Half september doet onze droger ineens helemaal niets meer. Natuurlijk net na de garantietermijn van 2 jaar, het apparaat is 2,5 jaar oud.
De reparateur geeft aan dat de printplaat kapot is. Reparatie kost 252 euro, dat is dan met aftrek van maar liefst 27 euro voor de coulanceregeling. Onder protest laten we het apparaat repareren, dat elders nieuw te koop is voor 319 euro. Maar als we het apparaat niet laten repareren kost het ons ook nog 75 euro voorrijkosten. Kortom het is kiezen uit twee kwaden.
Aan de monteur vroeg ik of het een bekend probleem was. Dat ontkende hij. Toch vond ik later bij kieskeurig deze reviews (de onze staat er inmiddels ook tussen), waaruit blijkt dat het wél een bekend probleem is: http://www.kieskeurig.nl/wasdroger/zanu ... ews/286619.
Omdat we het er niet mee eens zijn schrijven we een brief naar Electrolux, waar Zanussi onder valt. Die is op 17 oktober ontvangen en vandaag krijg ik deze reactie:
"... In uw geval heeft u akkoord gegeven van het repareren van uw droogautomaat tegen een bedrag van € 252. Onze monteur heeft u vooraf in kennis gesteld hiervan, hierdoor heeft u de mogelijkheid gekregen om af te zien van reparatie. Gezien bovenstaande zien wij geen aanleiding om uw verzoek tot creditering te honoreren..."
In onze brief hebben wij uiteraard niet zomaar gevraagd om teruggave van het bedrag, maar gewezen op wat je mag verwachten van de levensduur van zo'n machine. Uit wat hier geschreven staat: http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie, meen ik dat men volgens de wet niet zo'n bedrag in rekening mag brengen voor een machine van 2,5 jaar oud. Daar wordt in de brief van Electrolux echter geen woord over gerept.
Wat kunnen we nu nog doen om in ieder geval een deel van dit exorbitante bedrag terug te krijgen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koop geen Zanussi droger ZTE285
Re: Koop geen Zanussi droger ZTE285
Zoals al zo vaak verteld hier: naar de verkoper, en beroepen op non conformiteit.
Re: Koop geen Zanussi droger ZTE285
Ik had al tegen mijn man gezegd dat hij via de verkoper de reparatie had moeten regelen, maar hij heeft gelijk een monteur via Electrolux geregeld. Wil dat zeggen dat het dan jammer maar helaas is?