De Importeur maakte op legaal via hun geleverde winst, dat hoop ik tenminste.
Als een andere Importeur elders hun voorraad gaat dumpen en hier de garantie komt moeten ze via fabriek moeilijk claimen.
Vele fabrieken geven in ruil hogere marge de garantie over.
Dan lopen vele Nederlandse Importeurs het zo op.
Dan mogen ze grijze import die herkenbaar is voor hun weigeren.
Vaak hebben de erkende Dealers een instructie gehad voor kleine herstel werkzaamheden,
en besparen ze zo tijd en geld aan heen en weer sturen.
En niet elk model is in elk land leverbaar, of je hebt wegens dumpen andere landen plotseling teveel werk en tekort onderdelen....
Dan is weigeren die jou markt verzieken en je beschermde zo de erkende Dealers die ook hun omzet mislopen.
Als de plaatselijke winkel €200,- duurder is, bleef die met onverkoopbare zitten!
Fam. Coronel had ooit ervaring in Grijze import, later met de kosten van ver weg moeten sturen of zelf herstellen en weg winst!
Hoge omzet, lage winst en dan de garantie claims zelf afhandelen? Kijk naar de uitzending en zij weten wat dat later kan kosten!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |