LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foutmelding Whirlpool
Foutmelding Whirlpool
Onze wasmachine (whirlpool Grandprix 1600) heeft het na 7 jaar opgegeven. Nooit eerder iets mee gehad.
Er werd een foutmelding gegeven (F07) en de monteur constateerde dat 1 koolborstel versleten is en de motor kapot. Nu lees ik veel op internet van mensen die dit zelf oplossen. En dat het niets met de motor te maken heeft. (F07) Vind dit wat verwarrend, maar ben ook geen monteur dus om er nu zelf aan te beginnen.... en je gaat er vanuit dat die man het wel weet. En aangezien we wel een wasmachine nodig hebben bestel ik een andere en deze x niet 1 voor 650,-. Of iemand moet een hele goede tip hebben....
Er werd een foutmelding gegeven (F07) en de monteur constateerde dat 1 koolborstel versleten is en de motor kapot. Nu lees ik veel op internet van mensen die dit zelf oplossen. En dat het niets met de motor te maken heeft. (F07) Vind dit wat verwarrend, maar ben ook geen monteur dus om er nu zelf aan te beginnen.... en je gaat er vanuit dat die man het wel weet. En aangezien we wel een wasmachine nodig hebben bestel ik een andere en deze x niet 1 voor 650,-. Of iemand moet een hele goede tip hebben....
Re: Foutmelding Whirlpool
Het is het gokje wel waard om de borstels beiden te vervangen kost ongeveer 30 euro als u het zelf doet.
Motor kapot?? is deze doorgemeten dan of staan er lamellen los?
T
Motor kapot?? is deze doorgemeten dan of staan er lamellen los?
T
Is alleen de koolborstel versleten en daardoor de lamellen van het anker van motor kapot, of is het definitief de motor?brendahoo schreef: Er werd een foutmelding gegeven (F07) en de monteur constateerde dat 1 koolborstel versleten is en de motor kapot.
Als het alleen de koolborstels zijn, kan je de tip van "Toolboy" volgen.
Hebben jullie geen wasmachineboer, welke oude en gerepareerde machine verkoopt.
Misschien heeft hij voor jullie een 2e handsmotor te koop.
Als de borstels op de motor geplaatst en dus zichtbaar zijn, kan niet missen twee grote zwarte blokken op achterzijde motor. Dan is zelf vervangen een eitje. Achterkant van de machien er af en de motor d.m.v. twee bouten verwijderen natuurlijk ook de steker losmaken past maar op één manier. Handig is wel, of met type en service nummer van de machine dan wel 1 borstel demonteren naar de onderdelen shop te gaan. Maak en foto of een tekening van de schuine kant die de borstel heeft, deze schuine kant moet met monteren het hele anker raken, als het anker wat aangeslagen is met koolstof kun je met een droge schuurspons voor huishoudelijk gebruik het meeste weg halen, nooit schuurpapier want dan gaat de harde laag van het anker af en is de motor na een paar wasbeurten overleden. Als de borstels in het binnenste van de motor geplaatst zijn, dus niet zichtbaar dan is het einde oefening.
Veel succes met deze klus.
Ronald.
Ronald.
Veel succes met deze klus.
Ronald.
Ronald.
Sorry, maar met deze gebruiksaanwijzing heb zelf ik moeite, en dit moet de TS begrijpen?
Schrijf het in Jip en Janneke-taal!
Schrijf het in Jip en Janneke-taal!
Denk dat de monteur fout zit.
Bij nieuwe type's is f07 motorstoring
Die van U is 7 jaar oud dan is f07 storing
flowmeter.( regelt watertoevoer)
FF krachtig in de afvoerslang blazen zodat U het
hoort borrelen 75% kans dat hij weer gewoon draaid
Dus is dan is het de afsluiter volgens jou?plumber schreef:Denk dat de monteur fout zit.
TS, als het dat is, dan ben je nog niet zo duur uit.
