LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krups Dolcy Gusto

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
OvDP_6511

krups Dolcy Gusto

Ongelezen bericht door OvDP_6511 »

Vorig jaar heb ik voor mijn vriendin een Dolcy Gusto gekocht voor ons 10 jaar samen zijn.
Erg lang hebben we er niet van kunnen genieten, na ongeveer 3 maanden ging hij stuk.
Klacht : bij de melk cupjes begon het apparaat te lekken.
Dus ik Krups gebeld, als snel werd ik geholpen en kon ik het apparaat versturen naar een antwoord nummer in venendaal.
Na 4 weken kreeg ik een pakket thuis.
Jawel uit venendaal, het was de Dolcy Gusto.
En we kregen een nieuwe, en er zat een brief bij, wwar in stond wat er vervangen moest worden bij onze eerste Dolcy Gusto, voor de duidelijkheid het gaat hier om het ei vormig model.
Een half jaar later kregen we weer problemen met het apparaat, weer lekkage en weer alleen met de melk cupjes.
Na een tijd aan de telefoon gehangen te hebben, kreeg ik de vraag wat ik met het apparaat deed.
Waarop ik vroeg wat bedoelt u daar mee.
Het antwoord van de dame was, of ik veel met het apparaat liep.....!?
Maar de dame zij het met een bepaalde toon in dr stem, en ik had meteen het idee waar het gesprek naar toe ging.
Mijn antwoord was natuurlijk, nee hij staat net zoals bij zo veel mensen op mijn aanrecht in de keuken.
Toen kwam de vraag, hoe maakt u hem schoon......?
Waarop ik antwoorde, mevrouw het apparaat lekt als ik een melk cupje er in zet, wat heb dit te maken met schoon maken?
Ik kreeg geen antwoord verder, en de dame begon over een test.
Want het zou komen door de cupjes, ik moest 1 doos in ons geval cappucino kopen, en ik kreeg van hun een nieuwe doos op gestuurd.
De test: ik moest beide doosjes gebruiken, en de gebruikte cupjes in een zakje doen.....het liefst boterhamen zakjes en gescheiden retour sturen met daarbij welke ik gekocht zou hebben en welke door hun zijn verstuurd.
En voor de verzend kosten kreeg ik nog een doos cappucino.
Dit was rond begin september, zo gezegd zo gedaan.
Ik die rommel verstuurd, maar het adres wat ik kreeg.
Het werd Oktober......November.....December, ik denk ik ga maar weer eens bellen, ik hoor maar niets.
Na lang wachten kreeg ik een dame aan de telefoon, ik leg haar het verhaal uit, ook dat ik die cupjes moest op sturen, en dat ik het raar vond dat ik niets meer hoorde, want ik zat nog steeds met een lekkend apparaat.
Ook deze dame begon met moeilijke vragen, waar is het apparaat gekocht, de bon heb u die nog, ik uitleggen dat ik die wel heb maar dat het apparaat door hun zelf is geruild dus dat het apparaat nieuwer is dan mijn bon.....enz.
Na een heeeeeeel lang gesprek kreeg ik het adres, een antwoord nummer.
Ik heb mijn kapotte apparaat dat ook heel vies was geworden door de lekkende koffie cupjes verzonden.

