LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klokradio Tristar Aldi

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
benlean

Klokradio Tristar Aldi

Ongelezen bericht door benlean »

Hoi :D

Ik ben zomaar even benieuwd wat jullie vinden van onderstaande verhaal of dat er misschien meer mensen hier klachten over hebben?

23-12-2013 heb ik 2 klokradio's bij de aldi gekocht. Deze hebben helaas nooit naar behoren gewerkt. Hij maakt een heel vreemd (niet goed uit te leggen) geluid als hij afgaat. Het lijkt op heel veel ruis en alle geluiden worden vervormd. Er is totaal niets meer van te verstaan. Het is niet hetzelfde als hij geen ontvangst heeft. Hij doet dit ook niet altijd, maar wel steeds vaker. Soms een aantal keer achter elkaar en soms heb je er dagen geen last van. Dit kan op dat moment alleen verholpen worden door de stekker eruit te trekken.
Ik heb de bon en alle toebehoren nog, dus was terug gegaan naar de Aldi. Die konden me tot mijn verbazing niet verder helpen. Het blijkt dat je binnen een maand na aankoop bij de Aldi aan kan kloppen, daarna moet je zelf contact opnemen met de leverancier/fabriek.
Goed telefoonnummer gebeld die me weer vertelden dat ik alles door moest mailen naar een mailadres.
Zo gezegd zo gedaan.
Nog diezelfde dag kreeg ik antwoord:

"Wij hebben uw retourverzoek bekeken en kunnen u mededelen dat uw retourverzoek aan alle voorwaarden voldoet. U hoeft uw product niet retour te sturen, wij zullen het direct kostenloos vervangen.
U kunt uw nieuwe product zelf bestellen op service.tristar.eu. Deze bestelling is volledig kostenloos. U betaalt niets. Ook niet voor de verzending."

Wauw wat een goede en snelle service! Ik heb gelijk mijn 2 vervangende producten besteld op de manier hoe ze mij hebben aangegeven. Waarop ik volgend antwoord kreeg:

"Bedankt voor uw bestelling! Uw bestelling is succesvol verwerkt. We zullen de door u bestelde onderdelen en accessoires zo snel mogelijk verzenden. Hieronder vindt u alle specificaties van uw bestelling. Mocht er iets niet kloppen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze serviceafdeling."

En toen begon het wachten... Nadat er 2 weken verstreken waren en ik nog geen nieuwe producten ontvangen had heb ik er maar weer eens een mail aan gewaagd. Er komen meer pakketjes niet aan bij ons, dus was benieuwd wanneer ze ze op de post gedaan hadden.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik dit antwoord:

"Men wil graag hier, dat u de 2 klokradio’s eerst hiereen laat komen om getest te worden.
Dit kan volgens de volgende procedure. Hierbij ontvangt u ons akkoord om het product naar ons servicecenter retour te sturen."

Huh? Begrijp ik het nu even niet of wat is er hier aan de hand? Ik mijn verhaal nogmaals verteld en ook het eerdere mailverkeer erin gezet. Daarbij dat ik dit op zijn zachts gezegd een beetje een vreemde situatie vind en ik me ook niet in kan denken dat dit de goede manier is van omgaan met.
Waarop ik volgend antwoord ontving:

"Ik begrijp dat dit verwarrend is en in eerste instantie is ook aan u beloofd, dat wij 2 nieuwe klokradio’s zouden gaan opsturen.
Toch wil mijn collega ze graag nakijken, om eventuele mankementen eruit te halen.
Ik verzoek u alsnog om ze kosteloos naar ons toe te sturen."

Wat vinden jullie hiervan? Het gaat mij er niet om dat ik de wekkers niet terug wil sturen. Het gaat mij erom dat mij 2 nieuwe producten beloofd zijn omdat mijn klacht over de vorige producten voldeden aan alle eisen. Als ik dan mijn bestelling plaats, geen bestelling ontvang, zelf er achter aan ga en alles ineens veranderd blijkt te zijn vindt ik dat op zijn minst nogal vreemd. Voornamelijk omdat ik geen enkele mail van hen ontvangen heb, dat ze bij nader inzien alsnog de wekkers graag wilden hebben. Nee ik moest een mail sturen waar mijn wekkers bleven, krijg een heel ander antwoord als daarvoor en maak hier zelfs uit op dat de mijn beloofde producten simpelweg niet verzonden zijn. Dat verbaasd me op zijn minst!

Zijn er mensen die hier ook ervaringen mee hebben? En wat vinden jullie van deze situatie?

Alvast bedankt!

stofzuigertje

Re: Klokradio Tristar Aldi

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat binnen 1 week terug brengen als het niet goed werkte en in dit geval dus alle 2 gewoon geld terug....

Waarom zolang wachten, het werkt of niet en dan hoef je niets op te sturen.

prem

Re: Klokradio Tristar Aldi

Ongelezen bericht door prem »

Dit is toch al een keer gepost?

Gesloten