Even een pluim voor de firma Brandt !
Ik heb bovengenoemde wasdroger en is nu 8 maanden oud.
Helaas het apparaat verwarmde opeens niet meer en,
heb ik gebeld met de firma Brandt en alles voorgelegd.
Conclusie: wasdroger is te heet geworden door vervuilde condenser.
Oplossing: (citaat)
Trek de stekker uit het stopkontakt
Draai de wasdroger om zodat je naar de achterzijde kunt kijken.
Je ziet dan een dikke bult zitten waar 9 kruiskop schroeven en een paar
torx schroeven inzitten.
Verwijder de negen parkers en laat de torx zitten, je kunt nu de bovenkant van de bult zo'n 4 a 5 cm openen en ziet dan 3 schijfjes.
Één van die schijfjes heeft een rood knopje, druk dit zachtjes in en je hoort een klikje.
Schoef hierna alles weer dicht en zet de wasdroger weer op zijn plaats,
nu de stekker er in en de kans is groot dat de droger gewoon weer verwarmd zoals het hoort.
Dit is de informatie die ik kreeg van Brandt op nummer
0900 272 63 86 € 0,10 / minuut
Samengevat betekend dit :
Geen reparatie kosten
Geen voorrij kosten
Geen monteur in je huis
en binnen 10 minuten weer lekker was drogen
Als nadeel merk ik het 0900 nummer aan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brandt EFH 705 D TIP
Re: Brandt EFH 705 D TIP
Een tweede nadeel, je moet het apperaat wel even open schroeven om de thermische beveiliging te resetten. Dat kan ook anders.
Een derde nadeel, het staat kennelijk niet in de gebruiks aanwijzing van het apperaat.
Maar toch een pluim voor dit bedrijf, ze hadden ook een monteur kunnen stuuren en je was 130 euro armer geweest.
Een derde nadeel, het staat kennelijk niet in de gebruiks aanwijzing van het apperaat.
Maar toch een pluim voor dit bedrijf, ze hadden ook een monteur kunnen stuuren en je was 130 euro armer geweest.
Ook ik heb een Brandt wasdroger en heb vorige week hetzelfde meegemaakt.
Even 1 telefoontje, 5 minuten werk en klaar!!!
Ik had hiervoor een Miele wasdroger, waar dit ook een keer gebeurde. Maar dit bedrijf stuurde een monteur en het kostte me veel geld voor 5 minuten werk. En natuurlijk een hele dag vrij nemen, want ze kunnen geen tijd noemen dat ze komen.
Goede service van Brandt.
Even 1 telefoontje, 5 minuten werk en klaar!!!
Ik had hiervoor een Miele wasdroger, waar dit ook een keer gebeurde. Maar dit bedrijf stuurde een monteur en het kostte me veel geld voor 5 minuten werk. En natuurlijk een hele dag vrij nemen, want ze kunnen geen tijd noemen dat ze komen.
Goede service van Brandt.
nou dat is ook mijn ervaring van meneer Miele, een knop deed het niet meer, bleef hangen. Monteur kwam en het was in 5 minuten gefixt, resultaat 90 euro. Gewoon belachelijk tegenwoordig.
Het lijkt me toch dat zo'n thermische beveiliging er niet voor niets op zit..... Hij schakelt toch met een reden af?
Zeiden ze daar nog iets over aan de telefoon?
Zeiden ze daar nog iets over aan de telefoon?