LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gasfornuis

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
gekkepappa1970

gasfornuis

Ongelezen bericht door gekkepappa1970 »

mijn vriendin heeft donderdag 24 oktober2013 een ndesit KN6T75SA(X)/NL gasfornuis 60 cm gekocht bij Wehkamp en kreeg het vrijdag 25 oktober aangeleverd. Nou werd ze om 19.00 uur gebeld door indesit dat ze het gasstel niet mocht gebruiken, tenminste het gasstel op zich behalve de oven, i.v.m een fabrieksfout. Ze zou z.s.m een vervangende toegestuurd krijgen en als de goede serienummer van dat type wat ze gekocht zou hebben er was zou ze die krijgen. Zaterdag heb ik Saturn gebeld of dat verhaal klopt en inderdaad het verhaal was bij hun al een tijdje bekend. Nou vond ik vreemd dat indesit gebeld had en niet wehkamp. Maandag \gebeld naar indesit en gevraagd hoe dit kon gebeuren. ze vertelden me daar dat ze die middag weer terug zou bellen nadat ze Wehkamp hadden gebeld. Niks gehoord dus dinsdag weer maar even naar indesit gebeld. Toen vertelden ze me dat dat zo spoedig mogelijk een andere zouden sturen want ik vroeg hun omdat mijn vriendin dus niet kon koken ermee wanneer dit gaat gebeuren, daar moesten ze eerst in overleg met de transporteur. Een paar uur later belden ze naar mijn vriendin toe dat ze vandaag maandag een ander toestel zouden brengen. nou had ik een mail gestuurd afgelopen dinsdag naar Wehkamp i.v.mn. compensatie van de anderhalf week waar mijn vriendin dus niet kon koken voor de kinderen. kreeg ik een mail terug dat ze dit niet konden doen. vond ik heel vreemd. kan ik nog iets meer doen?

witte angora

Re: gasfornuis

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, je kunt niets meer doen. Ze hebben een defect apparaat vervangen door een nieuwe, en daarmee is de kous af. Temeer omdat je wel kon koken, je kon alleen de oven niet gebruiken. Zo groot zal de schade heus niet wezen.

Mocht je toch een berekening willen maken: Ga dan even uit van een levensduur van 12 jaar (is nog erg weinig voor een gasfornuis, maar ok), en reken dan even uit wat de afschrijving per week is. Dan mag je voor dat bedrag bij Indesit gaan claimen.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Zoals je al aangeeft is het vervelend dat je niet gelijk gebruik hebt kunnen maken van het gehele gasfornuis. Zou je deze klacht inclussief je klantnummer of postcode en huisnummer willen mailen naar [email protected]? Dan zal ik zorgen dat er nagekeken wordt of er toch een vorm van compensatie mogelijk is.

Wij zien je e-mail tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Wehkamp.nl Webcare

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

gekkepappa1970 schreef:mijn vriendin heeft donderdag 24 oktober2013 een ndesit KN6T75SA(X)/NL gasfornuis 60 cm gekocht bij Wehkamp en kreeg het vrijdag 25 oktober aangeleverd. Nou werd ze om 19.00 uur gebeld door indesit dat ze het gasstel niet mocht gebruiken, tenminste het gasstel op zich behalve de oven, i.v.m een fabrieksfout. Ze zou z.s.m een vervangende toegestuurd krijgen en als de goede serienummer van dat type wat ze gekocht zou hebben er was zou ze die krijgen. Zaterdag heb ik Saturn gebeld of dat verhaal klopt en inderdaad het verhaal was bij hun al een tijdje bekend. Nou vond ik vreemd dat indesit gebeld had en niet wehkamp. Maandag \gebeld naar indesit en gevraagd hoe dit kon gebeuren. ze vertelden me daar dat ze die middag weer terug zou bellen nadat ze Wehkamp hadden gebeld. Niks gehoord dus dinsdag weer maar even naar indesit gebeld. Toen vertelden ze me dat dat zo spoedig mogelijk een andere zouden sturen want ik vroeg hun omdat mijn vriendin dus niet kon koken ermee wanneer dit gaat gebeuren, daar moesten ze eerst in overleg met de transporteur. Een paar uur later belden ze naar mijn vriendin toe dat ze vandaag maandag een ander toestel zouden brengen. nou had ik een mail gestuurd afgelopen dinsdag naar Wehkamp i.v.mn. compensatie van de anderhalf week waar mijn vriendin dus niet kon koken voor de kinderen. kreeg ik een mail terug dat ze dit niet konden doen. vond ik heel vreemd. kan ik nog iets meer doen?
TS heeft wel degelijk recht op een vergoeding van deze kosten. Immers het apparaat voldeed niet en kan daardoor niet gebruikt worden, wat als direct gevolg extra kosten oplevert.

De kosten zijn natuurlijk niet de afschrijvingskosten, maar de extra kosten voor het afhalen van bereid voedsel, in plaats van naar de supermarkt te gaan, of eventueel huurkosten van een ander toestel

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Wehkamp schrijf dit:
Dan zal ik zorgen dat er nagekeken wordt of er toch een vorm van compensatie mogelijk is.
Dus het is hun bewust, dat er een vergoeding moet komen.
TS kan ja berichten, of het zo is.

witte angora

Leo The Emperor schreef:
TS heeft wel degelijk recht op een vergoeding van deze kosten. Immers het apparaat voldeed niet en kan daardoor niet gebruikt worden, wat als direct gevolg extra kosten oplevert.

De kosten zijn natuurlijk niet de afschrijvingskosten, maar de extra kosten voor het afhalen van bereid voedsel, in plaats van naar de supermarkt te gaan, of eventueel huurkosten van een ander toestel
Valt wel mee hoor. Er kon gewoon gekookt worden, alleen de oven was niet bruikbaar.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

witte angora schreef:
Leo The Emperor schreef:

Valt wel mee hoor. Er kon gewoon gekookt worden, alleen de oven was niet bruikbaar.
Volgens mij is het precies andersom en was alleen de oven bruikbaar

witte angora

Het staat er een beetje cryptisch. Beide interpretaties zijn mogelijk.
Nou werd ze om 19.00 uur gebeld door indesit dat ze het gasstel niet mocht gebruiken, tenminste het gasstel op zich behalve de oven,

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

kan ik nog iets meer doen?
Ja, ik zou zorgen voor goede contacten met familie, buren en vrienden, zodat in geval van nood, je daar kunt aankloppen voor oa het tijdelijk gebruik maken van hun faciliteiten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Leo The Emperor schreef:

En vergeet de paar ton voor psychische schade niet. Oftewel: begint de claimcultuur in Nederland niet een beetje de verkeerde kant op te gaan. Gaan claimen omdat een product even niet werkt... En maar lachen om die domme Amerikanen. Ik denk dat de meeste in Nederland hetzelfde zouden doen als het mogelijk was.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Boek "Ovenschotels voor beginners" aanschaffen ?
Er zijn mogelijkheden genoeg om alleen met een oven te koken.

witte angora

Ik geloof dat bij de Deka en Dirk van de Broek de pizza's in de reclame zijn, 4 stuks voor 4 euro of zo. O nee, het ding is al omgeruild, niet meer nodig.

Gesloten