LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GEEN BEELD MEER
GEEN BEELD MEER
Hallo allemaal,
Sinds gisterenmiddag heb ik geen Beeld meer op mijn televisie.
Dus kan ik NU geen televisie meer kijken op mijn TV die ik in huis heb.
Wat er gebeurde is het volgende:
Ik wilde rond de klok van 12:00 uur het journaal even kijken.
Dus ik zet de TV gewoon aan door 1x op de Standby knop te drukken die op de TV zit, naast het rode lampje.
Wat normaal brand als je TV aan staat.
De TV ging gewoon op de normale manier aan.
Dus ik ging het nieuws kijken, maar PLOTSELING VERDWEEN HET BEELD, op een manier zoals dat ook gebeurd als je op het "RODE standby knopje" drukt van je afstndbediening.
Toen het beeld verdween en het beeldscherm weer zwart was als een TV normaal uit staat.
Begon het rode lampje naast het Standby knopje op de TV te "knipperen"
Toen heb ik de TV gewoon uit gezet door op de standby knop te drukken op de TV, zodat de TV uit was en het rode lampje niet meer knipperde.
Ik heb toen even een paar minuten gewacht, en in die tussentijd even gekeken of het aan de kabel lag.
Maar daar lag het niet aan.
Toen heb ik de TV opnieuw aangezet door op de standby knop op de TV te drukken naast het rode lampje.
Maar er kwam geen beeld meer in zicht.
Alleen het rode lampje brande op de normale manier.
Toen ik de TV met de afstndbed. wilde aanzetten door gewoon even op een nummer te drukken, kwam er in het midden van het beeld een "horizontale groene lijn"!!
Die verdween kort daarna weer, en toen begon het rode lampje naast de standby knop op de TV weer opnieuw te knipperen!!!!
En dat is nu nog steeds zo.
Daarom heb ik aan mensen die "technisch en slim zijn" en verstand hebben van TV's het volgende te vragen:
Weet iemand wat voor storing of technisch probleem dit kan zijn????
Licht het bijv: aan de beeldbuis, of is het een zekering, of is het alleen maar een lampje???
Ben je voor dit technisch probleem hier veel kosten aan kwijt om dit te laten repareren of vervangen??
Ik wil hier graag "duidelijke en eerlijke antwoorden" op hebben!!!!
Want het zou beter zijn als mijn TV bijv: voor een bedrag van € 300,= moet worden gerepareerd.
Ik dat geld beter kan gebruiken voor bij het aankoop van een nieuwe TV!!!!
Vooral als je hem al een aantal jaren hebt!!!!!!
Bedankt,
Ray.
Sinds gisterenmiddag heb ik geen Beeld meer op mijn televisie.
Dus kan ik NU geen televisie meer kijken op mijn TV die ik in huis heb.
Wat er gebeurde is het volgende:
Ik wilde rond de klok van 12:00 uur het journaal even kijken.
Dus ik zet de TV gewoon aan door 1x op de Standby knop te drukken die op de TV zit, naast het rode lampje.
Wat normaal brand als je TV aan staat.
De TV ging gewoon op de normale manier aan.
Dus ik ging het nieuws kijken, maar PLOTSELING VERDWEEN HET BEELD, op een manier zoals dat ook gebeurd als je op het "RODE standby knopje" drukt van je afstndbediening.
Toen het beeld verdween en het beeldscherm weer zwart was als een TV normaal uit staat.
Begon het rode lampje naast het Standby knopje op de TV te "knipperen"
Toen heb ik de TV gewoon uit gezet door op de standby knop te drukken op de TV, zodat de TV uit was en het rode lampje niet meer knipperde.
Ik heb toen even een paar minuten gewacht, en in die tussentijd even gekeken of het aan de kabel lag.
Maar daar lag het niet aan.
Toen heb ik de TV opnieuw aangezet door op de standby knop op de TV te drukken naast het rode lampje.
Maar er kwam geen beeld meer in zicht.
Alleen het rode lampje brande op de normale manier.
Toen ik de TV met de afstndbed. wilde aanzetten door gewoon even op een nummer te drukken, kwam er in het midden van het beeld een "horizontale groene lijn"!!
Die verdween kort daarna weer, en toen begon het rode lampje naast de standby knop op de TV weer opnieuw te knipperen!!!!
En dat is nu nog steeds zo.
Daarom heb ik aan mensen die "technisch en slim zijn" en verstand hebben van TV's het volgende te vragen:
Weet iemand wat voor storing of technisch probleem dit kan zijn????
Licht het bijv: aan de beeldbuis, of is het een zekering, of is het alleen maar een lampje???
Ben je voor dit technisch probleem hier veel kosten aan kwijt om dit te laten repareren of vervangen??
Ik wil hier graag "duidelijke en eerlijke antwoorden" op hebben!!!!
Want het zou beter zijn als mijn TV bijv: voor een bedrag van € 300,= moet worden gerepareerd.
Ik dat geld beter kan gebruiken voor bij het aankoop van een nieuwe TV!!!!
