LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liebherr vriezers overal even duur

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
witte angora

Re: Liebherr vriezers overal even duur

Ongelezen bericht door witte angora »

Je weet bij Liebherr in ieder geval zeker dat je niet stad en land af hoeft te rijden (benzinekosten :idea: ) om de winkel te vinden die nét een paar dubbeltjes goedkoper is dan de op één na goedkoopste.

Ik ben zelf de man van de kortingen; hoe goedkoper hoe liever het me is. Maar goedkoop is zo'n rekbaar begrip... De manier waarop Liebherr dit aanpakt spreekt me ergens wel aan. Vergeet ook niet: het is het duurste merk, van zo ongeveer de beste kwaliteit.

Mensen met weinig sjenten zullen dit merk niet snel kopen, en degenen met een iets ruimere beurs kijken niet op een eurootje meer of minder. Die gaan naar een goede vakhandel, laten zich daar adviseren, en nemen datgene wat voor hen de beste keuze is.

Het huidige prijsbeleid bevordert, denk ik, een bepaalde status, een bepaald aureool. Het voorkomt ook dat het een ramsjmerk wordt, dat uiteindelijk goedkoper moet produceren (met goedkopere materialen dus) omdat de winkeliers anders onder de prijs moeten verkopen vanwege het gezeik van klanten die wel kwaliteit willen maar daar niet voor wensen te betalen. Het is zoals het is: mensen kunnen een Liebherr kopen tegen de prijs zoals het gevraagd wordt, of ze kunnen hem laten staan en voor een Zanussi of een AEG gaan. Niemand is verplicht een Liebherr te kopen.

Volgens mij is dit wettelijk gewoon toegestaan; er is geen prijsafspraak tussen fabrikanten onderling. Er is sowieso geen prijsafspraak. Alleen een vastgestelde verkoopprijs. Als dat al niet meer mag, schei er dan maar mee uit.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Zo bijzonder zijn die liebherr ook weer niet zou toch altijd qua zuinigheid voor een kist gaan :)

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Bob Schurkjens schreef:Je hebt gelijk: het gaat hier niet over prijsafspraken tussen fabrikanten. In theorie zou het wel een prijsafspraak kunnen zijn tussen de detaillisten. Dat zou dan verboden zijn. Maar is niet te bewijzen.

Hier haak ik op in, want ook dit is mijn mening.
Frappant, dat het hier in Nederland de prijzen zo gelijk zijn, of wel in de link van Bob in Duitsland wel een prijsverschil is.
618 tot 849 euro incl bezorging binnen Duitsland.
http://www.guenstiger.de/Produkt/Liebhe ... Frost.html

Dus, dat Liebherr vaste prijzen hanteert gaat er niet op.

De manier waarop Liebherr dit aanpakt spreekt me ergens wel aan.

Dat is net wat voor de consument slecht is, want er is geen concurrentie mogelijk, als de winkels zich afspreken, om de prijs hoog te houden. :wink:
Slobberbone schreef:Zo bijzonder zijn die liebherr ook weer niet zou toch altijd qua zuinigheid voor een kist gaan :)
Jij als zuiniger een kist i.p.v. een kast?

Een kist is altijd fijn, als je net een artikel welke je nodig hebt, helemaal onderin te pakken en de deksel dan enkele minuten openstaat en de kou ontwijkt. :lol:

Gesloten