LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch Maxx wasmachine roestvlekken

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
queenie

Bosch Maxx wasmachine roestvlekken

Ongelezen bericht door queenie »

Sinds enige tijd komt mijn was met vieze vlekken uit mijn wasmachine. Ik maak met grote regelmaat in en onder het zeepbakje schoon en ook de rubber rand ontkomt niet aan een schoonmaakbeurt.
Toch maar een monteur gebeld want ik durf de dure merkkleding van mijn zoon niet eens meer te wassen.
Volgens de technicus ligt het aan het feit dat men tegenwoordig niet meer op 90 graden wast en omdat de machines van tegenwoordig een laag waterniveau hebben.
Dan blijft er dus in de machine een smurrie achter, waar je nooit bij kunt komen en dat veroorzaakt de vlekken die lijken op roestvlekken. Dat is toch te gek voor woorden. Zo'n fabrikant weet dat van te voren en toch maken ze machines waarvan ze weten dat mettertijd dit soort klachten kunnen ontstaan.
De machine staat nu op 90 graden te draaien met soda er in in de hoop dat hij aan de binnenkant goed schoon wordt.
De vlekken die nu in de kleding zitten gaan er volgens de Bosch technicus niet meer uit. Lekker dan! :twisted:
Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand of er toch een manier is om die vieze vlekken er uit te krijgen, behalve wassen op 90 graden.?

inxsnl

Re: Bosch Maxx wasmachine roestvlekken

Ongelezen bericht door inxsnl »

Was minimaal 1 keer per week een was op 90 graden dit is nodig om de zeepresten weg te krijgen ,ook kan je bij elke europart onderdelen shop een reinigings middel kopen voor 6.95 euro gebruikt dit om het half jaar en je bent van je probleem af

Dadoc

Ongelezen bericht door Dadoc »

Klopt precies met mijn ervaring. Onze machine gaf ook 'roest'vlekken. Terwijl trommel en kuip roestvrij staal zijn. Machine ging kapot dus kon ik dit direct voorleggen aan de monteur. Hij vertelde exact hetzelfde en dat vloeibare wasmiddelen hier in grote mate verantwoordelijk zijn. Nu doen we 1 keer per 2 maanden een 90 graden was met scheut chloor. Let wel, we doen alleen een oude handdoek erin voor waterverplaatsing.

Tja, zijn de fabrikanten verantwoordelijk voor het feit dat mensen vloeibare wasmiddelen gebruiken én machines eisen die bijna geen water gebruiken? Ik vind wel dat ZOWEL de machinefabrikant als de wasmiddelfabrikant de consument hiervan op de hoogte moet stellen.

queenie

Ongelezen bericht door queenie »

Ik gebruik GEEN vloeibare wasmiddelen, dus dat lijkt me niet de oorzaak van het probleem :o

Rieneke

Ongelezen bericht door Rieneke »

Ik zit met hetzelfde probleem. De was gaat er bij mij schoon in en komt er met vieze grijze vlekken weer uit. Dit lijkt me toch niet de bedoeling van een nieuwe wasmachine, en nog wel van Bosch ook. Dan denk je dat je het goed doet.
Ik heb bosch gemaild, maar daar wordt niet op gereageerd. Vervolgens bel ik naar Bosch en ik wordt met hetzelfde verhaal afgescheept. Je wast op te lage temperaturen, wat dus niet waar is, want ik was geregeld op 90 graden. Daarnaast werd mij verteld dat de vlekken er bij de volgende wasbeurt gewoon weer uitgaan. Dit klopt dus ook niet, want zelfs na 10 wasbeurten wordt een handdoek, die ooit wit was en nu grauw grijs, natuurlijk NOOIT weer wit. Dit noem ik geen service, maar zo snel mogelijk afkomen van klanten die moeilijke vragen stellen. En blijkbaar vind bosch het normaal, letterlijk de woorden van de telefoniste bij Bosch, dat als je een nieuwe wasmachine koopt hij al niet goed wast. En toch nog de schuld bij de klanten neer leggen, omdat deze niet goed met de wasmachine om kunnen gaan. Daarnaast ook nog dik centen vangen om een monteur langs te sturen.
Bosch heeft goed zijn best gedaan om ook eens genomineerd te worden voor een ijskoude douche!!!!

Lilly08

Ongelezen bericht door Lilly08 »

Wij dachten eerst ook dat de roestachtige vlekken in onze was kwamen door de wasmachine, het wasmiddel en zelfs mangaandeeltjes in de waterleiding.... MAAR...... wat is bij ons gebleken? De roestvlekken worden veroorzaakt door een chemische reactie van haarproducten zoals bijv. haarschuim. Door het op elkaar liggen van de kleding / handdoeken en misschien ook uiteindelijk de reactie met het wasmiddel, krijgen wij vlekken in ons wasgoed!! We hebben nu al een tijd lang de handdoeken gescheiden van de rest van onze kleding. Op onze kleding komen de vlekken nu niet meer voor, maar nog wel steeds op de handdoeken. Vaak lees je ook op haarproducten dat het een chemische reactie met kleding kan veroorzaken.
Let hier dus goed op! En gooi geen handdoeken met bijv. haarschuim tussen je goede kleding!

wasmachineroest

Ongelezen bericht door wasmachineroest »

Sinds een maand heb ik een nieuwe wasmachine. Het is een EDY W212, die door de consumentenbond in oktober 2006 als beste is getest in zijn prijsklasse.

