LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ceracraft pan blokker/JML

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
b1tje

ceracraft pan blokker/JML

Ongelezen bericht door b1tje »

Onlangs kocht ik zon witte ceramische pan bij de Blokker en was in eerste instantie heel blij er mee. Totdat ik na een keer of 4-5 gebruik dat er kleine stukjes van de coating loslieten. Pan steeds met de hand afgewassen en geen messen gebruikt (terwijl dat volgens de verpakking wel zou moeten kunnen) dus snapte het niet. Natuurlijk was ik de bon kwijt maar wel gepind dus terug naar Blokker. Zowel de winkel als de klantenservice gaf nul op rekest zonder bon geen garantie. Toen de distributeur JML gemaild en ook zij gaven niet thuis. Dus 30 euro bij afval gezet en ik kan alleen maar iedereen waarschuwen. Koop nooit zo'n pan! zonde van je geld en scheelt een hoop frustratie. Ik heb al een dame die bij de Blokker met pan in hand stond de koop afgeraden.

bprosman

Re: ceracraft pan blokker/JML

Ongelezen bericht door bprosman »

Natuurlijk was ik de bon kwijt
Of je bonnetje bewaren , waarom is dat "Natuurlijk" ?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, dan heeft men op de verpakking een jokkenbrok verhaal opgehangen: ook in keramische pannen mag je geen scherpe voorwerpen gebruiken. Maar dat terzijde: waarom worden bonnen toch niet bewaard? Gewoon "voor het geval dat". En dat vind verrekte veel plaats. Dus in een laatje van een kast of weet ik veel waar, bewaren, die hap. Als "het over tijd is" (garantie o.i.d. voorbij) gooi ik het weg; niet eerder. Gevalletje: helaas, pindakaas.

b1tje

Ongelezen bericht door b1tje »

Normaal bewaar ik ook altijd bonnen. Hele lade vol van producten die allemaal doen wat ze zeggen en uitgerekend van het product dat niet doet wat het zegt... daarvan raak ik bon kwijt. Overigens heb ik dus niet met mes o.i.d in pan gezeten, juist niet en dan valt het des te meer op dat pan niet krasvast is wat wel op verpakking staat.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zou ook een productiefout kunnen zijn.
Zijn er meer klachten bekend ?

tenormin

bprosman schreef:Zou ook een productiefout kunnen zijn.
Zijn er meer klachten bekend ?
Ik heb zo'n pan ook gekocht, alleen niet bij Blokker maar via de Telegraaf; teruggestuurd: hij zou (uiteraard) geschikt zijn voor keramisch koken. Bij eerste gebruik trok hij krom, hoezo geschikt voor....Op 8 mei retour gestuurd; wacht nog op mijn centen. Ja, bon verzenden (track&trace=aangekomen) heb ik bewaard.
@b1tje, ja, dat zal je dan net zien: bonnetje pleitte. Overigens, die van mij werd afgeleverd met een stukje eraf, ga dat maar eens bewijzen!

Asch

Ongelezen bericht door Asch »

[quote][/quote]
Aanbakken

Ook ik vind dat het snel aanbrandt.
Ik wil met zo min mogelijk boter bakken maar dat gaat niet alles wordt dan een beetje zwart.
Op hoog vuur durf ik de pan niet eens te gebruiken ik bak alles op lage temperatuur.
Dus ben ook niet tevreden ...helaas

Martijn M

Ongelezen bericht door Martijn M »

Hallo,

Wij hebben helaas ook een pan van de Blokker van het merk Ceracraft.
Deze pan doet absoluut niet wat er van verwacht mag worden.
De eerst 4 keer ging het prima, maar nu bakt alles er in aan, hoeveel olie/boter je ook in de pan doet. Wij hebben de gebruiksaanwijzing bij de pan liggen en doen precies zoals er beschreven staat.
Ook bij ons was er al een stukje uit de keramische laag bij aankoop. Natuurlijk zijn wij ook meteen terug gegaan naar het Blokker filiaal waar deze pan gekocht is (met de kassabon).
Na 4 dagen konden wij de pan weer ophalen, de meedewerkster had de pan mee naar huis genomen en er zelf vanalles in gebakken, maar zij had geen enkel probleem (jaja) en daarom kregen wij ook geen andere pan of ons geld terug.
Inmiddels wordt de pan wel erg duur aan afwasmiddel (niet in de vaatwasser) en aan frustratie. Ook wij zetten de pan bijna op de laagste stand en nog gaat het niet goed. Ben blij dat wij onze oude tefal pan nog niet weggedaan hebben, deze is een stuk goedkoper en doet het na 3 jaar nog veel beter. Binnenkort toch maar weer even langs de Blokker want dit kan echt niet! NIET kopen dus.

