LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electrolux onverwachte factuur, ongetekende werkbon

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
koen1968

Electrolux onverwachte factuur, ongetekende werkbon

Ongelezen bericht door koen1968 »

Onlangs kreeg onze Zanussi droger een mankement.
Dus monteur geregeld, via Electrolux.

Het was binnen de 2-jaar garantie-periode, waarbij ik moet aantekenen dat we destijds OOK nog eens 99 Euro extra hebben betaald voor 5 jaar extra garantie (iets wat we tegenwoordig niet meer doen trouwens).

Monteur is langgewenst. Mijn vrouw was aanwezig. Hij heeft haar NIETS laten tekenen. De volgende dag kwam ik de door de monteur getekende werkbon boven, op de droger, tegen - maar niet door ons getekend. Nou ja, geen probleem.

Toen kwam er een rekening van 105 Euro. Hallo, garantie toch? Dit was nieuw voor ons. Heeft de monteur niet verteld en belangrijker, we hebben niets getekend. De werkbon is enkel getekend door de monteur.

Bij navraag kregen we te horen dat het probleem verwijtbaar was en dat we dus moeten betalen. Er zat een dingetje ergens in, dat er niet in hoorde, weten wij veel, in elk geval deed-ie het niet.

Nu zou ik willen vragen hoe dat zit: mag Electrolux een factuur sturen voor dingen waar we niet mee akkoord zijn, en al helemaal als het nog dik in de garantieperiode valt? Ze mogen vast een factuur sturen als het inderdaad verwijtbaar is, maar wat als dat in de garantieperiode valt, totaal niet gecommuniceerd is, wat als wij als opdrachtgever het daar niet mee eens zijn, en het belangrijkst: wat als de werkbon niet getekend is door ons als opdrachtgever?

dank alvast
Koen

kokka

Re: Electrolux onverwachte factuur, ongetekende werkbon

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat op het moment dat je een monteur laat komen, je in principe een overeenkomst hebt.
Hij zal wel aannemelijk moeten maken dat het mankement is ontstaan door jouw schuld. simpelweg een factuur sturen en zeggen dat het eigen schuld is, is niet voldoende.
Ik denk dat je het beste een brief terug kan sturen (aangetekend) waarin je de factuur betwist.
heb je de droger gekocht bij Electrolux? Je hebt in principe alleen iets te maken met de verkopende partij, niet bij de fabrikant

bprosman

Re: Electrolux onverwachte factuur, ongetekende werkbon

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij navraag kregen we te horen dat het probleem verwijtbaar was en dat we dus moeten betalen.
Heeft uw vrouw niet met de monteur gepraat en/of gevraagd wat hij gerepareerd had ?
Er zat een dingetje ergens in, dat er niet in hoorde, weten wij veel, in elk geval deed-ie het niet.
Als het iets is wat uit een broekzak kwam....., Heb wel eens ergens zoveel kleingeld uit de pomp gehaald (dat was dan wel een wasmachine) dat de reparatie bij wijze van spreken al bijna betaald was.

Gesloten