LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Miele wasmachine
Miele wasmachine
In december 2002 een nieuwe Miele wasmachine gekocht voor € 998,00
In januari 2003 lekkende kuip die werd gekit. Nu ruim een jaar later weer een lekkende kuip, die ze weer gekit hebben.
Kan dit zo maar, moet ik dit zomaar accepteren en wat zijn mijn rechten als consument?
In januari 2003 lekkende kuip die werd gekit. Nu ruim een jaar later weer een lekkende kuip, die ze weer gekit hebben.
Kan dit zo maar, moet ik dit zomaar accepteren en wat zijn mijn rechten als consument?
Laatst gewijzigd door Mirian op 12 apr 2004 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Miele wasmachine
Door wie heb 'm laten repareren ? Door de zaak waar je hem heb gekocht of door een Miele service monteur ?. Garantie wordt door miele gegeven, en hoef je dus niet terug naar de zaak waar je 'm gekocht heb te gaan. Zelf heb ik goede ervaringen met de service van Miele
Re: Miele wasmachine
De wasmachine is gerepareerd door miele de eerste en de tweede keer.
Re: Miele wasmachine
ik heb een Miele wasautomaat gehad die ik na 3 jaar naar de stort kon brengen. alles in het apparaat was kapot en mijn garantie was verlopen. voor mij nooit geen Miele meer
Re: Miele wasmachine
Alles kan natuurlijk stuk gaan. Ongeveer 6 jaar geleden een Miele wasmachine gekocht met daar extra garantie bij in verband met mijn slechte ervaringen met wasmachines.
Had ik eigenlijk net zo goed niet kunnen doen, geen gebruik van hoeven te maken. Apparaat werkt nog steeds naar bijzonder grote tevredenheid. Lijkt mij een kwestie van pech dat die kuip 2 keer is gaan lekken.
Van wat precies je rechten zijn heb ik geen verstand, maar misschien is het raadzaam om gewoon eens met Miele te overleggen hoe het probleem structureel is op te lossen omdat je in het huidige apparaat geen vertrouwen meer hebt. Straks gaat de kuip weer lekken buiten de garantie en is het diep in de buidel tasten.
Misschien zijn ze hierin wel coulant. Mochten zij op geen enkele wijze mee willen werken dan is het nog tijd genoeg om je rechten uit te zoeken en ze hierop aan te pakken.
Succes.
Had ik eigenlijk net zo goed niet kunnen doen, geen gebruik van hoeven te maken. Apparaat werkt nog steeds naar bijzonder grote tevredenheid. Lijkt mij een kwestie van pech dat die kuip 2 keer is gaan lekken.
Van wat precies je rechten zijn heb ik geen verstand, maar misschien is het raadzaam om gewoon eens met Miele te overleggen hoe het probleem structureel is op te lossen omdat je in het huidige apparaat geen vertrouwen meer hebt. Straks gaat de kuip weer lekken buiten de garantie en is het diep in de buidel tasten.
Misschien zijn ze hierin wel coulant. Mochten zij op geen enkele wijze mee willen werken dan is het nog tijd genoeg om je rechten uit te zoeken en ze hierop aan te pakken.
Succes.
Re: Miele wasmachine
Vandaag nog telefonisch contact gehad met Miele.
Ze doen helemaal niets.
Ze doen helemaal niets.
Re: Miele wasmachine
In december 2002 een nieuwe Miele wasmachine gekocht voor € 998,00
In januari 2003 lekkende kuip die werd gekit. Nu ruim een jaar later weer een lekkende kuip, die ze weer gekit hebben.
Kan dit zo maar, moet ik dit zomaar acceptern en wat zijn mijn rechten als consument?
miele geeft toch 2 jaar garantie. In uw geval gekocht december 2002 geeft garantie tot december 2004!
Of niet?
In januari 2003 lekkende kuip die werd gekit. Nu ruim een jaar later weer een lekkende kuip, die ze weer gekit hebben.
Kan dit zo maar, moet ik dit zomaar acceptern en wat zijn mijn rechten als consument?
miele geeft toch 2 jaar garantie. In uw geval gekocht december 2002 geeft garantie tot december 2004!
Of niet?
Re: Miele wasmachine
Klopt helemaal, behalve bij reparatie dan krijg je op de reparatie maar 1 jaar, de resterende garantietijd ben je kwijt.
Maar dan nog hij is een jaar geleden aan hetzelfde euvel geholpen (gekit) nu een jaar later weer. Houdt dit ook maar een jaar stand dan is de volgende kitreparatie dus voor eigen rekening.