Dit was in de eerste week van December.
En vandaag vrijdag 5januari heb ik hem terug, maar vraag niet hoe!?
Er was een reparatie gedaan en dat koste me niets, en ring is vervangen.
Maar het ding stonk......niet normaal.
Ik kan het niet beschrijven hoe goor die lucht was.
Dus ik maar even mijn moeder gebeld, en die kwam even een kijkje nemen, toe ze het ding zag en rook vroeg ze wat de wit/bruine plekken waren op het apparaat, ik kon niet ander antwoorde, ik denk de opgedroogde melk van de lekkend melk cupjes.
Toen ik dit weg wilde halen zag ik dat er nog meer resten zaten, ook op plekken waar ik niet bij kon komen.
Ik heb dus maar even het hef in eigen handen genomen, ik ben naar een groothandel gegaan gereedschap want ik heb een zogenaamde special tool nodig om de Dolcy Gusto open te maken.
Een bitje een zogeheten tork met een gaatje.
Dus ik heb het apparaat zelf geopend, en wat ik toen zag en rook, ik ging er bijna van over mijn nek.
Er zaten allemaal melk en koffie resten maar voor een groot deel melk, van ruim 2 a 3 mm dik binnen in de Dolcy Gusto.
Ik heb er fotos van gemaakt want ander zou niemand me geloven, maar nu vraag ik me af, als je zo een ding ter reparatie krijgt, en nu weet ik dat ze het ding ook open hebben gemaakt want ik miste een schroef aan de achterzijde van het apparaat, dus ze hebben ook gezien wat ik zag, dus moeten ze het ook geroken hebben, is het dan een zo een grote moeite om het te reinigen........
Ik kan er niets aan doen dat het ding stuk gaat, en dus ook niet dat het gelekte melk binnen in het apparaat komt, nu ben ik zelf redelijk snugger genoeg om z'n apparaat zelf ff open te maken en even een kijkje te nemen, met evt alle gevolgen van dien, evt garantie stikker verwijderen, ben ze niet tegen gekomen maar voor het zelfde geld zitten ze er wel.
Nu heb ik het zelf kunnen schoon maken, en de gore lucht is weg, hij is weer als nieuw, maar je zal het zelf niet kunnen, wat dan....... Ik ga er van uit dat dit toch wel onder de service behoord........ Nou ik wilde ff me verhaal kwijt, wat mijn vriendin en mij betreft krijgt krups een KOUDE ZEEEER KOUDE DOUCHE.

tiepmiep

Re: krups Dolcy Gusto

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Wat ik niet snap is dat u zit te mopperen op de vraag hoe u de gusto schoon maakt. Bij dit soort apparaten is dat heel belangrijk.. zodat wat u nu is overkomen dus niet zal gebeuren.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Tiepmiep,

Het gaat hier over gelekte melk die door een defect IN het apparaat is gelopen wat je vervolgens met een schroevendraaier open moet maken om dit te kunnen constateren.

Lijkt me niet de normale schoonmaakprocedure.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wij hebben ook een Dolce Gusta, niet het eivormige apparaat, maar de ringvormige. Lekkere koffie zonder ( voor ons) problemen.

Wat wel een probleem kan zijn is het volgende.
De cupjes komen onder 15 bar druk te staan, en als je met de hendel de melktoevoer stopt, staat er nog steeds druk op de cupjes. Je moet even wachten totdat het groene lampje weer aangaat en de druk is weggevloeid.
Als je te vlug de cup losmaakt, spuit (en inderdaad met name) de melk, die nog onder druk staat naar buiten over en in de machine.

Even voor de fijnslijpers, ik zeg niet dat dit het probleem van TS is , het is meer een suggestie, van een tevreden gebruiker

OvDP_6511

Ongelezen bericht door OvDP_6511 »

[quote="tiepmiep"]Wat ik niet snap is dat u zit te mop[quote="Leo The Emperor"]Wij hebben ook een Dolce Gusta, niet het eivormige apparaat, maar de ringvormige. Lekkere koffie zonder ( voor ons) problemen.

Beste Tiepmiep,

Nee ik klaag niet over hoe schoon te maken, maar over het feit dat ik de DG op stuur voor een reparatie, en vervolgens komt het ding terug gerepareerd, maar het stonk als een malle.
Uiteindelijk heb IK zelf de DG open gemaakt en zag dat er allemaal melk resten binnen in de DG zat, en dat zijn plekken waar het naar mijn in zien niet hoort te komen.
Is het nou zo een moeite om hem even schoon te maken op z'n plek, hij ligt toch open.

@leo het hele lekkage probleem lag aan een rubbere ring binnen de DG.
Als we een bak koffie zetten houden we ons echt wel aan het rode of groene ledje.
DC is niet een apparaat dat je om het halfjaar even vernieuwd als je begrijpt wat ik bedoel.

Gesloten