LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Harense Smid Winkelcentrum Woensel
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 mei 2014 10:30
Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Drie dagen geleden heb ik bij de Harense Smid een Dolcegusto gekocht. Ik vroeg of het mogelijk was om de koffie ook te testen in de winkel. Er stonden immers veel testmodellen. Helaas was dit niet mogelijk. Eenmaal thuis gekomen bleek het apparaat niet aan de verwachtingen te voldoen. De knop om de sterkte van de koffie mee te regelen functioneerde niet goed en ook vond ik het bijzonder omslachtig om twee cups te gebruiken om een cappuccino te maken.
Dus terug naar de Harense Smid om mijn Dolcegusto om te ruilen voor een ander koffiezetapparaat. Ik was in de veronderstelling op een correct manier geholpen te worden, vroeger was de service namelijk geweldig. Dit keer echter kreeg ik echter te horen dat ze geen ‘gebruikte’ spullen terugnamen. ‘Het apparaat is pas drie dagen oud’ zei ik. ‘Ik heb u nog gevraagd of ik net in de winkel mocht testen, alleen kon dat niet.’ De man zei: ‘Dat klopt dat kan inderdaad niet.’ ‘Hoe weet ik dan of iets aan de verwachtingen voldoet?’ was mijn antwoord.
‘We nemen de Dolcegusto alleen terug door u er minder voor terug te geven. U zou toch ook geen gebruikte spullen willen?’ Inderdaad dat zou ik misschien ook niet willen. En het was natuurlijk dom van me om een apparaat te kopen zonder het te kunnen testen. Maar een beetje service was toch prettig geweest.
Klantenbinding is belangrijk, vooral in deze tijd. De Harense Smid staat daar schijnbaar boven.
Dus terug naar de Harense Smid om mijn Dolcegusto om te ruilen voor een ander koffiezetapparaat. Ik was in de veronderstelling op een correct manier geholpen te worden, vroeger was de service namelijk geweldig. Dit keer echter kreeg ik echter te horen dat ze geen ‘gebruikte’ spullen terugnamen. ‘Het apparaat is pas drie dagen oud’ zei ik. ‘Ik heb u nog gevraagd of ik net in de winkel mocht testen, alleen kon dat niet.’ De man zei: ‘Dat klopt dat kan inderdaad niet.’ ‘Hoe weet ik dan of iets aan de verwachtingen voldoet?’ was mijn antwoord.
‘We nemen de Dolcegusto alleen terug door u er minder voor terug te geven. U zou toch ook geen gebruikte spullen willen?’ Inderdaad dat zou ik misschien ook niet willen. En het was natuurlijk dom van me om een apparaat te kopen zonder het te kunnen testen. Maar een beetje service was toch prettig geweest.
Klantenbinding is belangrijk, vooral in deze tijd. De Harense Smid staat daar schijnbaar boven.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:07
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Enerzijds begrijp ik uw frustratie, en anderzijds begrijp ik ook de Harendse Smid.
Koop is tenslotte koop, en het is een gunst van de winkelier überhaupt het product nog terug te nemen als het niet aan uw verwachting voldoet.
Dat ze u een gereduceerd bedrag retour willen geven, is een tegemoetkoming en mijn inziens begrijpelijk daar het apparaat gebruikt is.
U bent tenslotte voldoende in gelegenheid deze apparaten te "testen" in diverse zaken. (onderzoeksplicht?)
Koop is tenslotte koop, en het is een gunst van de winkelier überhaupt het product nog terug te nemen als het niet aan uw verwachting voldoet.
Dat ze u een gereduceerd bedrag retour willen geven, is een tegemoetkoming en mijn inziens begrijpelijk daar het apparaat gebruikt is.
U bent tenslotte voldoende in gelegenheid deze apparaten te "testen" in diverse zaken. (onderzoeksplicht?)
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Pardon? En waar test jij de nieuwe koffiezet-apparaten dan? Met je onderzoeksplicht....Retail-stu schreef:...
U bent tenslotte voldoende in gelegenheid deze apparaten te "testen" in diverse zaken. (onderzoeksplicht?)
Verder is en blijft een gewone koffiezetter het makkelijkst, lekkerst en goedkoopstststs. Geen gezeur meer met cups waarvan je de smaak niet eens kent maar er wel 500 van in huis hebt...
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:07
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Zelfs bij de Media Markt hier om de hoek kun je "proeven".
Lekker handig om alles direct op een ander af te schuiven, het gaat dan misschien niet om een groot bedrag maar maakt dat de situatie anders? Je weet dat er tientallen verschillende apparaten op de markt zijn welke elk zijn eigen kenmerken en smaken heeft.
Matrassen, Mobiele telefoons om maar even vlug wat te noemen koop je toch ook niet wanneer je het nooit gebruikt, getest of ervaring mee hebt gehad?
Consumenten worden lui... en als het dan niet blijkt te zijn wat de verwachting was...
Lekker handig om alles direct op een ander af te schuiven, het gaat dan misschien niet om een groot bedrag maar maakt dat de situatie anders? Je weet dat er tientallen verschillende apparaten op de markt zijn welke elk zijn eigen kenmerken en smaken heeft.
Matrassen, Mobiele telefoons om maar even vlug wat te noemen koop je toch ook niet wanneer je het nooit gebruikt, getest of ervaring mee hebt gehad?
Consumenten worden lui... en als het dan niet blijkt te zijn wat de verwachting was...
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
In principe geldt bij een aankoop in een 'gewone' winkel: koop is koop. Dat je in sommige winkels producten kunt ruilen, is alleen maar coulance.
