Sinds een aantal weken zijn wij in het bezit van de Boneco 7142 luchtbevochtiger.
Deze hebben wij via een webwinkel gekocht. Nadat deze geleverd was viel het mij op dat er iets inzat dat ik niet in een beschrijving terug kon vinden. Het was een flexibele elektriciteitsbuisje dat uit de filter omhoog steekt in het waterreservoir. Aan de lijmresten te zien vermoedde ik dat het vastgelijmd had gezeten. Daar ik dit wel wat vreemd vond
heb ik gelijk in een e-mailtje opheldering gevraagd bij de importeur. Als antwoord kreeg ik dat het een modificatie betrof en dat het
in derdaad vast gelijmd zou moeten zitten...
Met dit antwoord kon ik echter niet veel, het zag er zeer amateuristisch uit en bovendien heb ik geen zin om steeds iets vast moeten te gaan lijmen als het zo los kan komen, zeker niet met zo'n nieuw apparaat.
Van de webwinkel kreeg ik te horen dat zij het ook vreemd vonden maar na contact met de importeur waren zij van mening dat het zo hoort. Het zou aan de kwaliteit van het water liggen in Nederland waarvoor deze 'modificatie nodig zou zijn om te voorkomen dat er een stoflaag op mn zwarte meubels zou neer dalen.
Het apparaat verder ziet er op enkele onderdelen gebruikt uit, echter, niet zo erg om daar een punt van te maken. Alles bij elkaar echter wel, ik kreeg van de winkel en de importeur als antwoord dat het een nieuw apparaat betreft. Als er klachten waren moesten wij het maar opsturen voor reparatie!
Nu zijn we een aantal weken verder, na het buisje eindelijk met de juiste watervaste lijm vast en lekvrij op de filter gekregen te hebben, moeten we nog steeds dagelijks een witte laag van onze nieuwe meubels en tv-scherm poetsen!!
Tijdens het koken in onze semi open keuken veranderen de kleuren van de vlammen van blauw in oranje tijdens het gebruik van deze Boneco. Ik vraag mij af hoe gezond het is steeds deze stof (kalk?) in te ademen. Een paar dagen geleden ontvingen wij van de importeur een zakje nieuwe korrels voor in de filter, deze volgens voorschrift verwisseld. Helaas, alles blijft wit worden. Een advies van de importeur was in dit geval het eens met gekookt of liever nog, met regenwater te proberen... Tja, dagelijks zo'n 8 liter water koken of regenwater opvangen was nou ook weer niet de bedoeling toen wij dit apparaatje kochten!!
Ook komt het transparante plaatje in het midden steeds verder los, waarschijnlijk doordat er vocht, geproduceerd door het apparaat, onder in komt.
Het bevochtigen doet deze Boneco 7142 erg goed, helaas zijn de 'bijwerkingen' volgens mij niet normaal en zitten wij met de gebakken peren!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boneco 7142
-
Re: Boneco 7142
Gisteren een luchtbevochtiger van het type Boneco 7142 aangeschaft, waarbij ook een dergelijk klungelig hulpstukje van flexibel electriciteitspijp zat, een beetje vastgelijmd in het filter met siliconenkit of zo.
De winkelier kon me niet uitleggen waar het voor dient., en ook de handleiding rept er niet over.
Het zag er zo amateuristisch uit dat ik het niet heb geinstalleerd, en gezien de eerdere reactie in dit forum ziet het er niet naar uit dat het iets uit zal halen.
Maar zelfs als het wel goed vast had gezeten en ik had het laten zitten, gaat zo`n filter niet eeuwig mee. Zou het nu inderdaad de bedoeling zijn dat ik bij vervanging van het filter het pijpje overbouw? Dat zou toch tenminste in de handleiding kunnen staan.
Gezien de datum van de vorige reactie is deze situatie de laatste 2 jaar niet verbeterd. Je zou toch denken dat een fabrikant die op de hoogte is van een ontwerpfout in zijn product, in 2 jaar tijd met een duurzamer oplossing had kunnen komen.
Ik heb nog geen ervaring met witte neeslag, daarvoor is het nog te vroeg. En als het om kalk gaat, je zou toch denken dat het filter zelf daarvoor juist bedoeld is. Als het filter op zich geen korte metten maakt met de kalk, wat is dan de toegevoegde waarde van 25 cm electriciteitspijp.
De winkelier kon me niet uitleggen waar het voor dient., en ook de handleiding rept er niet over.
Het zag er zo amateuristisch uit dat ik het niet heb geinstalleerd, en gezien de eerdere reactie in dit forum ziet het er niet naar uit dat het iets uit zal halen.
Maar zelfs als het wel goed vast had gezeten en ik had het laten zitten, gaat zo`n filter niet eeuwig mee. Zou het nu inderdaad de bedoeling zijn dat ik bij vervanging van het filter het pijpje overbouw? Dat zou toch tenminste in de handleiding kunnen staan.
