LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] niet meer nodig
niet meer nodig
niet meer nodig
Laatst gewijzigd door daan40a op 19 jan 2009 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: niet meer nodig
In uw situatie zou het afvoerkanaal eens gecontroleerd moeten worden, wanneer hier verstopping in voorkomt kan het gebeuren dat de afgassen de ruimte in stromen waar de ketel opgesteld staat,
In uw situatie heeft u zeer waarschijnlijk een "open" cv-ketel, deze haalt het lucht dat deze nodig heeft voor verbranding uit de omgeving waar de ketel opgesteld staat, als deze in een open ruimte opgesteld staat is er niks aan de hand, en mag u geen afgassen ruiken,
Heeft de ketel recent een servicebeurt gehad?, misschien is de monteur een onderdeel vergeten aan te draaien, pakking vergeten ed.,
In uw situatie kan het geen kwaad om even op onderzoek uit te gaan, of een iemand die kennis heeft van dergelijke apparaten,
Succes, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
In uw situatie heeft u zeer waarschijnlijk een "open" cv-ketel, deze haalt het lucht dat deze nodig heeft voor verbranding uit de omgeving waar de ketel opgesteld staat, als deze in een open ruimte opgesteld staat is er niks aan de hand, en mag u geen afgassen ruiken,
Heeft de ketel recent een servicebeurt gehad?, misschien is de monteur een onderdeel vergeten aan te draaien, pakking vergeten ed.,
In uw situatie kan het geen kwaad om even op onderzoek uit te gaan, of een iemand die kennis heeft van dergelijke apparaten,
Succes, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
ja wij willen juist dat hij nagekeken wordt maar diegene die langs kwam zei,daar doe ik niets aan en ik denk andere installateurs ook niet,maar ik heb inmiddels wel een offerte gekregen van 2100 euro voor een nieuwe ketel(misschien willen ze wat verkopen????)maar niet over onze rug die ketel is tenslotte pas bijna drie jaar oud.
Wij zijn inderdaad vergeten onderhoud te laten plegen maar dat wilde hij ook niet doen.
Maar hij liet ons zo zitten met die gassen terwijll die ketel wel van hun zaak komt en ze dit merk nog steeds verkopen,en tegen mij deed hij of het een slechte ketel was.
Vandaag iemand anders gebeld maar die had er ook geen zin in,
waardeloos tegenwoordig,volgens mij is er jaren te makkelijk geld verdient.
het enige wat wij willen is onderhoud en reparatie,meer niet.
gr daniellle
Wij zijn inderdaad vergeten onderhoud te laten plegen maar dat wilde hij ook niet doen.
Maar hij liet ons zo zitten met die gassen terwijll die ketel wel van hun zaak komt en ze dit merk nog steeds verkopen,en tegen mij deed hij of het een slechte ketel was.
Vandaag iemand anders gebeld maar die had er ook geen zin in,
waardeloos tegenwoordig,volgens mij is er jaren te makkelijk geld verdient.
het enige wat wij willen is onderhoud en reparatie,meer niet.
gr daniellle
Beste Daan,
Mijns inziens is die installateur goed fout bezig, een ketel ( al dan niet HR ) van 3 jaar oud is beslist niet afgeschreven,
Heeft u bij deze installateur een onderhouds abonnement?, indien u deze heeft, kunt u hem aanklagen, omdat er hier sprake is van een gevaarlijke situatie, u ruikt afgassen van deze ketel, en daarbij komt natuurlijk koolmonoxide vrij,
In een extreme situatie kan er zelfs zo'n vervelend berichtje in de krant verschijnen, dat er in uw straat mensen gestorven zijn door koolmonoxide vergiftiging door een defecte cv ketel...,
Deze installateur moet aangepakt worden!, u kunt het beste nagaan of deze installateur is aangesloten bij een geschillencommissie zoals UNETO-VNI,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Mijns inziens is die installateur goed fout bezig, een ketel ( al dan niet HR ) van 3 jaar oud is beslist niet afgeschreven,
Heeft u bij deze installateur een onderhouds abonnement?, indien u deze heeft, kunt u hem aanklagen, omdat er hier sprake is van een gevaarlijke situatie, u ruikt afgassen van deze ketel, en daarbij komt natuurlijk koolmonoxide vrij,
In een extreme situatie kan er zelfs zo'n vervelend berichtje in de krant verschijnen, dat er in uw straat mensen gestorven zijn door koolmonoxide vergiftiging door een defecte cv ketel...,
Deze installateur moet aangepakt worden!, u kunt het beste nagaan of deze installateur is aangesloten bij een geschillencommissie zoals UNETO-VNI,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Helaas mag iedere installateur elk merk verkopen zonder er verstand van te hebben.
