Beste lezer,
Bent u van plan een nieuw navigatiesysteem aan te schaffen? Wees zo verstandig en koop GEEN Medion.
Hieronder volgt een beknopte samenvatting van mijn ervaringen.
De beloofde updates per jaar; zul je niet ontvangen. Wanneer je een nieuwe kaart koopt ben ongeveer 3 weken lang bezig de nieuwe software te installeren voordat het functioneert. Wanneer het dan eindelijk functioneert ben je wel de extra services kwijt en moet je opnieuw er bij kopen vanaf 20 euro per ding. Als je denkt dat het daarbij blijft, dan heb je het mis.
Deze dombo sluit een abonnement af voor 3 jaar lang hopelijk regelmatig kaartupdates te ontvangen. Na 1,2 jaar gebruik komt er dan eindelijk een nieuwe kaartupdate. Na installatie op instructies van de bij geleverde informatie en heel dagen geduld verder, crasht je systeem.
Je besluit hulp per e-mail te doen, want een paar minuutjes bellen kost je al gauw 20 a 25 euro, gelukkig is er een maximum tarief van 85 euro ingesteld. Na ongeveer 30 mailtjes heen en weer en weer weken verder ben je nog niets verder. Wat grappig is: wanneer je in het Nederlands je vraag stelt wordt je verzocht in het Engels je vraag te stellen en andersom. Erg frustrerend als op gegeven moment uit voorzorg je mailtjes al in twee talen verstuurd. Wanneer je eindelijk over het punt heen bent geld bereid bent te betalen voor de gewenste hulp/service, wordt je eeuwig lang aan een hip-nummer in de wacht gezet. En zodra de werknemer tijd voor jou heeft voert hij i.p.v. jij het gesprek?! En als je denkt dat dit alles is; vervolgens krijg je een ander telefoonnummer door; daar zijn ze iets vriendelijker maar kunnen ze niets voor je doen tenzij je nog meer betaald.
Ik dacht ik ben er klaar mee, ik schrijf een (klachten)brief naar het hoofdkantoor en een mailtje; geloof het of niet de brief wordt eerder beantwoord dan de e-mail. Wat dan weer jammer is, de brief is niet gelezen wat ik opmaak uit de te standaard reactie. Tot slot stuur ik een laatste mail, in de hoop van compensatie, ik geef 3 opties: 1. Telecommunicatiekosten retour 2. Korting op reparatie en/of hulp van navigatie 3. Beëindigen van het abonnement(ongeveer 100 euro open staan); hierop wordt binnen 48 uur gereageerd door een medewerker, het antwoord van haar. De kaarten zijn niet van ons, telecommunicatie vergoeden wij niet en korting op reparatie is niet gebruikelijk. Als een bedrijf product of service bied lijkt het me toch dat je daar trots op kunt zijn. Als ik de schoenen van het bedrijf had gestaan, sta ik achter mijn product en had ik gevraagd aan de klant of wij zijn/haar navigatie zouden kunnen maken.
Mij krijgen zij niet meer terug als klant; thans voor u wellicht een goede waarschuwing.
Kortom: geen service, geen afspraak, geen deugdelijk product en klantvriendelijkheid is vaak ver te zoeken. Ik hoop na het schrijven van dit ook geen reactie meer te ontvangen.
Misschien nog een goede tip:
Bij TomTom stel je je vraag; en je wordt gewoon terug gebeld op het gewenste tijdstip en op dezelfde dag!
Jori H.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediom; koop het nooit
Re: Mediom; koop het nooit
Ik snap ook niet waarom je voor een B of C merk kiest in plaats van de marktleider. Ze zijn namelijk niet voor niets marktleider geworden.Bij TomTom stel je je vraag; en je wordt gewoon terug gebeld op het gewenste tijdstip en op dezelfde dag!