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/v ... -787526491
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/v ... -787526491
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Tsja, als je niet mag proberen waarom koop je er dan. Het is niet zo dat dit de enige winkel in nederland is waar je dit product kunt kopen. En dat het niet getest mag worden zegt veel over de service van de HS. Als die voor koop al bagger is, wat zou de after sales dan zijn?Henriette 1956 schreef:Drie dagen geleden heb ik bij de Harense Smid een Dolcegusto gekocht. Ik vroeg of het mogelijk was om de koffie ook te testen in de winkel. Er stonden immers veel testmodellen. Helaas was dit niet mogelijk. Eenmaal thuis gekomen bleek het apparaat niet aan de verwachtingen te voldoen. De knop om de sterkte van de koffie mee te regelen functioneerde niet goed en ook vond ik het bijzonder omslachtig om twee cups te gebruiken om een cappuccino te maken.
Dus terug naar de Harense Smid om mijn Dolcegusto om te ruilen voor een ander koffiezetapparaat. Ik was in de veronderstelling op een correct manier geholpen te worden, vroeger was de service namelijk geweldig. Dit keer echter kreeg ik echter te horen dat ze geen ‘gebruikte’ spullen terugnamen. ‘Het apparaat is pas drie dagen oud’ zei ik. ‘Ik heb u nog gevraagd of ik net in de winkel mocht testen, alleen kon dat niet.’ De man zei: ‘Dat klopt dat kan inderdaad niet.’ ‘Hoe weet ik dan of iets aan de verwachtingen voldoet?’ was mijn antwoord.
‘We nemen de Dolcegusto alleen terug door u er minder voor terug te geven. U zou toch ook geen gebruikte spullen willen?’ Inderdaad dat zou ik misschien ook niet willen. En het was natuurlijk dom van me om een apparaat te kopen zonder het te kunnen testen. Maar een beetje service was toch prettig geweest.
Klantenbinding is belangrijk, vooral in deze tijd. De Harense Smid staat daar schijnbaar boven.
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Dit was 1 van de klachten van TS: "ook vond ik het bijzonder omslachtig om twee cups te gebruiken om een cappuccino te maken. "encore schreef:Pardon? En waar test jij de nieuwe koffiezet-apparaten dan? Met je onderzoeksplicht....Retail-stu schreef:...
U bent tenslotte voldoende in gelegenheid deze apparaten te "testen" in diverse zaken. (onderzoeksplicht?)
Dat kan je prima onderzoeken voordat je iets koopt. En als de verkoper niet mee wil werken dan ga je naar een winkel die wel wil meewerken. Simpel zat.
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Dat denk ik ook. Een product kan ook gedemonstreerd worden zonder dat er daadwerkelijk koffie mee gemaakt wordt. Wil een verkoper daaraan niet meewerken dan ga je ergens anders heen. Bovendien kun je elk apparaat en de werking ervan op internet vinden en heb je reviews op diverse sites, kan je zo opzoeken.GJvdZ schreef: Dit was 1 van de klachten van TS: "ook vond ik het bijzonder omslachtig om twee cups te gebruiken om een cappuccino te maken. "
Dat kan je prima onderzoeken voordat je iets koopt. En als de verkoper niet mee wil werken dan ga je naar een winkel die wel wil meewerken. Simpel zat.
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
weet niet hoe duur die dingen zijn, maar goedkoop zeker niet. Ik zou toch meer onderzoek gedaan hebben.
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Met cash back vanaf zo'n 40 euro, goedkoper dan Senseo. Alleen de koffie is veel duurder maar wel lekkerder.Ik heb er jaar geleden 59 euro voor betaald bij AH zonder gezeur van bonnen opsturen.door mika21 » 09 mei 2014 15:47
weet niet hoe duur die dingen zijn, maar goedkoop zeker niet. Ik zou toch meer onderzoek gedaan hebben.
Ik vind de bediening wel mee vallen sneller dan Senseo opwarmen en zetten.Eerdat de de Senseo opgewarmd is heb ik met de Dolce al een bakkie gezet.
gr Henk
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Heb de Dolce Gusto via aanbieding Telegraaf gekocht, €69,00. Beviel me voor geen meter. Teruggestuurd, wel naar de fabriek (na overleg Telegraaf web shop), geld teruggekregen na 8 weken en gesteggel; dus als je in een stenen winkel koopt moet je zeker in de gelegenheid gesteld worden om tenminste een demonstratie te zien. Dat je die niet kreeg is een slechte zaak en een 'beetje dom' dat je alsnog gekocht hebt.
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Ik heb juist met die winkel een ontzettend goede ervaring.
Ze hebben me met mijn Nespresso machine aankoop toen ontzettend goed geholpen en ook toen ik er thuis achterkwam dat er een onderdeel miste (melkschuimer) en daarvoor belde werd het probleem direct opgelost.
Ze hebben me met mijn Nespresso machine aankoop toen ontzettend goed geholpen en ook toen ik er thuis achterkwam dat er een onderdeel miste (melkschuimer) en daarvoor belde werd het probleem direct opgelost.
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Het wordt steeds gekker in Nederland, een gebruikt koffieapparaat terug brengen, straks probeert ze het met ondergoed, nee die zit toch te krap.
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Nee hoor, de "intieme producten" zijn uitgesloten van terugbrengen/sturen: da's overal zo.prem schreef:Het wordt steeds gekker in Nederland, een gebruikt koffieapparaat terug brengen, straks probeert ze het met ondergoed, nee die zit toch te krap.
Re: Harense Smid Winkelcentrum Woensel
Ook bij de Harende Smid?? .