Hallo
Omdat ik niet zo snel weet waar ik met mijn vraag naar toe moet probeer ik het hier..hopelijk kan iemand mij raad geven.
Ik heb in 2006 een wasdroger (Indesit) gekocht.Deze ging binnen 2 jaar enkele keren stuk en omdat ik het een beetje zat was heb ik een nieuwe wasdroger gevraagd en gekregen.Dit was in nov.2007.
Ik heb toen een nieuw toestel ontvangen en helaas is hij momenteel dus defect.
Indesit zegt nu dat ik geen garantie meer heb ondanks dat ik een nieuw apparaat heb ontvangen.Men stelt dat ik het vervangende toestel moet zien als een uitgebreide garantie en dat de garantie op toestel eindigt op de dag dat de garantie van het oorspronkelijke apparaat is afgelopen.
Met andere woorden..ik heb nu weliswaar een toestel van pakweg nog geen 10 maanden maar geen recht op reparatie.Baal hier wel ontzettend van en zal nu gedwongen een nieuwe moeten kopen aangezien de kosten van monteur en onderdelen niet opwegen tegen een nieuw apparaat (want hoelang doet hij het na deze reparatie?)
Hoe zit dat nu precies?
M.v.g
Anja
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie wasdroger
Re: Garantie wasdroger
De garantie begint inderdaad niet opnieuw als het hele apparaat vervangen wordt. Als, in een extreem geval, de machine een dag voor het einde van de garantie wordt vervangen door een nieuw apparaat, dan heb je op dat nieuwe apparaat dus nog maar 1 dag garantie.
Wat wel zo is is dat je niet helemaal de reparatie hoeft te betalen, maar dat dit afhankelijk is van hoe lang de normale levensduur van de machine is. Als de normale levensduur bv. 6 jaar is en de machine is nu 3 jaar oud, dan hoef je maar 3/6 deel van de reparatiekosten te betalen.
Wat wel zo is is dat je niet helemaal de reparatie hoeft te betalen, maar dat dit afhankelijk is van hoe lang de normale levensduur van de machine is. Als de normale levensduur bv. 6 jaar is en de machine is nu 3 jaar oud, dan hoef je maar 3/6 deel van de reparatiekosten te betalen.