LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canon camera

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Peter B

Canon camera

Ongelezen bericht door Peter B »

:?
Beste lezer

Wie heeft ontdekt, na aanschaf van een Canon A-70 digitale camera, dat er geen nederlandse gebruiks aanwijzing bij zit, maar wel een uitgebreide duitse versie. Dat na verdere informatie er een A4-tje beschikbaar is in het nederlands. Dat een uitgebreide Nederlandse gebruiks aanwijzing bij Canon 20 euro kost.

graag reacties.


Gast

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door Gast »

zoiets is ook van de zomer bij de kat in de zak geweest of bij kassa.

Die mensen kregen van Canon toch een boekwerk in het Nederlands, misschien is het een idee om daar mee te 'dreigen', bedrijven vinden negatieve reclame niet grappig


Ook een idee, ga naar Duitsland, misschien dat de Duitsers een Nederlandse handleiding krijgen, kan je ruilen. :wink:

shaggie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 nov 2003 13:41

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door shaggie »

Jij hebt de camera zeker via een internetwinkel gekocht.
Dan kun je dit verwachten omdat het niet via de officiele kanalen gaat.

Morris

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door Morris »

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe camera en heb daarvoor verschillende forums en review-websites bezocht. Mij viel ook op dat bij een groot aantal Canon camera's geen Nederlandstalige handleiding is bijgevoegd.

Wat als oorzaak hiervan wordt genoemd, is dat deze camera’s door de winkeliers in Duitsland worden ingekocht. Hierdoor is er geen Nederlandstalige handleiding bij aanwezig, maar is de prijs wel enkele tientallen euro’s lager. Dan is het eigenlijk ook niet vreemd dat Canon Nederland geld vraagt voor een Nederlandstalige handleiding.

Waarschijnlijk heeft u ook zo’n "Duitse camera" gekocht.

FritztheCat

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door FritztheCat »

Een IXUS400 gekocht bij www.informatique.nl

Een goede prijs EN een nederlandse beschrijving + software etc.

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door oom agent »

camera gekocht in de winkel bij kinorama en ook een duits boekje!

Frans S

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door Frans S »

Camera in Duitsland gekocht\( is daar een stuk goedkoper :)) En je raadt het al: ook een Duitse handleiding ;)

MichelH

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door MichelH »

Hier hetzelfde, mijn ouders hebben in december een canon a70 in nederland gekocht (ja bij een internetwinkel) met een engels/spaanstalige handleiding. Het engels is voor mij geen probleem maar voor mijn ouders toch wat meer, dus heb ik ook contact opgenomen met canon waar/hoe ik aan de NLse handleiding van deze camera kan komen. Het antwoord van canon:

--------------------------------------------------------------------------------
I.v.m . een verenigd Europa kan het voorkomen dat een leverancier dealer /
of eindgebruiker.
In b.v. Duitsland Canon produkten koopt, in deze gevallen zit er nooit een
handleiding in het Nederlands bij.
Bij alle door Canon Nederland N.V. verkochte produkten is een Nederlandse
handleiding bijgevoegd.
Een handleiding kan u bestellen op het volgende email adres
[email protected] <mailto:[email protected]> .
Of tel 013 5773300 deze handleiding is niet gratis, deze moet u betalen.
12.50 EUR voor een kopie en 25 EUR voor het komplete pakket ex btw.
Als u niet met de kosten eens bent, zal u terug naar uw leverancier dealer
moeten.
En met hem overleg plegen wat hij nog voor u wil en kan doen.
Lees ook de bijlage voor extra info.

--------------------------------------------------------------------------------
Nu kan ik wel begrijpen dat ze dit niet gratis doen want voor canon zijn dit ook extra kosten, maar vind de bedragen die hier gevraagd worden toch wel aan de hoge kant.
Het zou al een hele verbetering als er bv. een NLse handeliding in pdf formaat op hun site beschikbaar wordt gemaakt. Zodat mensen de handleiding kunnen downloaden en op hun pc kunnen bekijken (en evt. printen als ze daar behoefte aan hebben)

suus`

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door suus` »

kijk even op de volgende link http://home.hccnet.nl/godefrooij/
als het goed is kan je em daar downloaden. Gewoon even googlen en je komt een heel end.

Gast2810

Re: Canon camera

Ongelezen bericht door Gast2810 »

Ik vind het belachelijk dat je voor een handleiding van een camera moet betalen. Zo 'n digitale camera is al niet goedkoop. Stel je raakt je handleiding kwijt op vacantie ofzo, moet je meer dan 25 euro betalen voor een nieuwe, is toch te zot.

Oke, ik zou het niet vreemd vinden, dat je voor de gedrukte versie de kostprijs zou moeten betalen inclusief de verzendkosten. Wat mij wel stoort is dat de handleidingen van canon (de nederlandse dan) niet in digitale vorm worden aangeboden en Canon zich verschuilt achter afspraken die ze met de "uitgever" van de handleidingen heeft gemaakt. Wat een service van Canon, niet dus.

Gesloten