Half maart heb ik contact gezocht met de reparatie-afdeling van AEG/Electrolux ivm roestproblemen aan 2 pitten van mijn AEG kookplaat. Ik heb middels foto's duidelijk het probleem geschetst en een prijsopgave gevraagd. Het zou aan materialen 17,88 excl btw per pit kosten, aan voorrijkosten 52,23 en 16,31 per tijdseenheid aan arbeidsloon.
Op 31/3 is er rond de middag een monteur geweest, en wat voor eentje: Hij was uiterst onbeleefd en onvriendelijk. Het eerste wat hij zei was "Zo ik ga eerst eens even naar de wc" i.p.v. "zou ik even naar de wc mogen of iets dergelijks ". Omdat mijn vrouw vanuit de woonkamer vervolgens niks hoorde aan reparatiegeluiden besloot ze eens in de keuken te gaan kijken.
Daar zag ze dat de reparateur maar een beetje voor zich uit naar buiten zat te staren. Zich bespied voelend schrok hij en boog hij zich weer over de kookplaat met de mededeling even later dat hij die niet kon repareren zonder het glas te reken: hij had er al een bitje op gebroken, wat wel heel erg onwaarschijnlijk is, anders had mijn vrouw dit zeker wel gehoord. Ze kon maar beter een nieuwe kookplaat kopen. Vervolgens werd mijn vrouw op een onbeleefde, intimiderende manier te verstaan gegeven dat hij klaar was en dat ze meteen moest betalen. Terwijl de monteur vertrok bleek er op de stoep bij de voordeur een maat op hem te wachten.
Dit alles doet bij mij wel heel sterk het vermoeden rijzen, dat het voor hem etenstijd was en hij geen zin had tot reparatie over te gaan. Hij kwam met andere woorden alleen maar even incasseren.
Tenslotte bleek naderhand ook nog dat de monteur zelfs nog te beroerd geweest is zijn eigen pis in de wc door te trekken. Bah.
Ik heb mijn beklag gedaan over deze gang van zaken bij AEG en gevraagd de rekening te annuleren of mij andersinds tegemoet te komen. Er is immers niks gepresteerd en ik heb via foto's duidelijk het probleem uitgelegd.
Hun eerste email reactie was:
Wij willen u vriendelijk bedanken voor het melden van uw klacht. Klachten zijn voor Electrolux een belangrijke bron voor kwaliteitsverbetering. Het melden van klachten geeft ons de kans als organisatie hiervan te leren en een beter begrip voor de verwachtingen van de consumenten te ontwikkelen. Hierdoor kan Electrolux haar service blijven verbeteren en daar waar nodig wijzigingen in aanbrengen.
Uw klacht zullen wij met dedesbetreffende persoon bespreken.
Klinkt goed zou ik zeggen , doch een paar uur later kwam de ontnuchtering middels de volgende mail:
Het spijt ons te vernemen dat u niet tevreden bent over het bezoek. Echter het apparaat is buiten de fabrieksgarantie, dit houd in dat er bij een bezoek kosten in rekening worden gebracht, wij zien dan ook geen reden om ons standpunt hierin te wijzigen.
Zo handelen ze dus klachten af: een strikt formele opstelling, zonder ook maar enige excuses of nadere uitleg.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] erg klantonvriendelijke service AEG (Electrolux)
-
Re: erg klantonvriendelijke service AEG (Electrolux)
Als niet gerepareerd had U hem zonder geld naar buiten moeten sturen.
Ook bij dergelijk gedrag mag je iemand uit je huis zetten.
Waarom betalen als het niet goed hersteld is?
Ook bij dergelijk gedrag mag je iemand uit je huis zetten.
Waarom betalen als het niet goed hersteld is?
-
Je hebt helemaal gelijk stofzuigertje, doch mijn vrouw was alleen thuis en voelde zich ge-intimideerd.
Dit verhaal klinkt mij heel bekend.
Ik deel dus dezelfde ervaring.
Lees mij verhaal;
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 38&t=90344
Ik deel dus dezelfde ervaring.
Lees mij verhaal;
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 38&t=90344