LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kortsluiting
kortsluiting
Exact 15 mnd.na aankoop van een nieuwe Samsung C 100/F combi-magnetron maakte het apparaat kortsluiting.Reparatiekosten € 65,00.Nieuwprijs € 195,00.Garantietermijn verstreken.Verkoper meent in zijn recht te staan.er is toch zo iets als de Wet van de rechten van de consument?Ik mag bij aankoop van een nieuw apparaat er toch van uit gaan dat het een bepaalde levensduur heeft?Kan ik hier iets aan doen en heeft iemand misschien soortgelijke ervaringen met Samsung.Gaarne advies.
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: kortsluiting
Storings gevoeligheid is wel iets anders dan levensduur. Een apparaat zal doorgaans gemiddeld 10 jaar meegaan en kan in deze periode gewoon weleens een storing hebben. Om de klant tegen fabricagefouten te beschermen is er door de fabrikant een garantietermijn van doorgaans één jaar vast gesteld. Dat wil zeggen dat binnen deze periode alle voorkomende storingen kosteloos worden verholpen. Is er buiten de garantietermijn een defect, dan is het gewoon jammer, maar men moet gewoon een grens trekken. Men kan nu eenmaal niet verlangen dat een apparaat gedurende de gehele gebruiks periode kosteloos wordt hersteld. Wel zal een handelaar, cq winkelier, als het vlak na het verstrijken van de garantie termijn defect raakt een coulance regeling willen treffen of eventueel contakt zoeken met de leverancier. Kosteloze reparatie is wettelijk gezien niet mogelijk.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.