LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Excessieve service-tarieven van Miele

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
pro4

Excessieve service-tarieven van Miele

Ongelezen bericht door pro4 »

Ruim 10 jaar geleden heb ik een nieuwe keuken aangeschaft met Miele inbouwapparaten (koelkast, vaatwasser, magnetron/oven). Ondanks hun naam van grote betrouwbaarheid, bleken de Miele-apparaten redelijk storingsgevoelig, vooral de vaatwasser, en dus waren de reparatiekosten gemiddeld heel hoog. Onlangs had ik weer een kleine storing en het lijkt me dat Miele met hun servicetarieven nu volledig uit de bocht is gevlogen.
De storing betrof een scharnier van de koelkastdeur. Ik meldde de storing aan dit scharnier bij de keukenleverancier Nuva Keukens en die zei dat ze mijn klacht door zouden geven aan de Miele Service. (Ik vond dit vreemd want de montage van de keuken was toch gedaan door Nuva). Miel Service maakte een afspraak en de servicemonteur vroeg of ik vooraf een kostenopgave wilde. Het bleek 230 euro te kosten, inclusief 1 uur arbeidsloon. Uit de nota die ik kreeg blijkt dat Miele de volgende tarieven hanteert:
Uurloon voor de werktijd: 80 euro
Voorrijkosten: 67 euro
Scharnierset: 73 euro (Zoeken op internet leerde me dat zo'n set te koop is voor tussen de 8 en 18 euro)

Voor een heel simpel klusje als een scharniertje vervangen vraagt Miele dus meer dan 200 euro. Ik vind dat echt ongehoord. Mijn advies is dus: koop geen Miele-apparaten en zeker geen Miele-service. Ook adviseer ik om bij de aankoop van een keuken te informeren of de keukenleverancier ook echt de service levert of dat hij daarvoor een afschuifsysteem hanteert.

dhc

Re: Excessieve service-tarieven van Miele

Ongelezen bericht door dhc »

Kletskoek, als je een extern bedrijf inschakelt kost dat geld! En bedrijven mogen nog steeds zelf hun tarieven bepalen, het is aan jou om daar wel of niet mee in zee te gaan...
Ik neem aan dat je zelf hebt lopen knutselen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Scharnierset: 73 euro (Zoeken op internet leerde me dat zo'n set te koop is voor tussen de 8 en 18 euro)
Voor een heel simpel klusje als een scharniertje vervangen
Als het zo simpel is zou ik een gereedschapskist vragen voor vaderdag.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Niet dat het goedkoop is hoor, maar de tarieven die u noemt vallen nog mee v.w.b. uurloon en voorrijden. Als er Whirlpool op uw apparatuur had gestaan waren de prijzen nog hoger (en die gaan nóg vaker kapot).

Voor oudere apparatuur die niet meer binnen garantie valt NOOIT de 'merk reparateur' laten komen. Gewoon een reparateur in uw omgeving bellen als u mankementen niet zelf kunt herstellen.
Voorrijden hooguit € 40.- en een arbeidsloon van ca. 40.- a 45.-

Gesloten