LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com weigert garantie
Re: Bol.com weigert garantie
Misschien is het handig even te wachten tot TS weer reageert op de veelvoud aan vragen?
Re: Bol.com weigert garantie
Sorry, ik snap niet wat ik verkeerd heb gezegd, afgezien van het feit dat ik contactdoos verkeerd begrepen had.Jablan schreef: ↑15 aug 2020 17:20Mag het iets gewoner? Oudere huizen hebben minder leidingwerk door het huis liggen, in slaapkamers vaak 1 wandcontact plus 1 schakelaar voor de plafondlamp.
Hier gaat om lampen bij het bed. Heb jij thuis links en rechts van de plek voor het bed op de goede hoogte contactdozen zitten waar je zo een lamp kunt schroeven en een halve meter eronder de schakelaar?
Mevrouw heeft lampjes gekocht, ze aangepast om te bevestigen en voor mijn idee vervalt dan de garantie. Zou er zelf in elk geval niet mee terug gaan naar de winkel / leverancier, maar naar andere rondkijken.
Maar goed, TS had dit probleem eenvoudig kunnen voorkomen door de kabel gewoon achter de lamp te laten lopen.
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bol.com weigert garantie
Wat is het verschil tussen een kabel die er aan de achterkant uit komt en die er aan de onderkant uit komt? Al wordt het 3 keer om de lamp gedraaid, als de bekabeling goed is aangesloten is het om het even hoe de bekabeling loopt.
Wandlampen hebben normaal gesproken een doorvoer aan een zijkant zitten. Dit omdat een wandlamp geheel tegen de muur aan komt en de bekabeling wel naar buiten zou moeten komen. Tenzij je graag hakt en breekt op de muur of de lamp toevallig op een inbouwdoos kan zetten. Maar dat laatste is echt toeval.
Ik verwacht ook niet dat het echte dure designlampen zijn. Niet vanwege de verkoper en niet vanwege het ontbreken van een kabeldoorvoer.
Het meest aannemelijke is dat de lampen niet meer goed zijn. Gebeurd vaker. Even nieuwe lampjes er in steken en het probleem is vaak dan al opgelost.
Aygulf
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 aug 2020 19:57
Re: Bol.com weigert garantie
Ik wee niet wat je duur vindt maar 75 euro per wandlampje is toch niet zo goedkoop? ik kan er geen nieuwe lampjes insteken want het is een complete unit. Het is een touch lamp en wij denken dat de unit kapot is want het heeft het vanaf aanvang niet goed gedaan.
Vreemd dat er geen draaddoorvoer in de behuizing zat en nu blijkt uit de (engelstalige) beschrijving dat wij het door een erkende electricien rechtstreeks op het electra netwerk hadden moeten aansluiten, dus toch maar de slaapkamer verbouwen (eg nie..)
Vreemd dat er geen draaddoorvoer in de behuizing zat en nu blijkt uit de (engelstalige) beschrijving dat wij het door een erkende electricien rechtstreeks op het electra netwerk hadden moeten aansluiten, dus toch maar de slaapkamer verbouwen (eg nie..)
Re: Bol.com weigert garantie
francy.neggers-van-berendonk schreef: ↑16 aug 2020 15:09Ik wee niet wat je duur vindt maar 75 euro per wandlampje is toch niet zo goedkoop? ik kan er geen nieuwe lampjes insteken want het is een complete unit. Het is een touch lamp en wij denken dat de unit kapot is want het heeft het vanaf aanvang niet goed gedaan.
Vreemd dat er geen draaddoorvoer in de behuizing zat en nu blijkt uit de (engelstalige) beschrijving dat wij het door een erkende electricien rechtstreeks op het electra netwerk hadden moeten aansluiten, dus toch maar de slaapkamer verbouwen (eg nie..)
Nogmaals de vraag of je een link wilt plaatsen naar de lampjes.
Re: Bol.com weigert garantie
Heb je zes maanden gewacht?francy.neggers-van-berendonk schreef: ↑16 aug 2020 15:09Het is een touch lamp en wij denken dat de unit kapot is want het heeft het vanaf aanvang niet goed gedaan.
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bol.com weigert garantie
De aanschafprijs kan dan wel hoog zijn, maar dat wil niet zeggen dat het ook dure lampen zijn. Zoals al benoemd, het soort verkoper laat niet echt zien in design te handelen.francy.neggers-van-berendonk schreef: ↑16 aug 2020 15:09Ik wee niet wat je duur vindt maar 75 euro per wandlampje is toch niet zo goedkoop?
