Wij hebben bij Miele een koelkast gekocht, met extra garantie erbij voor 10 jaar. Nu hebben we de koelkast nog geen 2 jaar dus de garantie die er bij aankoop op zit zou nu nog moeten gelden. Het deurtje is stuk gegaan, doordat er een plastic pinnetje is afgebroken. Hier word ontzetten moeilijk over gedaan. We mogen het wel laten controleren, maar het lijkt er op neer te komen dat het niet hun fout is en dat we nergens recht op hebben.
Er word weinig meegewerkt om tot een oplossing te komen. Zou het echt zo moeilijk zijn om een nieuw deurtje op te sturen? Hebben wij daar recht op?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Miele service
Re: Miele service
Garantie betreft onvolkomenheden uit het product zelf.
Wanneer u een deuk in de koelkast heeft getrapt dan valt dat niet onder de garantie.
Natuurlijk heeft u het deurtje niet opzettelijk beschadigd, maar ik kan inzien dat Miele dat wel op die manier bekijkt.
Probeer aan te tonen dat u veel geld heeft betaald voor extra garantie, en dat u zich op het standpunt stelt dat het pinnetje in het ontwerp onvoldoende degelijk was en het probleem dus van binnenuit is ontstaan.
Overigens is de leverancier verantwoordelijk voor de garantie en niet de fabrikant.
Wanneer u een deuk in de koelkast heeft getrapt dan valt dat niet onder de garantie.
Natuurlijk heeft u het deurtje niet opzettelijk beschadigd, maar ik kan inzien dat Miele dat wel op die manier bekijkt.
Probeer aan te tonen dat u veel geld heeft betaald voor extra garantie, en dat u zich op het standpunt stelt dat het pinnetje in het ontwerp onvoldoende degelijk was en het probleem dus van binnenuit is ontstaan.
Overigens is de leverancier verantwoordelijk voor de garantie en niet de fabrikant.
Re: Miele service
Kennelijk is het niet zo belangrijk voor de ts...