LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electrolux caravan inbouw koelkast

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Berend44

Electrolux caravan inbouw koelkast

Ongelezen bericht door Berend44 »

Storing Electrolux koelkast

Helaas heeft mijn positieve merkbeleving van Electrolux een behoorlijke knauw gekregen door een slechte ervaring met een storingsmonteur en de afdeling Consumer Care van Electrolux.

Deze zomer had ik een probleem met de Electrolux inbouwkoelkast in mijn caravan. De binnenverlichting brandde niet. De storingsmonteur kwam keurig op de camping langs. Na 40 minuten was zijn conclusie: "De koelkast is in orde, het probleem zit in de elektronica van de caravan”. Ik vond dit vreemd want de koelkast deed het verder prima. Ik kreeg een factuur van €104,42 (voorrijkosten, arbeidsloon en BTW) die ik direct betaalde.

Om het vermeende probleem in de elektronica van mijn caravan op te lossen heb ik samen met een vriend de volledige bedrading van mijn caravan gecontroleerd. Na 1,5 uur was de conclusie: Het ligt wel degelijk aan de koelkast! De deursensor reageerde namelijk niet goed. Wij hebben de sensor iets dichter bij de deur gesteld en het lichtje deed het weer.

Ik ben van mening dat de storingsmonteur een dergelijk eenvoudig, en voor de handliggend probleem zeker had moeten opmerken. Ik heb dit aan de afdeling Consumer care van Electrolux gemeld en gevraagd om het betaalde bedrag te retourneren. Hun reactie was dat ik "per omgaande zorg moest dragen voor de openstaande factuur”. Vreemd, want die had ik destijds direct betaald en eiste die juist terug. Ik heb nogmaals gevraagd in te gaan op mijn klacht. De reactie was dat "Electrolux 12 maanden garantie geeft op uitgevoerde reparaties en dat ik daar geen gebruik van heb gemaakt". Maar ze hadden juist niets gerepareerd!

Tenslotte heb ik op 26 november 2012 gebeld met mevrouw XXX (naam bekend) van Electrolux, die het dossier onder haar beheer heeft. Zij deelde mij mee dat Electrolux haar standpunt niet wijzigt.

Ik heb het contact met Electrolux als vervelend ervaren. Niet alleen vanwege de uitkomst, maar nog meer vanwege de formele opstelling en de toon van het gesprek. Jammer, want zoiets als: "Wat vervelend voor u dat het zo gelopen is" had eigenlijk al veel goedgemaakt. Al ben ik ook van mening dat een (deel) financiële coulance hier zeker wel op zijn plaats zou zijn geweest.

Ik laat het nu rusten maar voor mij geen Electrolux (of concernmerken AEG of Zanussi) meer! Mijn indruk van een oerdegelijk, betrouwbaar topmerk heeft een behoorlijke deuk opgelopen! Ook een kwartier wachten als je belt verdient overigens geen schoonheidsprijs. Er was namelijk maar één mevrouw beschikbaar voor heel Nederland en België!

Tennis Returns

Re: Electrolux caravan inbouw koelkast

Ongelezen bericht door Tennis Returns »

tis wat...

Electrolux Nederland

Ongelezen bericht door Electrolux Nederland »

Goedemiddag,

Wij zijn blij dat wij vandaag contact met u hebben gehad en samen tot een tevreden oplossing zijn gekomen.

Met vriendelijke groet,

Els Webteam Electrolux

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

en wat is de oplossing dan?

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

the_hurricane schreef:en wat is de oplossing dan?
Ja, Berend, ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat Electrolux U geboden heeft! :)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien is het niet zo'n goede oplossing...

Berend44

Ongelezen bericht door Berend44 »

Wij zijn samen overeen gekomen .Ik vind het wel jammer dat het niet eerder geregeld had kunnen worden.Wel achter af netjes dat we het samen hebben op gelost.

Gesloten