Gezien de datum van de vorige reactie is deze situatie de laatste 2 jaar niet verbeterd. Je zou toch denken dat een fabrikant die op de hoogte is van een ontwerpfout in zijn product, in 2 jaar tijd met een duurzamer oplossing had kunnen komen.
Ik heb nog geen ervaring met witte neeslag, daarvoor is het nog te vroeg. En als het om kalk gaat, je zou toch denken dat het filter zelf daarvoor juist bedoeld is. Als het filter op zich geen korte metten maakt met de kalk, wat is dan de toegevoegde waarde van 25 cm electriciteitspijp.
Een luchtbevochtiger van die prijs (200€) kan je
niet veel verwachten.Kalk wordt niet uit het water
gefilterd.Gebeurt alleen met een harsfilter.Vul het appie met water wat gekookt is of wat bevroren is geweest,zit bijna geen kalk in.
Volgens mij is dat pijpje een of andere ontluchting
om spatten tegen te gaan.
niet veel verwachten.Kalk wordt niet uit het water
gefilterd.Gebeurt alleen met een harsfilter.Vul het appie met water wat gekookt is of wat bevroren is geweest,zit bijna geen kalk in.
Volgens mij is dat pijpje een of andere ontluchting
om spatten tegen te gaan.
-
Beste Plumber:
ik ben het in alle opzichten met je eens: voor 280 euro kan je niet alles verwachten, en het ding doet netjes wat ik wil: de lucht bevochtigen, stil en effectief.
Gedestilleerd of gedemineraliseerd water, regenwater, of eventueel gekookt of bevroren water is natuurlijk altijd beter dan (hard) kraanwater, maar bij een verbruik van ongeveer 15 liter per 24 uur is dit wat erg hoog gegrepen.
Maar daar ging het me niet om. Voor 280 euro verwacht ik geen amateuristische, prutserige aanpassingen, die gezien de eerdere reactie niet eens lijken te helpen. Een stukje elektriciteitspijp, met wat siliconenkit halfslachtig vastgezet aan het filter, past niet in dit beeld.
Zeker niet als het probleem kennelijk al 2 jaar geleden bij de fabrikant bekend was.
Ook verwacht ik dat als ik wordt verondersteld dezelfde aanpassing uit te voeren iedere keer als ik een nieuw filter koop (volgens de handleiding zou dat elke 3 maanden kunnen zijn), er op zijn minst een adequate instructie in de handleiding te vinden is die mij daar op wijst, al was het maar in een erratum.
Rudi.
ik ben het in alle opzichten met je eens: voor 280 euro kan je niet alles verwachten, en het ding doet netjes wat ik wil: de lucht bevochtigen, stil en effectief.
Gedestilleerd of gedemineraliseerd water, regenwater, of eventueel gekookt of bevroren water is natuurlijk altijd beter dan (hard) kraanwater, maar bij een verbruik van ongeveer 15 liter per 24 uur is dit wat erg hoog gegrepen.
Maar daar ging het me niet om. Voor 280 euro verwacht ik geen amateuristische, prutserige aanpassingen, die gezien de eerdere reactie niet eens lijken te helpen. Een stukje elektriciteitspijp, met wat siliconenkit halfslachtig vastgezet aan het filter, past niet in dit beeld.
Zeker niet als het probleem kennelijk al 2 jaar geleden bij de fabrikant bekend was.
Ook verwacht ik dat als ik wordt verondersteld dezelfde aanpassing uit te voeren iedere keer als ik een nieuw filter koop (volgens de handleiding zou dat elke 3 maanden kunnen zijn), er op zijn minst een adequate instructie in de handleiding te vinden is die mij daar op wijst, al was het maar in een erratum.
Rudi.
Een waterbakje aan de radiator is voldoende en goedkoper!
Met de vloerverwarming kan dit niet meer en nu extra planten...
Maar regenwater is kalk vrij en dus beter voor dit soort apparaten.
Wel duur in gebruik, en ik zou nooit zoveel betalen.
Een leuke fontein of waterbal uit tuincentrum zijn een goed alternatief, zolang er water stroomde zal er iets verdampen en het ziet er leuker uit.
Een fontein of waterval zal voldoende helpen tegen veel lagere kosten, maar houd wel rekening met een beetje Chloor want salmonella bacteriën zijn erg schadelijk voor Uw gezondheid, dus wees voorzichtig!
Met de vloerverwarming kan dit niet meer en nu extra planten...
Maar regenwater is kalk vrij en dus beter voor dit soort apparaten.
Wel duur in gebruik, en ik zou nooit zoveel betalen.
Een leuke fontein of waterbal uit tuincentrum zijn een goed alternatief, zolang er water stroomde zal er iets verdampen en het ziet er leuker uit.
Een fontein of waterval zal voldoende helpen tegen veel lagere kosten, maar houd wel rekening met een beetje Chloor want salmonella bacteriën zijn erg schadelijk voor Uw gezondheid, dus wees voorzichtig!