Als u dat kan aantonen dan kunt u een zaak hebben. Maanden iets gebruiken wat niet werkt is natuurlijk niet slimfrancy.neggers-van-berendonk schreef: ↑16 aug 2020 15:09ik kan er geen nieuwe lampjes insteken want het is een complete unit. Het is een touch lamp en wij denken dat de unit kapot is want het heeft het vanaf aanvang niet goed gedaan.
Een dergelijke tekst staat er bijna altijd. Dit om te voorkomen dat een hobbyist aan de slag gaat, het verkeerd doet en de verkoper aansprakelijk stelt.francy.neggers-van-berendonk schreef: ↑16 aug 2020 15:09Vreemd dat er geen draaddoorvoer in de behuizing zat en nu blijkt uit de (engelstalige) beschrijving dat wij het door een erkende electricien rechtstreeks op het electra netwerk hadden moeten aansluiten, dus toch maar de slaapkamer verbouwen (eg nie..)
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 aug 2020 19:57
Re: Bol.com weigert garantie
Wij hebben vanaf de eerste keer dat de lampen begonnen te knipperen met zowel Bol.com als Niolo gecommuniceerd. De lampen zijn tot 2 maal toe opgestuurd maar nu verschuilt men zich achter de fabrikant en de engelstalige handleiding. Zeer slap!
Zoomoi is wel degelijk een gerenommeerd merk maar ze hebben de lampjes uit de produktie genomen dus dat wil ook wat zeggen .
Helaas blijven wij met een schadepost van 150 euro zitten en schroeven in de muur die natuurlijk nooit meer op andere lampjes passen.
We laten het er niet bij zitten en gaan kijken wat de verdere juridische stappen zijn . Dank voor uw bjdrage.
Zoomoi is wel degelijk een gerenommeerd merk maar ze hebben de lampjes uit de produktie genomen dus dat wil ook wat zeggen .
Helaas blijven wij met een schadepost van 150 euro zitten en schroeven in de muur die natuurlijk nooit meer op andere lampjes passen.
We laten het er niet bij zitten en gaan kijken wat de verdere juridische stappen zijn . Dank voor uw bjdrage.
Re: Bol.com weigert garantie
DIt staat ook al in het topic en was u daarmee al wel bekend !francy.neggers-van-berendonk schreef: ↑16 aug 2020 15:09
Vreemd dat er geen draaddoorvoer in de behuizing zat en nu blijkt uit de (engelstalige) beschrijving dat wij het door een erkende electricien rechtstreeks op het electra netwerk hadden moeten aansluiten, dus toch maar de slaapkamer verbouwen (eg nie..)
Re: Bol.com weigert garantie
Waarom heeft u dit niet gelijk in uw topic gemeld, dit geeft nl een hele andere kijk op de zaak !francy.neggers-van-berendonk schreef: ↑17 aug 2020 09:30De lampen zijn tot 2 maal toe opgestuurd maar nu verschuilt men zich achter de fabrikant en de engelstalige handleiding. Zeer slap!
Re: Bol.com weigert garantie
francy.neggers-van-berendonk schreef: ↑17 aug 2020 09:30We laten het er niet bij zitten en gaan kijken wat de verdere juridische stappen zijn .
Zonde van het geld en de inspanning, aangezien u o.o% kans heeft om "uw" gelijk te krijgen.
Zou maar andere lampjes kopen, dat is veel goedkoper dan de slaapkamer verbouwen om een paar lampjes, goed en volgens de bijgesloten, gebruiksaanwijzing te kunnen monteren.
Re: Bol.com weigert garantie
wat ik dan weer vreemd vind is waarom je lampen koopt die je blijkbaar met een stekker in een wcd moet steken koopt als je weet dat die niet zitten op de plek waar je de lampjes wilt hebben....
probeer de lampen, bolletjes dus, in een andere lamp en kijk wat er gebeurt, doen ze het dan wel? dan is zeer waarschijnlijk de omvormer de oorzaak....
Zaten er inderdaad halogeen lampjes ij, steek deze dan weer terug als je die vervangen hebt voor led lampjes....
probeer de lampen, bolletjes dus, in een andere lamp en kijk wat er gebeurt, doen ze het dan wel? dan is zeer waarschijnlijk de omvormer de oorzaak....
Zaten er inderdaad halogeen lampjes ij, steek deze dan weer terug als je die vervangen hebt voor led lampjes....
