Al na een paar wasbeurten ging de centrifuge trillen, nam hij slecht water, de startknop werkte niet goed en de wasmachine sloeg delen van het programma over. Ik meldde de klachten bij de Miele klanten dienst die een service medewerker stuurde. Die zette er een nieuw computer programma op. Dat snapte ik al niet. Ik had toch een nieuwe wasmachine gekocht? Hoe kon het computerprogramma dan verouderd zijn? De service monteur zei dat de BCC dat niet wist maar dat was een leugen. Met het nieuwe computer programma namen de klachten alleen maar toe. Het wasgoed is niet schoon, het komt hard de wasmachine uit en het elastiek is uitgerekt.
Er kwam opnieuw een service monteur die de wasmachine “uitlas”. Hij constateerde dat het apparaat veilig was "HOEWEL NIET ALLE IN DEZE NORM GENOEMDE TESTS UITGEVOERD KONDEN WORDEN"staat er in het testrapport. Ook schreef hij dat de machine het goed deed “maar dat de klant ontevreden was”. Dat is een leugen. Ik heb moeten vechten om de waarheid boven tafel te krijgen. En die is:
- - Ik heb een oude wasmachine gekocht. Type WMB 120 WPS NL / serie nummer 10/ 118262697 die uitgeleverd is in 2014 en die 4 jaar in de showroom van de BCC heeft gestaan. De BCC zegt dat de wasmachine niet langer dan een half jaar in de showroom heeft gestaan.
- De tweede service monteur testte de wasmachine alleen op de korte programma’s waar de problemen zich niet voordoen. Zie het bijgevoegde testrapport volgens NEN 3140. Niet alle testprogramma’s konden worden uitgevoerd omdat de printplaat kapot is. Die weigerde hij te repareren.
- De wasmachine slaat bij een normaal 40 graden programma een uur van het wasprogramma over. Ik heb daar een journaal van bijgehouden. Dat wordt ontkent.
- Mijn wasmachine is onveilig voor mijn wasgoed.
De tweede lijns Customer Service van de BCC heb ik op 16-11-2018 een aangetekende brief gestuurd inclusief een kopie van het technisch rapport. Ik heb geen antwoord gekregen. De Miele zegt niets te kunnen doen zonder de BCC waar ik een koopovereenkomst mee heb.
Ik ben echt radeloos. Ik kan de was niet doen, moet naar de wasserette voor de grote was en sta de kleine was urenlang zelf op de hand te doen. Dat is geen doen. In elk huishouden hoort een wasmachine die goed werkt en die zijn werk goed doet. De BCC trekken mijn verhaal, dat gestaafd wordt door de rapporten, in twijfel.Ik heb 969,= euro voor een Miele wasmachine betaald die het niet doet en als- ie het doet komt mijn wasgoed er gehavend uit. Zijn dat Miele voorschriften? De fabriek die kwaliteit en degelijkheid zo hoog in het vaandel heeft staan? Ik heb toch garantie? Ook de Miele klanten dienst schoffeert mij en neemt de intimidaties van de BCC over. Ze komen er samen kennelijk niet uit.
Ik schreef Radar een brief op 10-12-2018 . De klanten service van Miele zegt dat zij met de papieren van Radar mijn problemen op kunnen lossen. Ik val binnen de garantie en ik wil dat mijn wasmachine wordt gemaakt.
Na een ontvangst bevestiging van mijn brief met bijlagen heb ik niets meer van Radar gehoord.
Wat kan ik doen?