LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elektrolux klantenservice

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hans.boot

Elektrolux klantenservice

Ongelezen bericht door hans.boot »

Ik heb 3,5 jaar geleden een Zanussi ZTE 285 condensdroger gekocht.

Helaas ging deze (in mijn ogen te snel) defect; machine ging niet meer aan, ledjes brandden niet meer.
Ik heb de (elektrolux-)klantenservice gebeld en verteld dat de ledjes niet meer aan gingen.

Oorzaak was vermoedelijk de EZZ module; om dat te bevestigen moest er een monteur langskomen.
Ik ben daarmee akkoord gegaan; daarmee ging ik dus ook akkoord met 75 euro voorrij- en onderzoekskosten.

Aangezien de condensdroger 3,5 jaar oud was, zou er een coulance-regeling zijn voor de reparatie.
Je hebt immers het 'recht op een goed product'. Een condensdroger hoort niet zo snel kapot te gaan.

De monteur komt langs en constateert één ding...de ledjes branden niet meer.
Verder wordt er niets onderzocht, de condensdroger wordt niet open geschroefd.

Vervolgens wordt er een prijsopgaaf gemaakt; bijna 300 euro reparatiekosten.
Coulance-regeling hield uiteindelijk zo'n 15 euro korting in.
Ik heb besloten dit niet te doen... voor dat bedrag kan je beter een nieuwe kopen.

Ik heb bij Elektrolux aangegeven dat de monteur geen toegevoegde waarde had.
Via de klantenservice had ik namelijk exact dezelfde diagnose gegeven; geen brandende ledjes.

Ik heb meerdere malen gevraagd, wat de meerwaarde was van de monteur.
Hier kon geen antwoord op gegeven worden en (deels) restitutie was onbespreekbaar.
Ik ben misleid om een monteur te laten komen, en dus misleid om 75 euro te betalen.

Electrolux Nederland

Re: Elektrolux klantenservice

Ongelezen bericht door Electrolux Nederland »

Geachte heer Boot,

Wij vinden het vervelend te vernemen dat het bezoek van onze technicus naar uw mening niet van nut is geweest.

Graag ontvangen wij uw gegevens zodat wij uw dossier kunnen bekijken. Zou u uw adresgegevens willen zenden aan [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Els Webteam Electrolux

hans.boot

Ongelezen bericht door hans.boot »

Inmiddels contact gehad en een goede regeling getroffen.
Een plusje dus voor Elektrolux... maar wel jammer dat het forum van Tros Radar hiervoor nodig was.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja, een forum en dat het er staat is vaak voldoende....

Een monteur had ook op afstand kunnen oordelen wat het vermoedelijke defect is...
Zonder open maken, een losse stekker en Led's branden ook niet meer maar erg vreemd...
Wel normale kosten voor voorrijden maar even kijken of het geen losse stekker of zekering is zou beter geweest zijn.
Nu loop je de kans voor een losse stekker of gesprongen zekering een nieuwe gaat kopen want 100% zekerheid is er nog steeds niet.

Gesloten