'S nachts rond 12 uur bij aanvang van de BTW-actie heb ik een bestelling geplaatst voor een wasmachine van Miele op de webshop van Mediamarkt. Zo dacht ik redelijk vooraan te kunnen staan bij verzendopdrachten en de wasmachine daarmee op korte termijn binnen te kunnen hebben. Bijna drie weken later heb ik nog niets in huis.
Op mijn verhaal wat beknopter te houden zal ik een kwantitatieve opsomming maken van de ervaring tot dusver:
- Datum van bestelling: 23-1-2020
- Aantal keren thuis gebleven/gewerkt: 8 maal (waarvan 5 maal voor niets i.v.m. foute communicatie)
- Aantal leveringen: 2 keer (van een defect product)
- Aantal contactmomenten via SMS/Mail/Telefoon: 37 maal
- Aantal telefoongesprekken: 15
- Totale duur aan de telefoon: 2 uur en 37 minuten
Bij de tweede poging (29-1-2020) kregen wij een product die defect was èn zonder verpakking wat mij de indruk geeft dat dit een product is die eerder al defect was aangemeld en opnieuw in de distributieketen terecht is gekomen. Omdat de verpakking ontbrak kon de product niet direct meegenomen worden en moest daar een aparte opdracht voor worden gemaakt via een andere ophaalleverancier.
Na een hoop onduidelijkheid is de wasmachine opgehaald (6-2-2020) en kan er volgens hen een nieuwe wasmachine verzonden worden. Dit kon ondanks mijn verzoek niet eerder in één opdracht combineerd worden.
Tijdens mijn telefoongesprekken werd duidelijkheid dat het retournering- en verzendproces elke keer stillag en mijn belletje weer een volgende stap triggerde. Omdat de levering en ophaalservice bij twee leveranciers belegd is gaat het ook aan alle kanten mis in de communicatie. De Mediamarkt als verantwoordelijke partij kan mij geen duidelijkheid geven of er:
a) Een track & trace nummer van een nieuwe verzending is
b) Of de wasmachine al is verzonden
c) Al een nieuwe verzendopdracht is
Dit proces ligt dus weer stil en dit keer kan ik geen kant op. First Logistics van de ophaalservice heeft de oude kapotte wasmachine opgehaald en ondanks dat ik bevestiging van hen en de mediamarkt heb blijf ik berichten krijgen van beide dat ik het oude product nog moet opsturen.
Dus kan ik nergens toe keren en heb ik ze een ultimatum gesteld conform hun eigen leveringsovereenkomst (30 dagen). Hierna zal ik nadenken aan eventuele juridische stappen en overweeg ik dit als dossier op te sturen naar de redactie van Radar.