LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dyson, geen levering en slechte service
-
Dyson, geen levering en slechte service
Dyson adverteert met “bestel rechtstreeks bij Dyson”
Doe dat niet....
Op vrijdag 11 juni een product besteld én betaald, waarna ik een bevestiging kreeg. Later ook een link naar een track and trace. Maar die werkte steeds niet, dus belde ik op woensdag 16 juni naar de klantenservice. Vriendelijke dame die achterhaalde dat het een UPS link was terwijl ze aan het overstappen waren naar Post NL. Ze achterhaalde ook dat het product zoek was. Ze beloofde een onderzoek in te stellen waar in het proces: het stond ofwel nog in het magazijn van Dyson ofwel van Post NL.
Vrijdag 18 juni belde ik om een update te vragen over dat onderzoek, ik had niets meer gehoord, hoe moeilijk kon het zijn... Best moeilijk, want er was nog geen nieuws. Maandag 21 juni belde ik weer aan het eind van de dag voor een update waarbij ik aangaf dat ik nu ook eens graag actief van hen verwachtte, zelf actief een update geven. Dat was te veel gevraagd en ik kon ook geen manager spreken of contact hebben met de afdeling die het onderzoek deed. Inmiddels had ik wel allerlei nummers van ze (bestelnummer, casenummer onderzoek en ook een nummer voor de gestarte klachtenprocedure), maar nog altijd geen apparaat en ook geen geld terug. Woensdag 23 juni was ik het wachten zat en mailde ik een herroeping op basis van artikel 8 van de algemene voorwaarden. Je raadt het misschien al: nog altijs geen sjoege, behalve een blijmoedig bericht dat er sprake is van een storing in het magazijn en dat mijn product zsm zou worden opgestuurd.
Op mijn herhaaldelijke mailberichten, ook de reminder van de herroeping, komt geen enkele reactie. Ondertussen hebben ze wel al weken mijn geld en ik nog altijd geen product. Die wil ik inmiddels ook niet meer, want als alleen de aankoop zo verloopt, hoe moet het dan als ik service of onderdelen nodig heb?
Voor mij geldt: bestel NOOIT bij Dyson zelf!!
Doe dat niet....
Op vrijdag 11 juni een product besteld én betaald, waarna ik een bevestiging kreeg. Later ook een link naar een track and trace. Maar die werkte steeds niet, dus belde ik op woensdag 16 juni naar de klantenservice. Vriendelijke dame die achterhaalde dat het een UPS link was terwijl ze aan het overstappen waren naar Post NL. Ze achterhaalde ook dat het product zoek was. Ze beloofde een onderzoek in te stellen waar in het proces: het stond ofwel nog in het magazijn van Dyson ofwel van Post NL.
Vrijdag 18 juni belde ik om een update te vragen over dat onderzoek, ik had niets meer gehoord, hoe moeilijk kon het zijn... Best moeilijk, want er was nog geen nieuws. Maandag 21 juni belde ik weer aan het eind van de dag voor een update waarbij ik aangaf dat ik nu ook eens graag actief van hen verwachtte, zelf actief een update geven. Dat was te veel gevraagd en ik kon ook geen manager spreken of contact hebben met de afdeling die het onderzoek deed. Inmiddels had ik wel allerlei nummers van ze (bestelnummer, casenummer onderzoek en ook een nummer voor de gestarte klachtenprocedure), maar nog altijd geen apparaat en ook geen geld terug. Woensdag 23 juni was ik het wachten zat en mailde ik een herroeping op basis van artikel 8 van de algemene voorwaarden. Je raadt het misschien al: nog altijs geen sjoege, behalve een blijmoedig bericht dat er sprake is van een storing in het magazijn en dat mijn product zsm zou worden opgestuurd.