Nu heb ik al drie keer meegemaakt dat er roestvlekken in mijn witte wasgoed zitten!!! :evil:

Ik was mijn witte goed op 60 graden, ik gebruik geen vloeibaar wasmiddel, en bovendien een A-merk: Ariel voor de witte was.
Ik heb alles nagekeken en geen schroeven, nietjes of andere roestige voorwerpen in de trommel of bakjes gevonden.
Nota bene: de witte gordijnen die ik net heb gewassen en waar nu in het midden een roestvlek zit :evil: :evil: :evil: waren NIEUW van Ikea, dus er kan absoluut geen haarlak, haarmouse of creme in gezeten hebben; dat spul gebruik ik overigens nooit! Het kan ook geen reactie zijn geweest met een shampoo restje oid in een handdoek, want de gordijnen zaten als enige in de trommel!!

Het is steeds maar een streep van vlekjes, onderaan waar het wasgoed tegen de trommel aan heeft gelegen.

De wasmachine fabrikanten kunnen me nog meer vertellen; dit ligt echt aan de wasmachine zelf!

Schande!!!

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik draai al een poosje mee in reparatieland.

Maar heb nog nooit een wasmachine van binnenuit zien roesten.

Wel dat er een muntstuk of bh beugel spijker enzv de veroorzaker was :wink:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Oei nu al roestvlekken duidt op een kapotte keerring tussen trommel en kuiplager. Direct terug naar de winkel en de klacht melden.
Ronald.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 31 Mei 2007 22:03 door ronald g

--------------------------------------------------------------------------------

Oei nu al roestvlekken duidt op een kapotte keerring tussen trommel en kuiplager. Direct terug naar de winkel en de klacht melden.
Ronald
Als dat zo is moet je water op de grond zien.
Ik denk dat Toolboy gelijk heeft.

Nita

Ongelezen bericht door Nita »

Is er iemand van de fabriek komen kijken en wat was het oordeel dan.Zelf gebruik ik haarschuim zowel als haarlak en mijn zonen gebruiken van dat plakspul,gel.Gebruik gewoon wasmiddelen uit de aanbiedingen en let dus niet op A-merk ofzo(schone was hoor).Heb zelf de Siemens w.m.en heb dit nog nooit meegemaakt.Dus wat ik maar wil zeggen ;dit ligt niet aan event.haarproducten.Tenzij haarverf.??

boogschuttertje

Ongelezen bericht door boogschuttertje »

Wij hebben hetzelfde probleem met een Edy wasmachine gehad. Het bleek dat, wanneer je de rubberen manchet aantrekt, er roestvorming plaats had gevonden op de geemailleerde trommel.
In de winkels staan nw machine's die al roestvorming hebben.

Scheer& Foppen heeft het probleem keurig opgelost door de machine om te ruilen voor een nieuwe.
De verkoper van een machine is tot € 450,- aansprakelijk voor de schade en daarboven de fabrikant. Ook de schade aan de kleding hebben we vergoed gekregen door de fabrikant na veel correspondentie en toesturen van de kleding.

sweet-tygertje

Ongelezen bericht door sweet-tygertje »

Wij hadden ook problemen met een Bauknecht Bremen 1300. Machine is 2,5 jr oud en uit het niets kreeg ik vieze vlekken op mijn wasgoed die er niet meer uit zijn te krijgen...zelfs niet op hoge temperatuur!! Monteur laten komen en volgens hem kwam het door bepaalde verzorgingsproducten in combinatie met je wasmiddel, want in een wasmachine zaten geen onderdelen wat olie of smeerachtige vlekken kon achterlaten!! Ik vertelde hem dat ik al jaren dezelfde soort producten gebruik en dat het raar was dat het dan nu opeens gebeurde...waarom niet jaren eerder?? Volgens de monteur kon het zijn dat er bestanddelen veranderd waren in een product wat dan een chemische reactie zouden veroorzaken. Hij zei ook dat ze dan het machine bij hun op de werkplaats wel zouden testen maar dat ik ervan uit kon gaan dat ze niks zouden vinden waardoor die vlekken zouden ontstaan!! Hij was er heilig van overtuigd dat het aan de verzorgingsproducten en mijn wasmiddel lag!! Aangezien de vlekken op olie of smeervlekken leken liet ik het er niet bij zitten. Ze hebben het wasmachine meegenomen om te testen en na 2 weken kreeg ik hem vandaag weer terug! Ze hebben lagers, keerring en kuipafdichting vervangen. De keerring was lek!! Ook hebben ze nog de kuip gereinigd. Als ik er niet op had gestaan dat ze de machine zouden testen...dan had ik me nu nog suf gezocht waardoor die vlekken zouden ontstaan. Dan had ik waarschijnlijk een ander machine gekocht en dat terwijl ik nog 2,5 jaar garantie had. Zo zie je maar dat ook monteurs fouten maken!! Ik heb nu het machine aanstaan en hoop dat ik inderdaad van het probleem af ben...anders wordt het toch weer bellen!!

Mvg

Sweet-Tygertje

Gesloten