Vooral als je hem al een aantal jaren hebt!!!!!!
Bedankt,
Ray.
Re: GEEN BEELD MEER
@ Ray
Ligt helemaal aan het merk typenr en leeftijd of het de moeite is om te laten repareren.
Het knipperen wil zeggen dat er een probleem is in de tv.
Soms is uit het aantal knippertjes op te maken wat er defekt is.
Veelal kom je in de raster eindtrap terecht die zeker te repareren is
Ligt helemaal aan het merk typenr en leeftijd of het de moeite is om te laten repareren.
Het knipperen wil zeggen dat er een probleem is in de tv.
Soms is uit het aantal knippertjes op te maken wat er defekt is.
Veelal kom je in de raster eindtrap terecht die zeker te repareren is
Aan het aantal knippertjes is niet op te maken wat er evt kapot is.
Want ook al laat ik hem 15 minuten op dat knipperen staan gaat hij gewoon door.
De leeftijd zal er misschien wel mee te maken kunnen hebben, maar daarom wil ik eerst weten wat het technisch probleem is van mijn TV.
Voordat ik hem weg breng of laat ophalen en hij naar de TD gaat waar ik heb heb gekocht.
Want voordat ophalen met evt een bruikleen TV en het terugbrengen van mijn eigen TV.
Moet je vaak ook overal kosten voor betalen.
Want ook al laat ik hem 15 minuten op dat knipperen staan gaat hij gewoon door.
De leeftijd zal er misschien wel mee te maken kunnen hebben, maar daarom wil ik eerst weten wat het technisch probleem is van mijn TV.
Voordat ik hem weg breng of laat ophalen en hij naar de TD gaat waar ik heb heb gekocht.
Want voordat ophalen met evt een bruikleen TV en het terugbrengen van mijn eigen TV.
Moet je vaak ook overal kosten voor betalen.
-
Hier komt men dus op mijn terrein. Waarschijnlijk gaat het hier over een Philips TV. Dat die led. knippert wil zeggen dat er iets mis is met één van de systemen in het toestel. Dat knipperen is een protectie schakeling die in werking is getreden. Dat er een horizontale lijn te zien is betekent dat de verticale afbuiging is uitgevallen. Doordat er in sommige toestellen van Philips een verbinding van het chassis naar de koelplaat los zit zijn er een paar weerstanden defekt geraakt en ook de bridge protectie. Een beetje ervaren techniker die deze fout kent zal er weinig moeite mee hebben en het toestel voor tussen de 80 en 100 Euro weer aan de praat krijgen.
Die reparatie kosten zullen uiteraard hoger worden als het toestel gehaald en gebracht moet worden, tenslotte de man die hem ophaalt kost geld en die bus rijdt ook niet op water, dus de eerste kosten die te besparen zijn, zijn kosten van het vervoer. Dus een lid van de familie kan zo´n ding een stuk goedkoper halen en brengen.
Vr. Gr. Hans.
Die reparatie kosten zullen uiteraard hoger worden als het toestel gehaald en gebracht moet worden, tenslotte de man die hem ophaalt kost geld en die bus rijdt ook niet op water, dus de eerste kosten die te besparen zijn, zijn kosten van het vervoer. Dus een lid van de familie kan zo´n ding een stuk goedkoper halen en brengen.
Vr. Gr. Hans.
Die aansprekende beveiliging zegt dus helemaal niets over het defect.
Een aansprekende beveiliging kan 10tallen oorzaken hebben, van goedkoop tot duur.
Verstandig is even een onderzoek te laten doen naar het defect.
Spreek vooraf de ondezoekprijs af als die al niet vast staat.
Als de tv ouder dan 5-8 jaar is ging ik maar gelijk voor een nieuwe als ik u was.
Onder de 100 euro wordt tegenwoordig weinig gedaan.
e.e.a natuurlijk afhankelijk van de waarde van het apparaat.
succes
Een aansprekende beveiliging kan 10tallen oorzaken hebben, van goedkoop tot duur.
Verstandig is even een onderzoek te laten doen naar het defect.
Spreek vooraf de ondezoekprijs af als die al niet vast staat.
Als de tv ouder dan 5-8 jaar is ging ik maar gelijk voor een nieuwe als ik u was.
Onder de 100 euro wordt tegenwoordig weinig gedaan.
e.e.a natuurlijk afhankelijk van de waarde van het apparaat.
succes
Ik heb niet kunnen lezen of je de totale spanning er af had gehaald, ik bedoel dus om even de stekker uit het stopcontact te halen c.a. 10 tellen en dan weer de stekker erin. Ik zeg niet dat dit de oplossing is maar het is te proberen. m.v.g.
-
Beste mensen,
Is dit het zelfde probleem als bij mij???
TV staat aan, valt uit, ledje knippert 4 keer per sec., afstandsbediening werkt niet, tv kan alleen maar uitgezet worden, bij aanzetten kan hij het goed 20 minuten, valt hele tijd uit.
Tv gekocht van 1200 euro van Philips want die waren de beste, anno 2007 blijkt wat ik heb een bekend probleem is.
