LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hete handgrepen Tafel wokpan

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Chima

Hete handgrepen Tafel wokpan

Ongelezen bericht door Chima »

Omdat onze wokpan begon te verslijten hebben we twee weken terug een nieuwe gekocht.
Onze oude was van Tefal en daar zijn we altijd tevreden over geweest. Nu dus weer de keuze gemaakt voor wedrom een Tefal. Maar omdat ze best wel prijzig zijn hebben gewacht op een leuke aanbieding. Die vonden we bij de Blokker met 50% korting op een Tefal Wokpan die normaal EUR 54,- kost. Nadeel is wel wat deze niet meer geruild kan worden bij de Blokker omdat het een actieartikel was.

Vorige week de pan voor het eerst gebruikt. Nu blijkt dat de handgrepen ontzettend heet worden. Zo heet dat ik ze alleen met een ovenwand of pannenlap aan kan pakken.

Aangezien ik dus niet meer kan ruilen bij de Blokker heb een mail gestuurd naar Tefal met de vraag of dit normaal was en zo ja ze mij een oplossing konden bieden.

Kreeg keurig de dag erop een mailtje terug. Echter was het antwoordt niet echt bevredigend. De medewerker van Tefal stelt dat de handgrepen wel warm kunnen worden maar dat ze absoluut niet zullen smelten. Ze adviseerde mij om eventueel het vuur lager te zetten of een kleinere pit te gebruiken. Als laatste zin stond er in haar mail dat ze helaas geen directe oplossing hebben voor mijn probleem.

Nu is volgens mij het doel van een wokpan dat er op hoge temperatuur voedsel bereid kan worden.
We gebruiken deze pan op een normale grote gaspit waarbij de vlammen absoluut niet onder de bodem vandaan komen. Tevens gevraagd of ze alsnog een oplossinh hadden.
Dit heb ik ook weer naar Tefal gestuurd en ook uitgelegd dat ik bij de Blokker niet meer terecht kan om deze pan om te ruilen.

Als antwoord kreeg ik wederom de standaard zin terug dat ze geen directe oplossing hebben voor mijn probleem.

Ik blijf erbij dat ik het niet normaal vind dat hadgrepen van een pan zo heet worden dat ze niet met de blote hand aan te pakken zijn. Bij onze vorige Tefal wokpan hadden we hier totaal geen last van.
Wij hebben al onze pannen van Tefal en zijn daar tevreden over. Maar over deze pan dus niet.

Is hier nog iets aan te doen of is dit een gevalletje helaas?

D1RK

Re: Hete handgrepen Tafel wokpan

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij een wok is niet de vlam maar de warmte die ook naast de bodem omhoog gaat voor de zijkant te verwarmen noodzakelijk.

Als de handgreep te dicht tegen de pan aanzit word deze erg heet.
Daarom heeft geen enkele Chinees deze Tefal gekocht.

Een goedkopere merkloze van €10,- bij Ikea was dus beter geweest, ik zag ook diverse Chinezen juist de goedkoopste kopen omdat deze beter was!
De dure waren dus ook zo fout als Tefal.

Dit was 4 jaar terug en ik weet dus niet of ze nog leverbaar zijn....

Chima

Re: Hete handgrepen Tafel wokpan

Ongelezen bericht door Chima »

Wij hebben ook wel een keer een goedkoper exemplaar gehad. Maar deze hebben meestal een dunne bodem en dat vind ik persoonlijk niet echt prettig bij het gebruik.

Ik heb tefal ook op de hoogte gebracht dat ik dit forum op ging zoeken.
Maar gezien het uitblijven van een reactie maakt dat niet veel indruk bij ze....

Gesloten