LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker/Sunders BV pan beschadigt inductieplaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
anti-blokker

Blokker/Sunders BV pan beschadigt inductieplaat

Ongelezen bericht door anti-blokker »

Rond februari heb ik soeppan gekocht bij de blokker, deze pan is kapot gegaan en heeft hierdoor een gaatje geslagen in mijn inductieplaat!
Deze pan is voor het gebruik van op een inductieplaat, dit staat namelijk op de pan aangegeven.

Ik heb sinds juni foto’s aangeleverd bij de Blokker, op de foto's kunt je zien dat de beschadiging onder aan de pan gelijk is aan vorm van het gat is van mijn inductieplaat!.
Blokker schuift de schuld door aan de fabrikant nl: G.M. Sunders BV, alhoewel ik de pan bij blokker gekocht …en nooit van de naam Sunders BV gehoord heb.

Nu krijg ik na 3 maanden onderstaand bericht:

Geachte mevrouw ...,
Naar aanleiding van uw schadeaangifte van 03 juli. jl. willen wij u het volgende mee delen.
Wij hebben vandaag 20 september jl. uw soeppan en begeleidend schrijven omtrent uw schadeaangifte van de firma G.M. Sunders BV (fabrikant) retour ontvangen. Na grondig onderzoek geven zij aan dat door verkeerd gebruik van de soeppan schade is veroorzaakt aan de kookplaat. De pan is oververhit geraakt wat de schade aan uw kookplaat heeft veroorzaakt. Oververhitting van de pan valt niet onder de garantie. Hoezeer wij het voorval ook betreuren, acht Blokker BV zich niet aansprakelijk voor de schade aan uw kookplaat. Wij adviseren u de schade bij uw verzekering te claimen.
Wij zullen de soeppan, het begeleidend schrijven van de firma G.M. Sunders BV en ons schrijven aangetekend naar u retour versturen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet.
Blokker BV
M. Fentross[/i]

In dit maitje geven zij aan dat overhitting de oorzaak is van het kapotgaan van de pan;hoe kan een pan nou overhit raken??? Ik heb dit nog nooit gehoord? Deze pan is getest voor alle kookplaatsoorten ..en als het overhit door een inductieplaat kan raken ,dan moet het niet in de winkel worden verkocht als inductiepan??? Het is toch niet mijn schuld dat een pan overhit raakt, dat ligt aan de kwaliteit van de pan.
Ik heb meerdere pannen bij de blokker gekocht en die zien er nog prima uit?Ligt het dan aan de pan of mijn inductieplaat?
Ik heb nergens een bijsluiter gezien waarop staat dat deze pan overhit kan raken??
Als ik een fiets bij HALFORDS koop, en hij gaat kapot…dan kan de reden toch nooit zijn :U FIETST TE HARD
Het gaat hier om een inductieplaat, die op moment van schade 4 maanden oud was? Een inductieplaat is gewoon 1 grote glasplaat,je kan niet zomaar een gaatje verhelpen. De gehele glasplaat moet dus vervangen worden.

Ik ben goed verzekerd, maar vindt het onterecht om dit bij mijn eigen verzekering te verhalen?
Het kan toch niet zo zijn dat Blokker hier ongestraft mee wegkomt, bovendien staat deze pan gewoon nog in de winkel…dit hoort toch niet als de pan overhit kan raken ?
[/size]

trudy81

Re: Blokker/Sunders BV pan beschadigt inductieplaat

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

hebt u gefrituurd in de pan? Want dan zou oververhitting wel kunnen. Als u dat niet heeft gedaan en u hebt er gewoon soep in gekookt (of aardappels etc) dan zou ik blokker een aangetekend schrijven sturen met hoe u die pan dan verkeerd gebruikt zou hebben, want dat vind ik dan ook wel interessant.

Trudy

Gesloten