-
- Berichten: 1333
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Bol.com weigert garantie
In sommige lampen kan je niet zo maar gaan boren. Het is mij niet duidelijk of het omhulsel metaal is of plastic maar in het eerst geval kan dat zelfs voor gevaarlijke situaties zorgen en is dat gewoon een stomme actie.
Voor zo ver ik het kan beoordelen heeft de TO lampen gekocht zonder zich er in te verdiepen of ze geschikt zijn, deze aangepast (en daarmee beschadigd) waardoor ze niet te retourneren zijn en waarschijnlijk niet meer zo tof werken.
Gevalletje eigen schuld.
Voor zo ver ik het kan beoordelen heeft de TO lampen gekocht zonder zich er in te verdiepen of ze geschikt zijn, deze aangepast (en daarmee beschadigd) waardoor ze niet te retourneren zijn en waarschijnlijk niet meer zo tof werken.
Gevalletje eigen schuld.
newmikey
vindt dit leuk
Re: Bol.com weigert garantie
De lampjes zijn al twee keer opgestuurd geweest en toen klaagde bol.com niet dat er gaatjes in geboord waren of zaten er toen nog geen gaatjes in.
Dat ze nu geen garantie geven omdat er gaatjes in geboord zijn is erg flauw, denken ze de lampjes nog te kunnen verkopen dan?
De gaatjes hebben geen enkele invloed op de werking van de lampjes.
En om een electricien te laten komen om de lampjes aan te sluiten is ook onzin.
Uw ongenoegen over de handelswijze van bol.com maar eens posten op de diverse klachten sites.
Dat ze nu geen garantie geven omdat er gaatjes in geboord zijn is erg flauw, denken ze de lampjes nog te kunnen verkopen dan?
De gaatjes hebben geen enkele invloed op de werking van de lampjes.
En om een electricien te laten komen om de lampjes aan te sluiten is ook onzin.
Uw ongenoegen over de handelswijze van bol.com maar eens posten op de diverse klachten sites.
Re: Bol.com weigert garantie
als ik bij zoomoi kijk zie ik wel wat wandlampjes voor de slaapkamer staan, geen idee of dat het type is dat gekocht is (vast niet, want het gekochte type schijnt niet meer verkocht te worden), maar komt wel redelijk overeen met de beschrijving. Het betreft dan lampjes die bedoed zijn om aan te sluiten op een wandinbouwdoos en daar ook op te schroeven.
Re: Bol.com weigert garantie
Beroep je op de wettelijke garantie tegenover Bol.com. Dat geeft de beste kans op succes. Ik begrijp hieruit dat je binnen zes maanden na aflevering hebt geklaagd.francy.neggers-van-berendonk schreef: ↑17 aug 2020 09:30Wij hebben vanaf de eerste keer dat de lampen begonnen te knipperen met zowel Bol.com als Niolo gecommuniceerd.
De bewijslast ligt bij de verkoper. Gij moet aantonen dat de lampen bij aflevering conform waren. Waaruit leid jij af dat je verkoper daar met 100% zekerheid aan kan voldoen?
Help me even. Als een lamp een metalen behuizing heeft, dan is de behuizing gescheiden van de elektronica. De behuizing is geaard. Bij het boren haal je de stekker er uit en ontlaadt je lamp (heel veel stroom zal niet in de condensators zitten, het is geen beeldbuis). Waar zit het gevaar?Methusalah schreef: ↑17 aug 2020 15:45In sommige lampen kan je niet zo maar gaan boren. Het is mij niet duidelijk of het omhulsel metaal is of plastic maar in het eerst geval kan dat zelfs voor gevaarlijke situaties zorgen en is dat gewoon een stomme actie.
De gaatjes in de behuizing hebben geen invloed op de werking van de elektronica. Bij het boren kun je mogelijk wel iets beschadigen, maar dat hangt af van hoe diep je boor.
Re: Bol.com weigert garantie
Exact de reden dat ik schreef "dat weet je niet". Wij hebben de lampjes niet gezien, Bol.com wel.
Re: Bol.com weigert garantie
Wat Kolibrie schrijft is correct.
Ik heb het idee dat Bol.com gewoon een of andere miep zit, die naar de regels kijkt en dit dan afwijst. En ja, dat weet ik niet zeker.
Ik heb het idee dat Bol.com gewoon een of andere miep zit, die naar de regels kijkt en dit dan afwijst. En ja, dat weet ik niet zeker.
Erthanax
vindt dit leuk