tenormin

Martijn M schreef:Hallo,

Wij hebben helaas ook een pan van de Blokker van het merk Ceracraft.
Deze pan doet absoluut niet wat er van verwacht mag worden.
De eerst 4 keer ging het prima, maar nu bakt alles er in aan, hoeveel olie/boter je ook in de pan doet. Wij hebben de gebruiksaanwijzing bij de pan liggen en doen precies zoals er beschreven staat.
Ook bij ons was er al een stukje uit de keramische laag bij aankoop. Natuurlijk zijn wij ook meteen terug gegaan naar het Blokker filiaal waar deze pan gekocht is (met de kassabon).
Na 4 dagen konden wij de pan weer ophalen, de meedewerkster had de pan mee naar huis genomen en er zelf vanalles in gebakken, maar zij had geen enkel probleem (jaja) en daarom kregen wij ook geen andere pan of ons geld terug.
Inmiddels wordt de pan wel erg duur aan afwasmiddel (niet in de vaatwasser) en aan frustratie. Ook wij zetten de pan bijna op de laagste stand en nog gaat het niet goed. Ben blij dat wij onze oude tefal pan nog niet weggedaan hebben, deze is een stuk goedkoper en doet het na 3 jaar nog veel beter. Binnenkort toch maar weer even langs de Blokker want dit kan echt niet! NIET kopen dus.
Nou ja zeg, gekker moet het toch niet worden. Een medewerkster van Blokker had de pan naar huis genomen en er alles in gebakken? Wat een krankzinnige 'oplossing'. Inderdaad weer terug, gewoon te bizar voor woorden wat u schrijft.

p.s. Heb gelukkig mijn geld van de pan weer teruggekregen vorige week; was toch een beetje 'huiverig', vanwege dat krasje. Tja, je weet maar nooit wat ze allemaal uit de hoge hoed toveren om maar niet terug te hoeven betalen.

Martijn M

Ongelezen bericht door Martijn M »

Hallo,

Inmiddels ben ik weer terug gegaan naar de Blokker met mijn beide Cerafraft pannen.
(hebben er 2. een grote en een kleine)

Die kleine doet het tot op heden nog goed, maar die grote totaal niet.
Als je de pannen naast elkaar zet kan je het verschil erg goed zien, de kleine is nog als nieuw, mooi wit van kleur en glad. De grote is heel anders van kleur en niet glad. (zijn even vaak gebruikt)
Na de zoveelste keer aanbranden in de grote pan, ben ik dus met de 2 pannen maar weer naar de Blokker gegaan.
Nu was het voor de medewerkster ineens toch duidelijk, die grote pan was volgens haar toch inderdaad niet goed.
Mevrouw gaf aan dat ze de kassabon daar wilde laten en dat ze meteen contact (via mail) op ging nemen met de leverancier.
Ik zal met een week bericht krijgen hierover.....
Zijn nu ruim 3 weken verder en tot op heden geen enkele reactie van het Blokker filiaal...

Als ze de bon maar niet kwijt zijn geraakt.
Service is hier ver te zoeken helaas, we wachten maar weer af.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien kun je Blokker zo ver krijgen dat ze je pan willen ruilen voor zo'n leuke Princess blender:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=136107&

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

:D

wiel055

Ongelezen bericht door wiel055 »

In deze pan hoef je geen vet olie of water in te doen. Dat men het wel doet gaf zoals al gemeld was problemen. Je kan er gewoon in bakken en braden, en door het gebruik van olie o.i.d. gaat het mis. De pan is na het gebruiken makkelijk schoon te maken met een vel keukenpapier, en daarna pas afwassen met een mild afwasmiddel.

petravandoorn

Ongelezen bericht door petravandoorn »

ik heb ook JML pannen gekocht 2 stuks 1 van 24 cm en 1 van 28 cm als ik er iets in bak ze bakken gelijk aan heb voor 2 pannen 59 euro betaald voor 4 weken terug en ik kan ze zo in de vuilnis bak gooien erg jammer waardeloze koeken pannen
Mvg petra

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

petravandoorn schreef: Mvg petra
groetjes terug!

tenormin

riddert schreef:
petravandoorn schreef: Mvg petra
groetjes terug!
:lol: :lol:

Toppy

Ongelezen bericht door Toppy »

petravandoorn schreef:ik heb ook JML pannen gekocht 2 stuks 1 van 24 cm en 1 van 28 cm als ik er iets in bak ze bakken gelijk aan heb voor 2 pannen 59 euro betaald voor 4 weken terug en ik kan ze zo in de vuilnis bak gooien erg jammer waardeloze koeken pannen
Mvg petra
Stond laatst in een kookwinkel. Zag daar weer mensen dubben over een superdeluxe anti aanbak koekepan met gezondheidskeurmerk want je kan zonder vet bakken...... de pan moest natuurlijk een godsvermogen kosten.
Achter de rug van deze mensen een rek vol met de beste koekepannen die er te koop zijn.
Bakken van zijn leven lang niet aan, amper vet nodig, onverwoestbaar. Van die pannen die je maar eens in je leven hoeft te kopen voor minder dan 50 piek. Een heel 'ouderwetse' plaatstalen pan. Zo een die bij elke topkok in de keuken gebruikt wordt.
Ik begrijp nog steeds niet dat mensen er maar in blijven trappen.......

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

met gezondheidskeurmerk want je kan zonder vet bakken.
De onnozele hals die hier intrapt zou zich eens af moeten vragen hoe een pannekoek smaakt die zonder boter is gebakken.

Ultee038

Ongelezen bericht door Ultee038 »

Waardeloze pannen! Heb ze in 3 groottes gehad, maar nog geen half jaar gebruikt...... Hoezo krasvrij? Hoezo zonder vet? Hoezo makkelijk schoonmaken?
Koop gewoon rvs koekenpannen, of Le Creuset: wel duur, maar daar heb je tenminste iets aan. Voor mij DE miskoop van de afgelopen jaren.

Gesloten