LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INDESIT - Mediamarkt

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Aalsmeerderweg

INDESIT - Mediamarkt

Ongelezen bericht door Aalsmeerderweg »

Circa 4 maanden geleden heb ik een Indesit wasmachines bij Mediamarkt gekocht. Ik het begin was ik er tevreden over, maar op den duur maakte de machine steeds meer lawaai en ging hij steeds meer blokkeren. Op een gegeven moment kon ik de klep niet meer openen.

Hierover had ik Mediamarkt gebeld. Zij hebben mij doorverwezen naar de service afdeling van Indesit. Na het bellen konden wij redelijk snel een afspraak maken. Ik moest tussen 08:00 en 17:00 aanwezig zijn. Dit was voor mij geen probleem want het adres was bij mij op de zaak en wij beginnen van 08:00 met werken. Naast het adres hadden ze ook mijn mobiele nummer doorgekregen.

Op de afgesproken dag hebben wij de hele dag gewacht, maar er kwam geen monteur voorbij. Dit was natuurlijk vervelend, maar Indesit was ook de hele dag niet bereikbaar. Ik kwam gewoon niet door het keuzemenu.

De volgende kon ik Indesit wel bereiken. Hier werd mij aangeven dat er een monteur om 08:55 bij ons aangewezig, maar dat er van ons niemand hier was. Daarnaast had de monteur ons zogenaamd gebeld, maar niemand nam op. De brievenbus kon hij ook niet vinden om een briefje achter te laten. Dit was natuurlijk tot mijn grote verbazing, want wij waren hier met 3 man vanaf 08:00 aanwezig, daarnaast zie ik als er iemand mij belt op een telefoon en er staat gewoon een brievenbus.

Volgens de Service afdeling van Indesit konden zij hier niets aan doen, want de monteur beweerde dit. Wij zouden circa 45 euro aan voorrijkosten moeten betalen om een nieuwe afspraak te maken. Dit ging ik natuurlijk niet doen en ik wilde hierop een klacht indienen. Volgens hun moest ik dit schriftelijk doen.
Na het versturen van mijn mail kreeg ik netjes dezelfde dag een standaard mailtje terug, met hetzelfde antwoord als ik van de telefonische medewerker kreeg. Ik was het natuurlijk hier niet mee eens en nam vervolgens weer de telefoon. Ik maakte alle punten aan de telefoniste duidelijk. Zij besloot hierop de monteur te bellen. Na 15 minuten wachten ( € 0,15 per minuut ) kwam de telefoniste heel boos terug, ze gaf me aan dat hij er was geweest en dat zij niets meer voor mij konden doen. Vervolgens hing ze de telefoon op. Ik was op dat moment razend. Ik werd namelijk van het kastje naar de muur gestuurd. Daarnaast gingen zij er 100% vanuit dat de monteur geen fouten kon maken ( voor een verkeerd bedrijfspand staan bijvoorbeeld. )

Om het verhaal mooi te eindigen kwam er vandaag een factuur van het externe bedrijf wat Indesit inhuurt om hun problemen op te lossen !!!!!! Deze zal door mij natuurlijk niet betaald worden en wij gaan hierop juridische maatregelen treffen tegen JK Service uit Uithoorn.

Mijn advies: KOOP GEEN INDESIT. SERVICE en PRODUCT zijn zeer slecht. De mensen van de serivceafdeling zijn daarnaast zeer brutaal en onvriendelijk.

audiofreak1

Re: INDESIT - Mediamarkt

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Je zit nu dus InDeShit, op naar Mediamarkt waar ze dit probleem voor je gaan oplossen, niks Indesit bellen, de winkel is de 1e aansprakelijke, niet voor niets hebben een aantal winkelorganisaties 90.000 euro boete gekregen wegens niet goed voorlichten over garanties.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

audiofreak1 schreef:Je zit nu dus InDeShit, op naar Mediamarkt waar ze dit probleem voor je gaan oplossen, niks Indesit bellen, de winkel is de 1e aansprakelijke,

In de witgoed branche is het gebruikelijk dat de servicemonteur van de fabrikant bij de klant zelf gaat kijken. Het gaat dan wel om een zogenoemde serviceadres.
Vaak gaat eerst de monteur van de verkopende partij naar het probleem kijken, komt die er niet uit, wordt de hulp van de fabrikant ingeroepen. En dat mag.

audiofreak1 schreef:niet voor niets hebben een aantal winkelorganisaties 90.000 euro boete gekregen wegens niet goed voorlichten over garanties.
Ahum, als je de uitspraken zelf gelezen hebt, zul je erachter komen dat de steel toch anders in de vork zit dan wat men ons willen doen laten geloven.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Vaak gaat eerst de monteur van de verkopende partij naar het probleem kijken
Dus er komt een monteur van MM?

In your dreams mister, in your dreams!

BBCS
Contacteer:

dhc schreef:
Vaak gaat eerst de monteur van de verkopende partij naar het probleem kijken
Dus er komt een monteur van MM?

In your dreams mister, in your dreams!
Dat MM die monteurs niet meer sturen, is dat zij de eigen monteurs naar huis gestuurd hebben en dat zij gelijk naar de fabrikant gaan.
Heeft iets te maken met goedkoper te kunnen zijn. (walg ik van)

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

draaikont....

BBCS
Contacteer:

dhc schreef:draaikont....
Nee hoor.

Veel witgoedzaken sturen eerst zelf een eigen monteur.

Om de concurrentiestrijd aan te kunnen om de goedkoopste te kunnen zijn of om met de veel goedkopere prijzen van de concurrenten mee te kunnen gaan, hebben veel winkels de eigen monteurs de deur uit gedaan en sturen de klant gelijk naar de fabrikanten.

dat heeft niets met draaikont te maken, maar het is helaas de realiteit.

Gesloten