Dus aan de achterkant, waar de waterslang naar de wasmachine gaat bevind zich deze.
@ bayer, hoe moet je een reparatie tip in jip en Janneke taal uitleggen. Zoiets in de trand van, Jip ziet een grote witte machine en aan de voorkant een raar rond glazen ding dat is de deur ik ga wel even na of er wasmaschine opstaat, en bij twijfel kijk ik of er een klep aan de bovenzijde van dan mooie witte apparaat is, voor alle zekerheid als er in dat bovenste bakje meerdere vakjes zijn dan is dat de wasmachine.
Tot zover deel één.
Deel twéé: Jip draait de wasmaschine om en waarempel geen deur maar allemaal slangen Wat doen die daar? Janneke wordt helemaal abuis maar Jip zegt die horen daar. wat ga je nu doen vraagt Janneke? Jip zegt even wat gereedschap pakken want de schroeven van de achterdeksel moet ik toch verwijderen, Waarom vraagt Janneke, Jip verteld dat hij dan de motor kan zien. Jip draait de schroeven er uit en waarempel de achterdeksel gaat los. Wat nu vraagt janneke ik zie niets, maar zegt Jip ik wel, kijk maar dat grote ding waar al die draadjes aan vastzitten is de kuip, was wel stoere mannen taal maar Jip voelde zich helemaal goed. trots verteld hij zie je die zwarte rubberen slang die gaat van een groot wiel naar een heel kleintje. Het kleinste wiel zit vast aan de motor, en die is kapot en gaan we maken, oja kirt Janneke ja zegt Jip nu moeten we de motor wel losmaken en Jip pakt weer zijn gereedschap, Janneke kijkt gespannen toe, Wat is haar Jip toch stoer, ja denkt ze Jip kan toch maar alles. Jip verteld nog in zijn stoere bui kijk ik draai één bout los, huh zegt Janneke wat is dat een bout, Jip had heel wat uit te leggen. maar onvervaard ging hij verder en had de motor los gemaakt. Janneke had intussen een glas frisdrank voor haar held gehaald. Jip veegde het zweet van zijn voorhoofd en vertelde dat het nog een hele klus was want hij was de stekker vergeten los te maken, maar geen probleem die past toch maar op één manier. Na een flinke teug van zijn frisdrank ging hij verder.
Deel drie: Jip kijkt naar de motor en krabt even achter zijn oren, Ik zie wel twee zwarte blokjes met draadjes aan beide kanten en wat doen die schroeven daar, Janneke kijkt hem bezorgt aan. Jip weet het eigenlijk ook niet maar met goede moed draait hij toch de schroeven los en haalt de draadjes er af. Jip is helemaal blij want het ene blokje valt zo van motor af, de andere sprong zomaar van de motor af, hoe kan dat nu vroeg Jip zich af, hij kijkt en ziet dat er staafjes uit steken, Janneke heeft ademloos toe gekeken. Jip heeft nu overal kijk op en zegt Janneke dat zijn de koolborstels, wat zegt Janneke Koolwattes.Jip gaat naar de winkel en vraagt heel netjes, Meneer ik heb dit merk en type wasmaschine en, stoer als hij is de koolborstels zijn versleten, schrik bijna was hij vergeten om een oude mee te nemen maar even voelen in zijn jaszak en gelukkig daar was de oude. Als een echte held komt Jip weer in huis en gaat aan de slag hij kijkt even op die rare koperen streepjes in de motor die helemaal vies zijn. Hoe moet ik dat nu oplossen. denkt hij. Op het aanrecht ligt een schuursponsje Jip maakt die rare koperen plaatjes schoon. Hij had goed onthouden hoe hij de motor uit elkaar gehaald had, vooral die schuine kanten aan die koolborstels en ook hoe de motor weer in die grote witte kast moest. Nu kwam het grote moment Jip wil toch weten of hij het goed gedaan heeft, Janneke kijkt gespannen toe. Janneke krijgt de eer want zij bedient die rare knoppen maar na het draaien aan die dingen gaat ineens dat rare ronde ding die je door het ruitje ziet draaien.
