de 10 jaar mee mag gaan ?
Daarbij lijkt dit toch echt ook een fabricagefout te zijn.

Wat kan en moet ik hiermee ?

eleven

Re: Bauknect Wasmachine

Ongelezen bericht door eleven »

MichelD schreef:Hallo ,

Ik ben nieuw hier maar het volgende is er aan de hand.

Ik heb half 2011 een wasmachine gekocht van Bauknecht , het type is Prestige 2470 A+.
Nu begon de wasmachine zo ontzettend veel herrie te maken dat ik er een lokale monteur bij heb gehad om te kijken wat het probleem is . Nu blijkt het trommelkruis afgebroken te zijn. Gebeld met Bauknecht maar die zeggen dat ik maar 2 jaar garantie heb, en dat ik pech heb gehad , er komen hoe dan ook kosten ( zo rond de 300 a 400 euro) bij.

Wasmachine is nu 3,5 jaar oud. Maar je mag toch zeker van een wasmachine verwachten dat die rond de 10 jaar mee mag gaan ?
Daarbij lijkt dit toch echt ook een fabricagefout te zijn.

Wat kan en moet ik hiermee ?
De leeftijd van een wasmachine is niet afhankelijk van de jaren, maar hoe vaak je hem hebt gebruikt, dus "aantal wasbeurten".
Maar blijkbaar wil je hem toch niet laten repareren, of zit ik fout?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

De garantie is voor hun misschien verlopen, maar dat betekent niet dat u geen rechten meer heeft. Dit betekent ook niet per definitie dat dit kosteloos zou moeten gebeuren.

Allereerst heeft u met de fabrikant niets te maken tenzij u de wasmachine uit de fabriek heeft gekocht. De verkoper is verantwoordelijk voor de garantie. Het betekent wel dat u aantoonbaar moet malen dat dit defect te maken heeft met een fabrieksfout en niet met bijvoorbeeld de wasmachine structureel over te beladen. En ja, deze bewijslast ligt bij u. Er zijn mogelijkheden en rechten, maar die zult u niet zomaar in uw schoot geworpen krijgen.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

De levensduur is langer als 3 jaar, mag men aannemen, het zou zo moeten zijn dat de fabrikant/verkoper mee betaald aan de kosten, ik heb zoiets zelf aan de hand gehad, de uitkomst was dat ik alleen 50% van de voor rij kosten moest betalen.

eleven

F.van Holten schreef:De levensduur is langer als 3 jaar, mag men aannemen, het zou zo moeten zijn dat de fabrikant/verkoper mee betaald aan de kosten, ik heb zoiets zelf aan de hand gehad, de uitkomst was dat ik alleen 50% van de voor rij kosten moest betalen.

Zoals ik eerder heb geschreven, is de levensduur niet in jaren, maar in wasbeurten, net zoals bij een TV het de branderuren zijn.
Alleenstaande gezinnen wassen toch minder, dan een gezin met 4 kinderen, dus de waaier gaat niet op.

encore

Ongelezen bericht door encore »

maar wel heeeeel toevallig dat bij onze Bauknecht ook het trommelkruis afbrak. Jemig, wat een ellende ding. En Bauknecht vond het allemaal maar normaal. Het is te vergelijken met de wielophanging van auto. Dat hoort absoluut niet kapot te gaan. Maar bij Bauknecht hebben ze een slechte soort gietijzer...

eleven

encore schreef:maar wel heeeeel toevallig dat bij onze Bauknecht ook het trommelkruis afbrak. Jemig, wat een ellende ding. En Bauknecht vond het allemaal maar normaal. Het is te vergelijken met de wielophanging van auto. Dat hoort absoluut niet kapot te gaan. Maar bij Bauknecht hebben ze een slechte soort gietijzer...

Misschien kunnen jullie samen iets ondernemen, om een vergoeding te krijgen!

encore

Whaaaa, ik zat erop te azen dat juist jij met een dergelijke opmerking zou komen. Ik heb allang een veel te dure vervanger gekocht omdat ik absoluut geen zin meer in sores had. Ik heb hele discussies gehad over dat trommelkruis en ben er helemaal klaar mee. Het is een waardeloos merk met waardeloze service.

MichelD

Ongelezen bericht door MichelD »

Wij wonen met zijn tweeën en doen maximaal 2 wassen per week dus dat lijkt me geen slijtage te kunnen zijn.
Met Bauknecht kom ik geen steek verder , heb het probleem ook bij de Harense Smid gemeld en ben benieuwd waar die mee gaan komen.

Ik wil de machine best wel laten repareren maar dan niet alle kosten voor mijn rekening.

eleven

encore schreef:Whaaaa, ik zat erop te azen dat juist jij met een dergelijke opmerking zou komen. Ik heb allang een veel te dure vervanger gekocht omdat ik absoluut geen zin meer in sores had. Ik heb hele discussies gehad over dat trommelkruis en ben er helemaal klaar mee. Het is een waardeloos merk met waardeloze service.
Helaas ontbreekt mij de samenhang met mijn advies.
Maar dan heb je het toch opgelost.
Veel plezier met je duurdere uitvoering! :wink:

encore

Probleem bij je uitvoering is dat het trommelkruis niet zomaar los te installeren is. Maar een kuip met kruis weer wel. Kijk eerst even wat het gaat kosten als je het zelf gaat doen. Het is werkelijk makkelijker dan je denkt, je hebt natuurlijk wel wat ruimte nodig...

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

is bij deze machine de kuip wel te delen? anders krijg je de trommel er niet uit en moet je een hele nieuwe kuip+trommel unit kopen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit probleem komt bij meerdere merken voor.....
Ja bij droge was is het maar 5,6 of 7 kg maar nat is het 3 tot 4x zwaarder en kan de trommel en kuip zo gaan slingeren als de onbalans controle niet aanwezig is of voldoende werkt.

Het beste is op 800 toeren centrifugeren in te stellen tijdens de wasbeurt.
Dan gaat het meeste water eruit.

Pas later als hij klaar is nog 1 of 2x op hogere stand na centrifugeren, kost maar weinig maar dan blijven vrijwel alle merken heel.

Gesloten