Geachte Heer / Mevr
IK wil graag weten wat mijn rechten en plichten zijn als ik een aankoop doe bij een It`s filiaal.
Ik zag laats een leuke RVS gas - elektro fornuis type 1687 bij de It`s in Alphen a/d rijn staan.
Deze fornuis trok mij zo aan omdat er een wok brander op zit, maar de RVS kleur vond ik niet zo mooi.
Dus vroeg ik aan de verkoper of deze fornuis ook in het wit geleverd kan worden. De verkoper vertelde me dat dit model ook in het wit geleverd kan worden zo doende heb ik hem besteld.
Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van de verkoper dat ik mijn fornuis kan ophalen. Ik heb mijn fornuis opgehaald en ik ben naar huis gegaan thuis ging ik de fornuis uitpakken bleek dat de witte fornuis helemaal geen wok brander heeft.
Dus ik heb het fornuis weer ingepakt en ik ben er mee terug gegaan. Ik heb het hele verhaal uitgelegd aan de verkoper. En die vertelde mij dat het klopt de witte model van dit type heeft geen wok brander. En hij zei dat het mijn fout was want ik had het moeten vragen voordat ik de fornuis had gekocht.
De verkoper vertelde mij dat ik geen recht meer heb om hem om te ruilen en ik had ook geen recht om mijn geld terug te krijgen omdat zij geen fouten hebben gemaakt.
Maar hier ben ik het niet mee eens ik dacht dat de witte fornuis het zelfde zou zijn als die ik in de winkel zag van RVS omdat de type nummer het zelfde zijn. Toen ik de verkoper vroeg of deze model ook in het wit geleverd kan worden zei de verkoper ja ik had het over de zelfde model die ik in de winkel zag staan met wokbrander dus ik nam aan dat de witte ook een wokbrander heeft. Er was voor mij geen enkel twijfel of de witte fornuis geen wokbrander heeft.
Als ik toen wist dat de witte fornuis geen wokbrander heeft dan had ik deze nooit gekocht en had ik gewoon die van RVS gekocht. Kunt U mij vertelen wat mijn rechten zijn in deze situatie. Ik dank U voor U medewerking.
Groetjes omega112
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mis koop bij de It`s
Re: mis koop bij de It`s
Als je specifiek hebt gevraagd of dat type ook in het wikt leverbaar is, dan heb jij gelijk. Als je iets algemener hebt gevraagd of er ook witte fornuisen leverbaar zijn, dan kan er een ander type worden geleverd, maar ook dan zou de verkoper volgens mij jou moeten wijzen op de verschillen met het winkeltype.