Duidelijker kan ik het niet maken, maar als de koolborstels in het achterschild van de motor opgenomen zijn is het einde oefening.
Ronald.
Tot zover deel één.
Deel twéé: Jip draait de wasmaschine om en waarempel geen deur maar allemaal slangen Wat doen die daar? Janneke wordt helemaal abuis maar Jip zegt die horen daar. wat ga je nu doen vraagt Janneke? Jip zegt even wat gereedschap pakken want de schroeven van de achterdeksel moet ik toch verwijderen, Waarom vraagt Janneke, Jip verteld dat hij dan de motor kan zien. Jip draait de schroeven er uit en waarempel de achterdeksel gaat los. Wat nu vraagt janneke ik zie niets, maar zegt Jip ik wel, kijk maar dat grote ding waar al die draadjes aan vastzitten is de kuip, was wel stoere mannen taal maar Jip voelde zich helemaal goed. trots verteld hij zie je die zwarte rubberen slang die gaat van een groot wiel naar een heel kleintje. Het kleinste wiel zit vast aan de motor, en die is kapot en gaan we maken, oja kirt Janneke ja zegt Jip nu moeten we de motor wel losmaken en Jip pakt weer zijn gereedschap, Janneke kijkt gespannen toe, Wat is haar Jip toch stoer, ja denkt ze Jip kan toch maar alles. Jip verteld nog in zijn stoere bui kijk ik draai één bout los, huh zegt Janneke wat is dat een bout, Jip had heel wat uit te leggen. maar onvervaard ging hij verder en had de motor los gemaakt. Janneke had intussen een glas frisdrank voor haar held gehaald. Jip veegde het zweet van zijn voorhoofd en vertelde dat het nog een hele klus was want hij was de stekker vergeten los te maken, maar geen probleem die past toch maar op één manier. Na een flinke teug van zijn frisdrank ging hij verder.
Deel drie: Jip kijkt naar de motor en krabt even achter zijn oren, Ik zie wel twee zwarte blokjes met draadjes aan beide kanten en wat doen die schroeven daar, Janneke kijkt hem bezorgt aan. Jip weet het eigenlijk ook niet maar met goede moed draait hij toch de schroeven los en haalt de draadjes er af. Jip is helemaal blij want het ene blokje valt zo van motor af, de andere sprong zomaar van de motor af, hoe kan dat nu vroeg Jip zich af, hij kijkt en ziet dat er staafjes uit steken, Janneke heeft ademloos toe gekeken. Jip heeft nu overal kijk op en zegt Janneke dat zijn de koolborstels, wat zegt Janneke Koolwattes.Jip gaat naar de winkel en vraagt heel netjes, Meneer ik heb dit merk en type wasmaschine en, stoer als hij is de koolborstels zijn versleten, schrik bijna was hij vergeten om een oude mee te nemen maar even voelen in zijn jaszak en gelukkig daar was de oude. Als een echte held komt Jip weer in huis en gaat aan de slag hij kijkt even op die rare koperen streepjes in de motor die helemaal vies zijn. Hoe moet ik dat nu oplossen. denkt hij. Op het aanrecht ligt een schuursponsje Jip maakt die rare koperen plaatjes schoon. Hij had goed onthouden hoe hij de motor uit elkaar gehaald had, vooral die schuine kanten aan die koolborstels en ook hoe de motor weer in die grote witte kast moest. Nu kwam het grote moment Jip wil toch weten of hij het goed gedaan heeft, Janneke kijkt gespannen toe. Janneke krijgt de eer want zij bedient die rare knoppen maar na het draaien aan die dingen gaat ineens dat rare ronde ding die je door het ruitje ziet draaien.
