In maart 2001 hebben wij een wasmachine van Aeg (type öko lavamat regina update) gekocht voor een bedrag van f.2399 (nu ca. 1080 Euro).
Op 11.02.03 bleek de deur niet meer te sluiten en hebben we onverwijld contact met AEG opgenomen; er zou een monteur komen op 17.02.03 echter wegens ziekte van de monteur is deze afspraak afgezegd en omgezet naar 20.02.03(tenminste dat hoop ik want garanderen dat een medewerker echt komt doet AEG niet). Bij voorbaat werd verteld dat max. 111.46 Euro betaald moet worden voor de reparatie.
Oké dat is veel; maar je moet toch wat.
Wat schetst nu mijn verbazing nu ik de garantiebepalingen op internet bekijk;
koop je voor 01.01.2002 dan heb je maar 12 maanden garantie en ná 01.01.2002 dan krijg je 24 maanden.
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij vertellen of deze garantiebepaling conform het Consumentenrecht is?
Nan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie AEG bij aankoop voor en na 01.01.2002
Re: garantie AEG bij aankoop voor en na 01.01.2002
Ik werk zelf in een zaak die bv. AEG verkoopt, en het is sinds 01-01-2002 wettelijk bepaald dat op elk witgoed apparaat 2 jaar garantie zit. Echter mogen vaak nog wel voorrijkosten berekend worden. (vaak 40 á 50 euro (bauknecht 95,20 euro)). Je mag jezelf in de handen knijpen met de coulance van AEG, omdat in principe de eerste vijf jaar altijd wel een coulance plaats vindt, maar de meeste fabrikanten rekenen zelfs in het tweede of derde jaar (net na garantie aflopen) toch nog gauw over de 200 euro.