Goedendag,
Ik heb een vraag/kwestie;
op 16-10-2013 heb ik via Bol.com een philips keukenmixer gekocht. De doorslaggevende factor was het feit dat er een flinke korting zat op een philips waterkoker HD4681/20 (die ik destijds ook ook nodig had). De waterkoker had een waarde van € 47,99; maar kreeg ik toen voor € 23,99.
Binnen de garantie termijn is de waterkoker echter gaan lekken; waarop ik het artikel heb opgestuurd voor reparatie.
Nu heb ik € 23,99 teruggestort gekregen, met (bij navraag) de mededeling dat het artikel niet meer gerepareerd kon worden. Ik vind dit niet geheel terrecht, aangezien ik nu voor dit geld geen vergelijkbare waterkoker van philips kan aanschaffen. En daarnaast er op internet verhalen te lezen zijn dat de lekkage wel degelijk te repareren is.
Mijn vraag: Heb ik pech en is deze manier van afhandelen van Bol.com nou juist? Of heb ik recht op een vervangend vergelijkbaar product?
Ik ben benieuwd; bij voorbaat dank voor een reactie,
Vriendelijke groet,
Jeroen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com (waterkoker defect)
Re: Bol.com (waterkoker defect)
U heeft zonder discussie uw geld terug, wat had u gewild? Schadevergoeding?
-
Ik zou tevreden zijn geweest met deze oplossing. Bijna 2 jaar lang gratis een waterkoker kunnen gebruiken. Voor drie tientjes heb je een Melitta Enjoy Aqua. Die zijn erg goed en niet stuk te krijgen. Die heb ik al bijna 4 jaar.
-
Newmikey, je hebt ergens wel gelijk; maar wij hadden liever een reparatie gehad; of een vervangende philips waterkoker; deze zijn namelijk veel duurder dan het geld wat ik terug kreeg; (bijna het dubbele). Bob, misschien heb je wel gelijk over de twee jaar, de waterkoker zou wellicht nu in waarde zijn gedaald.
het is toch netjes opgelost. had je verwacht dat je bijvoorbeeld een nieuwe waterkoker van 40 euro zou krijgen, zou een beetje raar zijn toch. je hebt nu de 100% helemaal terug gehad.