Duidelijker kan ik het niet maken, maar als de koolborstels in het achterschild van de motor opgenomen zijn is het einde oefening.
Ronald.
Ja, geweldig, nu begrijp ik het!
@bayer , was meer als grap bedoelt maar het is wel duidelijker voor menigeen. Wie weet, koolborstels vervangen is zo moeilijk niet. ben jaren lang witgoed monteur geweest.
Ok,no problem,ronald g schreef:@bayer , was meer als grap bedoelt maar het is wel duidelijker voor menigeen. Wie weet, koolborstels vervangen is zo moeilijk niet. ben jaren lang witgoed monteur geweest.
ik weet er ook raad mee, maar de TS weet niet, of de monteur het aan het goede einde heeft.
Voor de Ts staan toch eur 650.00 op het spel!
-
ronald g schreef:@ bayer, hoe moet je een reparatie tip in jip en Janneke taal uitleggen. Zoiets in de trand van, Jip ziet een grote witte machine en aan de voorkant een raar rond glazen ding dat is de deur ik ga wel even na of er wasmaschine opstaat, en bij twijfel kijk ik of er een klep aan de bovenzijde van dan mooie witte apparaat is, voor alle zekerheid als er in dat bovenste bakje meerdere vakjes zijn dan is dat de wasmachine.
Tot zover deel één.
Ronald.
De foutcode F07 is er één die alles omvattend is, als de monteur heeft geconstateerd dat de koolborstels versleten zijn kun je daar wel van uitgaan.
Bedankt voor jullie reacties!
Had zelf ook even gezocht en ook iets over de flow meter gevonden. Zag ook niets aan de motor afgezien van 1 versleten koolborstel....
Komt morgen iemand uit dorp kijken die er veel verstand van heeft, dus hopelijk alleen maar 1 nieuwe koolborstel en een verstopte vlotter.
Hou jullie op de hoogte.
Had zelf ook even gezocht en ook iets over de flow meter gevonden. Zag ook niets aan de motor afgezien van 1 versleten koolborstel....
Komt morgen iemand uit dorp kijken die er veel verstand van heeft, dus hopelijk alleen maar 1 nieuwe koolborstel en een verstopte vlotter.
Hou jullie op de hoogte.
Ik sluit mij hier bij aan!plumber schreef:Denk dat de monteur fout zit.
Edoch vervang de koolborstels aangezien u aangeeft dat er 1 versleten is.
T
Speciaal voor ronald g
Staat er niet voor niets.
f7 is storing flowmeter en nergens anders voor.
Nooit een alesomvattende storingscode gezien en mocht dat zo
zijn dan begrijp ik al die storingscodes niet.
Maar aan je verhalen te zien ben je heel duur met je reparaties
zoooo langdradig
STORINGSCODE / FOUTCODE VOOR Bauknecht / Whirlpool WASAUTOMATEN VAATWASSER
E1 water inlaat storing
E2 water lekkage/te hoge waterstand
E3 pomp storing
E4 verwarmingsstoring
E5 NTC storing
E6 motor /tacho storing
E7 timer storing
E8 input storing
E9 triac / moduul storing
F1 NTC defect
F2 Water lekkage
F3 Verwarming storing
F4 Afvoer storing
F6 Water inlaat/Flowmeter
F7 Flowmeter storing
F8 Water hoogte storing
F9 Water inlaat storing
F0 sensor fout
-------Voor nieuwe types:
FH Water inlaat storing
FA Water lekkage
FP Pomp afvoer storing
F4 Verwarmings storing
F5 NTC storing
F6 Tacho/motor storing
F7 Motor storing
F8 Moduul storing oververhitting
F9 Te hoog niveau water
F10 Temperatuur sensor
F11 Moduul storing communicatie
F12 Verwarmings storing
F13 Water inlaat storing
Staat er niet voor niets.
f7 is storing flowmeter en nergens anders voor.
Nooit een alesomvattende storingscode gezien en mocht dat zo
zijn dan begrijp ik al die storingscodes niet.