Op mijn herhaaldelijke mailberichten, ook de reminder van de herroeping, komt geen enkele reactie. Ondertussen hebben ze wel al weken mijn geld en ik nog altijd geen product. Die wil ik inmiddels ook niet meer, want als alleen de aankoop zo verloopt, hoe moet het dan als ik service of onderdelen nodig heb?
Voor mij geldt: bestel NOOIT bij Dyson zelf!!
-
Re: Dyson, geen levering en slechte service
Veel soortgelijke klachten https://nl.trustpilot.com/review/dyson.nl
Dyson is naast fabrikant ook de winkel. Hun zijn verantwoordelijk voor de levering.
Je hebt recht op een vervangende product, als hun dat niet lukt je geld terug. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of juridische loket.
Betaald met je creditcard, neem met hun contract op voor de aflevering garantie.
Ik twijfel of je je koop ongedaan kan maken, dit is afhankelijk van de precieze situatie. Ook kwa levertijd zit je op de grens van net wel of net niet. httpss://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... aan-maken/
Je hebt recht op een vervangende product, als hun dat niet lukt je geld terug. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of juridische loket.
Betaald met je creditcard, neem met hun contract op voor de aflevering garantie.
Ik twijfel of je je koop ongedaan kan maken, dit is afhankelijk van de precieze situatie. Ook kwa levertijd zit je op de grens van net wel of net niet. httpss://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... aan-maken/
-
Dank voor jullie reacties. Vreselijk om te lezen dat zoveel meer mensen de dupe zijn van Dyson en dat dit ook al in september 2020 speelde...
In de voorwaarden staat dat je kan annuleren, ook als je nog niets ontvangen hebt, zie bijlage. Ik verwacht er weinig van, maar toch.
In de voorwaarden staat dat je kan annuleren, ook als je nog niets ontvangen hebt, zie bijlage. Ik verwacht er weinig van, maar toch.
Dyson is nog niet zo erg lang bezig met eigen producten te verkopen. Voorheen ging dat via derden als Coolblue, en Expert etc. En een goede stofzuigerbouwer zijn, betekent niet dat je ook automatisch een goede E-tailer bent. Een goede webshop, en vooral het logistieke- en serviceapparaat er achter, opzetten, is nog een forse opgave, met een aantal vervelende leermomenten/groeistuipen.
Ik ga er van uit dat je op afstand hebt besteld. In dat geval staat het in de wet en rechters hebben ook al zo geoordeeld. In de wet staat verder dat de verkoper niet mag wachten met terugbetaling en dat direct moet doen. Dat maakt dat ze nu al in verzuim zijn.Klavertje35 schreef: ↑29 jun 2021 07:24In de voorwaarden staat dat je kan annuleren, ook als je nog niets ontvangen hebt, zie bijlage.
Het is bijna standaard. Ik herken de gehele gang van zaken. Ik heb 07-01-2020 een föhn besteld die op 09-01-2020 zou worden geleverd. Het werd na vele telefoontjes en mails 24-02-2020 , althans een gedeelte. Meermalen geprobeerd te annuleren.Onmogelijke communicatie, de ene leugen na de andere. Ik raad iedereen aan om absoluut niet met ze in zee te gaan. De artikelen kosten allemaal meer dan de hoofdprijs en zijn bepaald de prijs niet waard. Als je bedenkt dat je ze ook nog nodig zou hebben voor reparatie...... kun je beter aan je gezondheid denken en het er bij laten. Hoge bloeddruk is het allemaal niet waard. Het is het meest waardeloze bedrijf ever.
Wij hebben ook heel wat problemen ondervonden met de klantendienst van Dyson. Heeft meer dan 3 weken geduurd voor we iemand te pakken kregen die ons kon bevestigen dat we ons geld konden terugkrijgen. Op basis van een artikel dat ik op doorgelicht heb gevonden zijn we dan maar voor een steelstofzuiger van Bosch gegaan, die doet het tot nu toe prima. Het artikel in kwestie voor wie interesse heeft https://doorgelicht.be/beste-draadloze-steelstofzuiger/