Misschien weet er nog iemand meer van??
Bedankt
TV staat aan, valt uit, ledje knippert 4 keer per sec., afstandsbediening werkt niet, tv kan alleen maar uitgezet worden, bij aanzetten kan hij het goed 20 minuten, valt hele tijd uit.
Tv gekocht van 1200 euro van Philips want die waren de beste, anno 2007 blijkt wat ik heb een bekend probleem is.
Misschien weet er nog iemand meer van??
Bedankt
=====
============================
De huidige ktv.s hebben allemaal dit soort digitale beveiligingen.
De probleemcircuits worden dan door de microprocessor uit gezet en het ledje knippert omdat er iets niet in de haak is.
Het lijkt dan of het allemaal om de zelfde klacht gaat, maar dat is niet zo.
Vroeger keek je gewoon waar de rookwolken vandaan kwamen.
Waar rook is, is vuur.
Had u dat liever gezien dan?
Laten we blij zijn dat de techniek steeds veiliger is geworden door dit soort beschermende schakelingen.
=====
============================
De huidige ktv.s hebben allemaal dit soort digitale beveiligingen.
De probleemcircuits worden dan door de microprocessor uit gezet en het ledje knippert omdat er iets niet in de haak is.
Het lijkt dan of het allemaal om de zelfde klacht gaat, maar dat is niet zo.
Vroeger keek je gewoon waar de rookwolken vandaan kwamen.
Waar rook is, is vuur.
Had u dat liever gezien dan?
Laten we blij zijn dat de techniek steeds veiliger is geworden door dit soort beschermende schakelingen.
-
Dank u wel voor uw antwoord.
Het zit namelijk zo, ik belde naar de dealer met hetzelfde verhaal. Deze zou mij ook kunnen zeggen op het moment dat ik het knipperende ledje noem, dat er waarschijnlijk een soort beveiliging op zit. ik wist dit dus ook niet.
iemand zei me kijk 's op internet bij radar en zo misschien weet iemand het.
en inderdaad na enkele uren krijg ik antwoord.
ik begrijp dat ik hier hier, ondanks dat ik heel veel elektrische apparaten zelf open draai, een beetje kijk, wat los trek en wat soldeer, nu toch echt aangewezen ben op een technische dienst. Het zou dus te verhelpen zijn.
nogmaals bedankt
Het zit namelijk zo, ik belde naar de dealer met hetzelfde verhaal. Deze zou mij ook kunnen zeggen op het moment dat ik het knipperende ledje noem, dat er waarschijnlijk een soort beveiliging op zit. ik wist dit dus ook niet.
iemand zei me kijk 's op internet bij radar en zo misschien weet iemand het.
en inderdaad na enkele uren krijg ik antwoord.
ik begrijp dat ik hier hier, ondanks dat ik heel veel elektrische apparaten zelf open draai, een beetje kijk, wat los trek en wat soldeer, nu toch echt aangewezen ben op een technische dienst. Het zou dus te verhelpen zijn.
nogmaals bedankt
Alles is in principe repareerbaar.
Beste is er even naar te laten kijken en een prijsopgaaf te laten doen.
Zelf in deze apparaten aan de gang gaan is niet verstandig als je niet exact weet wat je doet.
Er komen dodelijke spanningen in voor tot wel 30000 volt.
Deze zijn ook nog aanwezig als de stekker eruit is.
Vermoedelijk ontbreken ook bij u de juiste gereedschappen en meetapparatuur om dit adequaat aan te pakken.
succes met de reparatie.
Beste is er even naar te laten kijken en een prijsopgaaf te laten doen.
Zelf in deze apparaten aan de gang gaan is niet verstandig als je niet exact weet wat je doet.
Er komen dodelijke spanningen in voor tot wel 30000 volt.
Deze zijn ook nog aanwezig als de stekker eruit is.
Vermoedelijk ontbreken ook bij u de juiste gereedschappen en meetapparatuur om dit adequaat aan te pakken.
succes met de reparatie.
Wanneer je vroeger een beetje zicht had op electronica was een oudere tv gemakkelijk te repareren,
De nieuwe toestellen met digitale chassis zijn voor de "amateur" niet of nauwelijks te repareren, hier moet meetapparatuur bijkomen, en soms zelfs de electronica van de tv gereset worden!,
Om brand of nog meer beschadigingen aan de tv te voorkomen, het apparaat naar de handelaar of dealer brengen!, deze zal het toestel weer doorsturen naar een reparatiewerkplaats die alle apparatuur en mensen hebben om het apparaat te repareren,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
De nieuwe toestellen met digitale chassis zijn voor de "amateur" niet of nauwelijks te repareren, hier moet meetapparatuur bijkomen, en soms zelfs de electronica van de tv gereset worden!,
Om brand of nog meer beschadigingen aan de tv te voorkomen, het apparaat naar de handelaar of dealer brengen!, deze zal het toestel weer doorsturen naar een reparatiewerkplaats die alle apparatuur en mensen hebben om het apparaat te repareren,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.