LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Electronicawinkel Aurora, Amsterdam: afzetters!
Electronicawinkel Aurora, Amsterdam: afzetters!
De electronicawinkel Aurora in Amsterdam had altijd een goede reputatie. Een uitgebreid assortiment en vakkundig personeel. Maar door een recente ervaring heeft de winkel wat mij betreft afgedaan. Ik was op zoek naar een FireWire-kabel. Aurora verkocht deze voor 34,95 per stuk. Toen ik de verkoper vroeg waarom deze kabel nogal duur was, vertelde hij dat er maar weinig van dit soort kabels werden gemaakt omdat USB eigenlijk de standaard is. En het was duur materiaal. Stom genoeg trapte ik erin: de computerwinkel een paar honderd meter verderop verkocht exact dezelfde kabel voor 5 euro. Toen ik vervolgens verhaal ging halen bij Aurora, kreeg ik nul op rekest. 'Ik verplicht u toch niet om die kabel te kopen.' 'U had beter de prijzen moeten vergelijken van tevoren.' Tuurlijk, allemaal maar waar. Maar van een winkel met een goede reputatie verwacht je eerlijk advies, een product mag dan ook best ietsje duurder zijn. Maar 7 x zo duur als een winkel verderop, dat riekt naar oplichting. Mijn geld kreeg ik bovendien niet terug, alleen een tegoedbon - ook al zo'n lekkere service. Als die tegoedbon is uitgegeven, zet ik hier nooit meer één stap binnen.
Re: Electronicawinkel Aurora, Amsterdam: afzetters!
Wat een onzin zeg!Toen ik de verkoper vroeg waarom deze kabel nogal duur was, vertelde hij dat er maar weinig van dit soort kabels werden gemaakt omdat USB eigenlijk de standaard is.
USB en Firewire zijn op het zelfde gebaseerd.
USB heeft 2 datalijnen en Firewire 4 tot 6.
USB wordt gebruikt voor de tragere randapparatuur, zoals muizen, scanners en printers.
Firewire wordt gebruikt voor de randapparatuur die hoge datastromen hebben.
Denk aan snelle harde schijven en digitale videocamera's.
Het is inderdaad zo dat firewire wat duurder is dan USB, maar dat heeft ook te maken met de snellere doorvoer van gegevens.
Re: Electronicawinkel Aurora, Amsterdam: afzetters!
Aurora...bestaat dat nog?
Kan ook niet anders met zulke prijzen.
Nostagie voor me.
Kocht mijn onderdelen daar in de 60er jaren.
Was toen ook al niet goedkoop maar 35 Euro voor een Firewire kabel is wel aardig aan de prijs.
Was die van goud ofzo?
Ach, mijn eerste scartkabel met volle bezetting koste ook FL 120.-, maar was toen ook nergens te krijgen.
Kwestie van vraag en aanbod, alhoewel Firewire kabels nu niet bepaald zeldzaam zijn
Kan ook niet anders met zulke prijzen.
Nostagie voor me.
Kocht mijn onderdelen daar in de 60er jaren.
Was toen ook al niet goedkoop maar 35 Euro voor een Firewire kabel is wel aardig aan de prijs.
Was die van goud ofzo?
Ach, mijn eerste scartkabel met volle bezetting koste ook FL 120.-, maar was toen ook nergens te krijgen.
Kwestie van vraag en aanbod, alhoewel Firewire kabels nu niet bepaald zeldzaam zijn