We hebben een wasautomaat van LG 2.5 jaar geleden gekocht. Was toen beste koop volgens consumentenbond en had een nieuwprijs van 550 euro.
In verschillende winkels raadden ze ons deze wasautomaat toen aan.
Wij hebben een gemiddeld waspatroon van 4 machines in de week en ik draai 1 keer in de maand een kookwas om alle leidingen "door te spoelen "
Nu maakt het apparaat sinds een paar dagen een gigantisch lawaai. LG kan een monteur sturen en kost aan voorrijdkosten al 100 euro. Volgens monteur ( die het telefonisch heeft geconstateerd) zijn de schokdempers kapot kosten zijn ongeveer 200 euro exclusief inzetten.
Mag ik dit accepteren van een wasmachine van 2.5 jaar oud waar net een half jaar de gerantie vanaf is ??
Wat zijn mijn rechten , heb ik pech en ik kan op zoek naar een nieuwe machine of moet LG mij toch tegemoed komen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lg wasautomaat 2.5 jaar al aan vervanging toe.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Lg wasautomaat 2.5 jaar al aan vervanging toe.
De titel is enigzins misleidend want de machine is aan reparatie toe en het is helemaal niet zeker dat deze aan vervanging toe is
Als het werkelijk de schokdempers zijn, lijkt het me dat dit niet conform de normale verwachtingen is, en dat u recht hebt op gratis reparatie,
Volgens mij kan telefonisch niet een defect geconstateerd worden, waarbij voldoende zekerheid in acht wordt genomen. Het is lastig omdat nog bekend is wat er kapot is, daarvoor zal toch echt een monteur langs moeten komenNu maakt het apparaat sinds een paar dagen een gigantisch lawaai. LG kan een monteur sturen en kost aan voorrijdkosten al 100 euro. Volgens monteur ( die het telefonisch heeft geconstateerd) zijn de schokdempers kapot kosten zijn ongeveer 200 euro exclusief inzetten
Als het werkelijk de schokdempers zijn, lijkt het me dat dit niet conform de normale verwachtingen is, en dat u recht hebt op gratis reparatie,
Re: Lg wasautomaat 2.5 jaar al aan vervanging toe.
Beste MV
Waarom hebt u LG gebeld en niet uw leverancier.
LG hoeft u helemaal geen korting o.i.d. te geven want zij doen geen zaken met particulieren.
Dus een tegemoetkoming via LG is een utopie.
U moet terug naar de winkel en deze zal een groot deel van de reparatie moeten vergoeden.
Ga even uit van 8 jaar gebruik is 96 maanden, u heeft de machine 30 maanden dus laten we zeggen €250 reparatiekosten/96 x 30 maanden = 78 euro.
Dat zo reëel zijn
Rick
Waarom hebt u LG gebeld en niet uw leverancier.
LG hoeft u helemaal geen korting o.i.d. te geven want zij doen geen zaken met particulieren.
Dus een tegemoetkoming via LG is een utopie.
U moet terug naar de winkel en deze zal een groot deel van de reparatie moeten vergoeden.
Ga even uit van 8 jaar gebruik is 96 maanden, u heeft de machine 30 maanden dus laten we zeggen €250 reparatiekosten/96 x 30 maanden = 78 euro.
Dat zo reëel zijn
Rick