Beste Tros radar,
Hopenlijk kunnen jullie me helpen met een antwoord op het volgende.
Eind juli heb ik een JVC breedbeeld tv gekocht (DIST) deze bleek al na 2 weken problemen te hebben met het beeldbuis en werd toen omgeruild voor een nieuwe zelfde type JVC.
Helaas bleek na 2 maanden deze ook niet goed te zijn.
Problemen dat het geluid geheel weg viel en alleen knars geluiden uit de boxen kwamen.
Aangegeven bij de winkel dat ik hier niet blij mee ben.
Vervolgens werd de tv 2 weken later opgehaald en mocht ik in de avond zelf naar de winkel komen om een leen toestel te halen.
De winkel kon geen termijn aangeven wanneer de TV weer terug zou komen en wat eventueel de oorzaak van de klachten konden zijn.
Ik had 888 euro voor deze TV toen betaald.
Maar nu komt het.
Ik had geen vertrouwen meer in deze tv en vroeg voor een oplossing.
Ik zag een TV staan die 899 kosten dus 11 euro duurder was dan wat ik voor de JVC had betaald.
Ik kreeg als antwoord van de winkelier dat ik niet meer mijn aankoops bedrag terug kon krijgen omdat JVC de prijs van de JVC met 200 euro had verlaagt.
Om die andere TV te kunnen kopen moest ik dan 100 euro bijbetalen ipv 11 euro om zo wederzijds de pijn te verzachten.
(de winkel zou dan ook 100 bijleggen)
Of genoegen nemen met een TV die rond 700 euro koste.
Maar ik kan geen aanspraak meer maken op mijn aankoops bedrag.
Ze gaven ook als reden aan eerst de mogelijkheid te moeten hebben het probleem met de JVC te kunnen oplossen.
Echter konden ze alleen niet aangeven hoelang ik dan zou moeten wachten voordat ik weer de JVC terug zou krijgen.
Mijn vraag is als je net een TV hebt gekocht en die na 3 maanden alweer stuk gaat je dan inderdaad geen aanspraak meer kan maken op je aankoops bedrag?
Ik heb dus nu 100 euro moeten bijleggen om een deugelijke tv te kunnen kopen die eigenlijk 11 euro scheelde met de andere TV.
Ik hoop advies te kunnen krijgen of de winkelier terecht heeft gehandeld.
Mvg,
Mabili
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] JVC TV na 3 maanden al stuk
Re: JVC TV na 3 maanden al stuk
Geachte lezer
Ik begrijp uit uw schrijven dat er al een nieuwe tv is,
U had een vervangende tv kunnen eisen .
voor het zelfde bedrag als wat u betaald heeft
Maakt niet uit of jvc zijn prijzen verlaagt heeft u heeft immers met de verkoper van doen, deze hoort de kwestie op te lossen
vrgr Tim
Ik begrijp uit uw schrijven dat er al een nieuwe tv is,
U had een vervangende tv kunnen eisen .
voor het zelfde bedrag als wat u betaald heeft
Maakt niet uit of jvc zijn prijzen verlaagt heeft u heeft immers met de verkoper van doen, deze hoort de kwestie op te lossen
vrgr Tim
Had ook een hele discussie met Expert gehad over deze kwestie.
Zelfs het hoofdkantoor gebeld maar die gaven aan alleen als tussenpersoon te willen optreden.
Expert vindt dat ze eerst in het gelegenheid gesteld moeten kunnen worden om te kijken wat er met de JVC TV aan de hand was.
Echter gaven ze wel aan dat het zeer lang kon gaan duren voordat de TV weer retour naar mij zou komen.
Ik had ook een vervangende toestel geeist maar dan kwamen ze weer met argumenten zoals.
type TV is met ruim 200 in prijs verlaagd en ik kon alleen maar of een Tv krijgen die rond de 700 euro zat als vervangende toestel, of de zelfde type JVC
Of wat boven de 700 euro zat bijbetalen (terwijl ik zelf 888 euro had betaald)
Als ik dan aangaf of dat de service was die Expert leverde kreeg ik als antwoord we zijn niet voor niks 2 keer op rij als beste winkel uit de bus gekomen.
Al met al kreeg ik dus niet mijn aankoopsbedrag terug maar kon alleen het geld terug krijgen wat de JVC op dit moment kost.
Of genoegen nemen met een TV die 200 euro goedkoper was dan wat ik had betaald.
Dit vondt Expert een goeie oplossing.
(Expert citeerde wij krijgen immers een TV terug die we niet meer als nieuw kunnen verkopen en JVC neemt deze TV ook niet terug.)
Je wordt dan naar mijn mening met de rug tegen de muur gezet.
TV was net 3 maanden oud en dan al in de reparatie..
Mvg,
Mabili
Zelfs het hoofdkantoor gebeld maar die gaven aan alleen als tussenpersoon te willen optreden.
Expert vindt dat ze eerst in het gelegenheid gesteld moeten kunnen worden om te kijken wat er met de JVC TV aan de hand was.
Echter gaven ze wel aan dat het zeer lang kon gaan duren voordat de TV weer retour naar mij zou komen.
Ik had ook een vervangende toestel geeist maar dan kwamen ze weer met argumenten zoals.
type TV is met ruim 200 in prijs verlaagd en ik kon alleen maar of een Tv krijgen die rond de 700 euro zat als vervangende toestel, of de zelfde type JVC
Of wat boven de 700 euro zat bijbetalen (terwijl ik zelf 888 euro had betaald)
Als ik dan aangaf of dat de service was die Expert leverde kreeg ik als antwoord we zijn niet voor niks 2 keer op rij als beste winkel uit de bus gekomen.
Al met al kreeg ik dus niet mijn aankoopsbedrag terug maar kon alleen het geld terug krijgen wat de JVC op dit moment kost.
Of genoegen nemen met een TV die 200 euro goedkoper was dan wat ik had betaald.
Dit vondt Expert een goeie oplossing.
(Expert citeerde wij krijgen immers een TV terug die we niet meer als nieuw kunnen verkopen en JVC neemt deze TV ook niet terug.)
Je wordt dan naar mijn mening met de rug tegen de muur gezet.
TV was net 3 maanden oud en dan al in de reparatie..
Mvg,
Mabili
Alles wordt goedkoper. En als uw tv goedkoper is geworden en u krijgt een gelijkwaardig toestel wat een waarde heeft waar u nu zo'n jvc televisie voor kunt kopen dan klopt dit verder!
Je moet Expert ook eerst in de gelegenheid stellen om het probleem op te lossen (lees: de TV te repareren) voordat je een nieuwe kunt eisen. Volgens mij mogen zij een product 3 maal ter reparatie aanbieden en komen ze dan bij de 4e keer dat het mis gaat met een aanbod voor een nieuwe TV.
Daarnaast moet je altijd rekening houden met afschrijving. Al met al lijkt het aanbod van Expert mij dus bijzonder coulant (gelijk de 2e keer al iets aanbieden en een deel van het verschil uit eigen zak willen betalen, zonder dat ze daar verplicht toe zijn).
Daarnaast moet je altijd rekening houden met afschrijving. Al met al lijkt het aanbod van Expert mij dus bijzonder coulant (gelijk de 2e keer al iets aanbieden en een deel van het verschil uit eigen zak willen betalen, zonder dat ze daar verplicht toe zijn).