Maar dan nog hij is een jaar geleden aan hetzelfde euvel geholpen (gekit) nu een jaar later weer. Houdt dit ook maar een jaar stand dan is de volgende kitreparatie dus voor eigen rekening.
Re: Miele wasmachine
Ja, dat klopt dus absoluut niet!
Ten eerste heeft Mirian te maken met het consumentenrecht: Van een wasmachine mag je verwachten dat deze een "x" aantal jaren (waarschijnlijk een jaar of normaal functioneert. Miele geeft 2 jaar garantie, in deze 2 jaar zijn de reparaties (waarschijnlijk) kostenloos. Een eventuele reparatie maakt deze 2 jaar uiteraard nooit korter, dat zou lekker zijn!
Daarna treedt het consumentenrecht in werking. Deze geeft recht op een goedkopere reparatie (tegen gereduceert tarief) gedurende die 8 (?) jaar, waarbij bij een reparatie na 3 jaar dus 3/8 van de reparatiekosten betaald moeten worden.
Overigens is er hier nog iets aan de hand: Hetzelfde euvel is meerdere keren opgetreden en kennelijk onvoldoende verholpen: Ik zou eens een brief naar Miele schrijven (met een kopie van de reparatiebonnen) en het verhaal eens voorleggen. Gezien de reputatie van Miele zou het best kunnen dat zij een coulanceregeling toe gaan passen.
Ten eerste heeft Mirian te maken met het consumentenrecht: Van een wasmachine mag je verwachten dat deze een "x" aantal jaren (waarschijnlijk een jaar of normaal functioneert. Miele geeft 2 jaar garantie, in deze 2 jaar zijn de reparaties (waarschijnlijk) kostenloos. Een eventuele reparatie maakt deze 2 jaar uiteraard nooit korter, dat zou lekker zijn!
Daarna treedt het consumentenrecht in werking. Deze geeft recht op een goedkopere reparatie (tegen gereduceert tarief) gedurende die 8 (?) jaar, waarbij bij een reparatie na 3 jaar dus 3/8 van de reparatiekosten betaald moeten worden.
Overigens is er hier nog iets aan de hand: Hetzelfde euvel is meerdere keren opgetreden en kennelijk onvoldoende verholpen: Ik zou eens een brief naar Miele schrijven (met een kopie van de reparatiebonnen) en het verhaal eens voorleggen. Gezien de reputatie van Miele zou het best kunnen dat zij een coulanceregeling toe gaan passen.
Re: Miele wasmachine
wij hebben alles van miele,
wasdroger/afwasmachine en wasmachine ,ook in de familie iedereen miele!
nemen altijd langere garantie voor een schijntje.
nu hebben we 10 jaar totaal!
mijn schoonzus der miele was 9 jaar oud toen de lagers van de trommel kapot gingen,miele monteur kwam en vernieuwde enpassant de koolborstels van de motor.
nu is hij 9 jaar en 8 maanden verbrande de elektro motor.
dinsdag as komt miele weer ,en alles is gratis omdat de miele wasmachine nog net geen 10 jaar oud is! dus geen voorijkosten geen arbeidsloon njente niets niemendal! kom daar eens om bij welk ander merk ook !!
wasdroger/afwasmachine en wasmachine ,ook in de familie iedereen miele!
nemen altijd langere garantie voor een schijntje.
nu hebben we 10 jaar totaal!
mijn schoonzus der miele was 9 jaar oud toen de lagers van de trommel kapot gingen,miele monteur kwam en vernieuwde enpassant de koolborstels van de motor.
nu is hij 9 jaar en 8 maanden verbrande de elektro motor.
dinsdag as komt miele weer ,en alles is gratis omdat de miele wasmachine nog net geen 10 jaar oud is! dus geen voorijkosten geen arbeidsloon njente niets niemendal! kom daar eens om bij welk ander merk ook !!
Re: Miele wasmachine
Waarschijnlijk is de machine door eigen schuld kapot gegaan, bijvoorbeeld een bh-beugel die de schade heeft aangericht. Als miele deze dan reparareerd geven ze 1 jaar op de uitgevoerde reparatie. Het verhaal wat hierboven beschreven staat daar heb ik nog nooit van gehoord. (verkoop al 14 jaar Miele). Als dit bij een klant van mij zou gebeuren dan zou ik in de hoogste boom klimmen om dit op te lossen!
Re: Miele wasmachine
De machine is niet door eigen fout (bh-Beugel) kapot gegaan.
ik heb dus blijkbaar in de verkeerde winkel gekocht, had jou als verkoper moeten hebben. De winkel waar ik gekocht heb verwijst alleen door naar Miele en Miele naar de verkoper.
