Dank voor deze mooie voorbeeldbrief! Helaas was het te kort dag om deze te verzenden en de vervangende koelkast te annuleren. Een vervangende koelkast is geleverd, deze is echter nog ouder dan de vorige koelkasten en maakt nog meer herrie! Ik had eigenlijk net zo goed die eerste koelkast kunnen houden. Er werd beloofd dat ik een koelkast die 1. nieuwer en 2. stiller zo zijn maar dat is deze alletwee niet! Die € 20 bijbetaling is ook gewoon voor niets geweest. Bovendien koelt deze niet verder dan 11 °C, veel te warm voor een koelkast! Kortom, ik ben genaaid!alfatrion schreef:@TS, je deze voorbeeldbrief kunnen versturen:
Geachte heer, mevrouw,
Op [datum] heb ik bij u een koelkast gekocht van [merk en type]. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. De koelkast koelt namelijk niet. Wij hebben op [datum] hierover met elkaar telefonisch gesproken. U gaf toen aan dat u alleen een vervangend model zou kunnen brengen en ik heb aangegeven dat ik mijn geld terug wenste. U heeft aangegeven dat u daar niet aan doet.
Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Herstel binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast behoort kennelijk niet tot de mogelijkheden. Daarmee blijft alleen het recht op ontbinding over.
Ik verzoek u vriendelijk doch sommeer ik u voor zover nodig om mijn betaling van [bedrag] Euro binnen 14 dagen terug te storten op mijn rekeningnummer: [uw rekeningnummer]. En telefonisch een afspraak met mij te maak voor de afvoer van dit ondeugdelijke product.
Indien u hieraan geen gehoor geef dan zal ik een klacht indien bij ConsuWijzer, het consumentenloket van ACM. Daarnaast overweeg ik om een incassobureau en/of de rechter in te schakelen. Dit brengt voor u hoge kosten met zich mee. Echter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
Equanimity
Ik ga deze brief versturen en mocht dit niet helpen zal ik een klacht indienen bij het ACM.