LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele defect

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
John70

Miele defect

Ongelezen bericht door John70 »

Mijn Miele Novotronic W-857 van mei 2002 heeft een defect. De machine is vrij weinig gebruikt.
Het lampje voor "wassen" blijft knipperen en het lijkt erop dat het waswater niet op temperatuur komt... Kent iemand dit probleem?
Wie heeft er ervaring met de service van Miele en of dat men dit (gezien de leeftijd en de te verwachten levensduur van een machine van 1089 euro etc.) op een redelijke manier oplost? D.w.z. een reparatie tegen redelijke vergoeding, dus niet het gehele bedrag...
Of is Miele zo'n bedrijf dat tracht je het volledige bedrag te laten betalen omdat"de garantie is verlopen"?
Uiteraard bel ik z.s.m. de TD van Miele, maar ik vraag me gewoon af of er mensen zijn met (positieve of negatieve) ervaringen met de service van Miele c.q. met dit zelfde gebrek aan hun machine....

MAXIEM

Re: Miele defect

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag John,
:) Wij hebben uitsluitend (voor zover dat kan) Miele-apparaten in huis.
Onze ervaringen met de Miele-servicedienst zijn erg positief. Een keer hebben we buiten de garantieperiode de helft van de klok van de wasmachine moeten betalen. Hiervoor hebben we wel apart naar Miele moeten schrijven. Zij vonden mijn voorstel heel redelijk. Een andere keer hebben we gratis een set zakken voor onze stofzuigers gekregen.
Ook moest (ook buiten de garantieperiode) het handvat van de koelkast vernieuwd worden. We kregen gratis twee bij elkaar passende handvatten kado. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, binnenkort kopen we weer een nieuwe wasmachine van Miele omdat de oude (18 jaar) toch wel wat kuren gaat vertonen.

davyp2001

Re: Miele defect

Ongelezen bericht door davyp2001 »

Ik werk zelf in de bruin/witgoed branche. Bij mijn weten geeft Miele al vanaf 1 januari 2002 twee jaar garantie. Dit zou betekenen dat je machine nog binnen de fabrieksgarantie valt.

Je kunt het volgende nummer bellen voor je service aanvraag:

0347- 378888 dit is het miele service nummer!

Groeten

John70

Re: Miele defect

Ongelezen bericht door John70 »

Bovenstaande klopt! Ik heb inmiddels Miele gebeld op bovenstaand nummer en toen bleek inderdaad dat er 2 jaar garantie op zit, hoewel ik wel een garantiebewijs erbij heb gekregen waar in staat dat ik één jaar garantie heb!!!
Daar ben ik uiteraard wel blij mee, want het scheelt een hoop "gedoe", want anders had ik (mogelijk) weer moeite gehad om tegen een redelijk tarief te laten repareren als men "niet op de hoogte was" van het huidige recht dat je als consument hebt....
In ieder geval bedankt voor de reacties, a.s. dinsdag komt er een monteur langs, ik laat het wel weten als er nog iets "bijzonders" gebeurt!....

Gesloten