ik ben in het bezit van een gamma/atag afzuigkap onderbouw type 270
waarvan het huis om de motor weg brand.
nou dacht ik dat het door te zware verlichting in de kap kwam.
ik ging naar gamma om een nieuwe afzuigkap te halen, want doordat er een gat in het huis zit zuigt hij niet goed af.
ik trek de demo kap open en tot mijn stomme verbazing zit er bij deze kap een nog groter gat in het motor huis,ook weggebrand.
ik haal de verkoper er bij , en leg hem mijn probleem voor.
hij kijkt meteen naar de kappen die ernaast hangen van atag en die hebben hetzelfde probleem.
de verkoper belt naar atag en hoort dat dit probleem bij atag niet bekend is.
ik kan een nieuw motorhuis bestellen wat 13,75 kost en met verzendkosten ong. 20 euro.
de mevrouw van atag zei door de telefoon dat de afzuigkap niet bedoeld is als sfeer verlichting.
dus moet je na het koken het licht uit doen.
mijn vraag is: hebben meer mensen met een atag kap dit probleem?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gamma/atag afzuigkap.
Re: gamma/atag afzuigkap.
Hoi daar
gamma hoort dit gewoon onder garantie te herstellen.
Deze kap heeft een kema/tuv keurmerk dus moet veilig zijn,en als de ventilatorbehuizing smelt kan deze ook ontbranden.
gamma hoort dit gewoon onder garantie te herstellen.
Deze kap heeft een kema/tuv keurmerk dus moet veilig zijn,en als de ventilatorbehuizing smelt kan deze ook ontbranden.
-
ik ben bij gamma geweest en mijn probleem voorgelegt.
zij hebben voor mij naar atag gebeld en atag geeft 1 jaar garantie.
tegen betaling van het onderdeel sturen ze mij een nieuwe behuizing.
ik vind het vreemd dat ik de enige ben met dit probleem,dat kan ik mij niet voorstellen,vooral omdat diverse afzuigkappen in de winkel hetzelfde probleem hadden en dan ook nog verschillende types.
zij hebben voor mij naar atag gebeld en atag geeft 1 jaar garantie.
tegen betaling van het onderdeel sturen ze mij een nieuwe behuizing.
ik vind het vreemd dat ik de enige ben met dit probleem,dat kan ik mij niet voorstellen,vooral omdat diverse afzuigkappen in de winkel hetzelfde probleem hadden en dan ook nog verschillende types.
@ gerard
Dit probleem komt bij vele handels namen voor. (al jaren)
In mijn ogen is het de fabrikant zijn taak om dit te verbeteren.
Door het probleem wat u meld zijn er al woningen afgebrand.
Dit probleem komt bij vele handels namen voor. (al jaren)
In mijn ogen is het de fabrikant zijn taak om dit te verbeteren.
Door het probleem wat u meld zijn er al woningen afgebrand.
-
ik ben nog steeds zeer verbaasd,dat die afzuigkappen nog steeds in de winkel liggen zonder een bescherming van de lampen.
zelfs in de bouwmarkt in de keuken showroom zitten de brandgaten in het motorhuis.
dit kan toch niet.
zelfs in de bouwmarkt in de keuken showroom zitten de brandgaten in het motorhuis.
dit kan toch niet.
Mijn ouders hadden eenzelfde toestel boven het fornuis hangen!,
De lamp zit precies onder de achterafvoer gemonteert, er zit echter een klein reflectiestripje op het motorhuis bevestigd die de warmte van de lamp moet tegenhouden, dit stripje vervormd door de hitte en het plastic brand letterlijk boven de lamp vandaan, een gat ontstaat in de het motorhuis,
Wanneer er een flinke vetlaag in de afvoer ligt, kan hierdoor brand ontstaan!,
de afzuigkap hebben we hierdoor afgeschaft en een nieuwe gekocht van een ander merk, vreemd dat hier niet beter door de fabrikant zélf op getest wordt!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
De lamp zit precies onder de achterafvoer gemonteert, er zit echter een klein reflectiestripje op het motorhuis bevestigd die de warmte van de lamp moet tegenhouden, dit stripje vervormd door de hitte en het plastic brand letterlijk boven de lamp vandaan, een gat ontstaat in de het motorhuis,
Wanneer er een flinke vetlaag in de afvoer ligt, kan hierdoor brand ontstaan!,
de afzuigkap hebben we hierdoor afgeschaft en een nieuwe gekocht van een ander merk, vreemd dat hier niet beter door de fabrikant zélf op getest wordt!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
ben vandaag eens in verschillende bouwmarkten wezen kijken naar een nieuwe afzuigkap.
bij de praxis verkopen ze een nieuw type vlakschermkap van atag met bescherming om de lamp.
bij gamma en karwei hangen noch de oude kappen zonder bescherming van de lamp met de brandgaten er in.
toen ik vroeg of deze niet uit de handel genomen moesten worden werd er ontkennend geantwoord.
de verkoper zei dat ze binnenkort wel in de aanbieding gingen.
zo werkt dat dus.
als je gelimmiteerd je huis af wil laten branden moet je dus een atag afzuigkap kopen type 270.
ik kan daar met me pet niet bij.
bij de praxis verkopen ze een nieuw type vlakschermkap van atag met bescherming om de lamp.
bij gamma en karwei hangen noch de oude kappen zonder bescherming van de lamp met de brandgaten er in.
toen ik vroeg of deze niet uit de handel genomen moesten worden werd er ontkennend geantwoord.
de verkoper zei dat ze binnenkort wel in de aanbieding gingen.
zo werkt dat dus.
als je gelimmiteerd je huis af wil laten branden moet je dus een atag afzuigkap kopen type 270.
ik kan daar met me pet niet bij.