Het bekende van het kastje naar de muur dus.
Maar hoe dan ook ik ben hier niet mee geholpen. En zit nog steeds met een machine van 16 maanden oud die nu al 2x gekit is.
ik heb dus blijkbaar in de verkeerde winkel gekocht, had jou als verkoper moeten hebben. De winkel waar ik gekocht heb verwijst alleen door naar Miele en Miele naar de verkoper.
Het bekende van het kastje naar de muur dus.
Maar hoe dan ook ik ben hier niet mee geholpen. En zit nog steeds met een machine van 16 maanden oud die nu al 2x gekit is.
Re: Miele wasmachine
miran er klopt iets niet! ik geloof je wel,maar er is m.i een communicatie stoornis.
wij (de gehele familie) kopen al meer dan 20 jaar miele apparaten bij de harense smid. wij hebben nog nooit iets dergelijks meegemaakt zoals jij beschrijft!
wat ik al eerder aangaf (onder pechvogel) dat as dinsdag (is vandaag) de miele bij mijn schoonzuster zou komen om de motor van de wasmachine te vernieuwen(mijn schoonzus heeft wel uitgebreide garantie
van 10 jaar!) de machine is 9 jaar en 8maanden oud,kijk niet op een week,de monteur is inmiddels al geweest(10 uur vanmorgen) hij draait als een tierelier zonder een cent kosten,geen arbeidsloon,geen voorrij kosten ,niets njente ,niemendal! nogmaals neem contact op met miele ,en zeg als er niets uitkomt dat je trosradar en/of de consumenten bond inschakelt! . als je verhaal klopt!! en je geen schuld hebt weet ik voor 100% zeker dat miele je niet laat zitten!
dat kan miele zich niet veroorloven!! wij hebben in het verleden (25jaar geleden) allerlei andere merken gehad,maar zijn en bljven toch bij miele! behalve in ons geval,de stofzuiger omdat miele geen stofzuigers maakt zonder stofzak(komt misschien nog wel!)
wij (de gehele familie) kopen al meer dan 20 jaar miele apparaten bij de harense smid. wij hebben nog nooit iets dergelijks meegemaakt zoals jij beschrijft!
wat ik al eerder aangaf (onder pechvogel) dat as dinsdag (is vandaag) de miele bij mijn schoonzuster zou komen om de motor van de wasmachine te vernieuwen(mijn schoonzus heeft wel uitgebreide garantie
van 10 jaar!) de machine is 9 jaar en 8maanden oud,kijk niet op een week,de monteur is inmiddels al geweest(10 uur vanmorgen) hij draait als een tierelier zonder een cent kosten,geen arbeidsloon,geen voorrij kosten ,niets njente ,niemendal! nogmaals neem contact op met miele ,en zeg als er niets uitkomt dat je trosradar en/of de consumenten bond inschakelt! . als je verhaal klopt!! en je geen schuld hebt weet ik voor 100% zeker dat miele je niet laat zitten!
dat kan miele zich niet veroorloven!! wij hebben in het verleden (25jaar geleden) allerlei andere merken gehad,maar zijn en bljven toch bij miele! behalve in ons geval,de stofzuiger omdat miele geen stofzuigers maakt zonder stofzak(komt misschien nog wel!)
Re: Miele wasmachine
In 1999 lieten wij een nieuwe keuken plaatsen en kozen voor Miele (er is tenslotte geen betere) inbouwapparatuur. Kort nadat het jaar garantie was verstreken stopte de vaatwasser met dat doen waarvoor deze was aangeschaft, enige tijd later gingen ook de combi-magnetrons stuk. Ik heb veel tijd en energie besteed aan telefoontjes met Miele omtrent mijn teleurstellende ervaring met hun toch prijzige producten, helaas heeft het alleen tot een (voor hen) goedkope reparatie geleid. In het totaal zijn we een aantal snipperdagen en ongeveer € 400.- euro lichter aan reparatiekosten en is nu de wasmachine stuk die op 8 augustus 1998 is aangeschaft. Gisteren hebben we Miele gemaild en hen onze "Miele-pech" schriftelijk voorgelegd. We wachten op een reactie en hopen dat ze dat doen gaan proberen te doen wat ze beloven, namelijk kwaliteit leveren.
Re: Miele wasmachine
Zaterdag een reactie gehad op mijn brief die door mijn jurist is opgezet en die door de verkoper is doorgesluisd naar Miele.
Ik heb nu een extra garantie van 2 jaar gekregen van Miele op de reparatie.
Ik heb nu een extra garantie van 2 jaar gekregen van Miele op de reparatie.