Maar aan je verhalen te zien ben je heel duur met je reparaties
zoooo langdradig
STORINGSCODE / FOUTCODE VOOR Bauknecht / Whirlpool WASAUTOMATEN VAATWASSER
E1 water inlaat storing
E2 water lekkage/te hoge waterstand
E3 pomp storing
E4 verwarmingsstoring
E5 NTC storing
E6 motor /tacho storing
E7 timer storing
E8 input storing
E9 triac / moduul storing
F1 NTC defect
F2 Water lekkage
F3 Verwarming storing
F4 Afvoer storing
F6 Water inlaat/Flowmeter
F7 Flowmeter storing
F8 Water hoogte storing
F9 Water inlaat storing
F0 sensor fout
-------Voor nieuwe types:
FH Water inlaat storing
FA Water lekkage
FP Pomp afvoer storing
F4 Verwarmings storing
F5 NTC storing
F6 Tacho/motor storing
F7 Motor storing
F8 Moduul storing oververhitting
F9 Te hoog niveau water
F10 Temperatuur sensor
F11 Moduul storing communicatie
F12 Verwarmings storing
F13 Water inlaat storing
Ben toch wel benieuwd wat er nou aan de hand wasbrendahoo schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Hou jullie op de hoogte.
Nimmer 1 koolborstel laten vervangen.
Beiden vervangen anders is er een te groot veerdruk verschil en is het snel over met de motor/machine en zonde uitgave.
Nogmaals beide koolborstels vervangen anders heeft het geen zin!
SC6 T
Beiden vervangen anders is er een te groot veerdruk verschil en is het snel over met de motor/machine en zonde uitgave.
Nogmaals beide koolborstels vervangen anders heeft het geen zin!
SC6 T
Als er een borstel versleten is kan zowiezo de motor niet goed draaien, gevolg allerhande niet relevante storingen. Monteur heeft dat geconstateerd dus vervangen.
Nou we zijn een dik jaar verder zie ik wel, ahum... Enfin, de wasmachine heeft toen dertijd alleen maar een nieuwe koolborstel gekregen en tot nu toe gedraaid!!!! Leuk die monteurs die zeggen dat de boel kapot is, zodat je een nieuwe gaat bestellen... Niet direct geloven dus...!
Enfin, er is 2 maand geleden weer een nieuwe koolborstel opgekomen, dezelfde was weer stuk) en nu begint ie echt wel kuren te vertonen. Soms draait ie de hele was, maar meestal houdt ie ermee op als ie af moet pompen en geeft ie de code PF. Enfin, soms kan ik hem dan afpompen en soms moet ik handmatig het water verwijderen, tja het wassen wordt er niet makkelijker op zo... Maar ik geef niet op... Ha.
Het helpt ook als we door de afvoerslang blazen dus dan zou je zeggen dat er iets niet goed is met de pomp, afvoer of vlotter? Volgens onze 'monteur' zag ie er nog goed uit...
Nou weet niet of er überhaupt nog iemand van een jaar geleden op zit, maar dacht zal het toch even melden...
Enfin, er is 2 maand geleden weer een nieuwe koolborstel opgekomen, dezelfde was weer stuk) en nu begint ie echt wel kuren te vertonen. Soms draait ie de hele was, maar meestal houdt ie ermee op als ie af moet pompen en geeft ie de code PF. Enfin, soms kan ik hem dan afpompen en soms moet ik handmatig het water verwijderen, tja het wassen wordt er niet makkelijker op zo... Maar ik geef niet op... Ha.
Het helpt ook als we door de afvoerslang blazen dus dan zou je zeggen dat er iets niet goed is met de pomp, afvoer of vlotter? Volgens onze 'monteur' zag ie er nog goed uit...
Nou weet niet of er überhaupt nog iemand van een jaar geleden op zit, maar dacht zal het toch even melden...