De baas kijkt alleen naar de mogelijke winstmarge en verder geen opleidingen komt erg veel voor..
Kijk eens of je via de website van Intergas kunt zien of ze officiële en beter opgeleide dealers in de buurt hebben.
Ik zag dat ze in 1986 ook monteurs stuurde om de toen bekende problemen op te lossen.
Het merk is nu beter geworden maar ik heb wegens dit verleden daarom geen ervaring.
Een ander bedrijf vragen dat meer ervaring in dit merk heeft, en als dit een slechte ketel met beperkte levensduur zou zijn?
Als U dat zou kunnen bewijzen zullen ze wel erg snel sluiten!
Dus bel of mail eens met Coevorden waar de Gebr. v.d. Wetering zitten, die deze ketels maken.
Via de website www.intergas-verwarming.nl kunt U ook de erkende installateurs op zoeken in Uw regio.
Staat deze er tussen dan melden want ze kunnen verwijderd worden bij fout gedrag.
Een andere erkende dealer kan dan dit probleem voor U oplossen en alle reeds gemaakte kosten kunt U vermoedelijk wegens wanprestatie terug eigen in dat geval.
De baas kijkt alleen naar de mogelijke winstmarge en verder geen opleidingen komt erg veel voor..
Kijk eens of je via de website van Intergas kunt zien of ze officiële en beter opgeleide dealers in de buurt hebben.
Ik zag dat ze in 1986 ook monteurs stuurde om de toen bekende problemen op te lossen.
Het merk is nu beter geworden maar ik heb wegens dit verleden daarom geen ervaring.
Een ander bedrijf vragen dat meer ervaring in dit merk heeft, en als dit een slechte ketel met beperkte levensduur zou zijn?
Als U dat zou kunnen bewijzen zullen ze wel erg snel sluiten!
Dus bel of mail eens met Coevorden waar de Gebr. v.d. Wetering zitten, die deze ketels maken.
Via de website www.intergas-verwarming.nl kunt U ook de erkende installateurs op zoeken in Uw regio.
Staat deze er tussen dan melden want ze kunnen verwijderd worden bij fout gedrag.
Een andere erkende dealer kan dan dit probleem voor U oplossen en alle reeds gemaakte kosten kunt U vermoedelijk wegens wanprestatie terug eigen in dat geval.
De ketel doet het weer,firma gebeld alles schoongenaakt,geiser en ketel alles door gemeten,kan beter er een pijp doen dat ze niet bij elkaar zijn aangesloten en daar krijg ik nog een vrijblijvende offerte van.
Condities waren verder goed een gesloten ketel is wel beter maar die ander firma wilde gewoon een nieuwe ketel aansmeren.
Dus ik ben blij dat ik iemand anders heb gebeld.
DUS EIND GOED AL GOED
Alleen gaat er nog een gepeperde brief naar die installatuer die niets wilde doen maar wel 50 euro vroeg,
groetjes danielle van gerven
Condities waren verder goed een gesloten ketel is wel beter maar die ander firma wilde gewoon een nieuwe ketel aansmeren.
Dus ik ben blij dat ik iemand anders heb gebeld.
DUS EIND GOED AL GOED
Alleen gaat er nog een gepeperde brief naar die installatuer die niets wilde doen maar wel 50 euro vroeg,
groetjes danielle van gerven
Zoals ik het lees heeft de installateur de cv installatie bij bij centraal afzuigsysteem aangesloten?
Wat bedoel je met een pijp doen?
Het komt een beetje vreemd over, ik heb zelf het vermoeden dat de installateur de cv ketel verkeerd aangesloten?
Je mag er van uit gaan dat een CV installateur weet hoe ze een ketel moeten installeren!, het klinkt allemaal bedenkelijk wat die installateur 3 jaar terug heeft uitgevreten,
Maar fijn dat er geen ongelukken zijn gebeurd, die berichtjes lees je helaas te veel in de media met kachels en CV installaties,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wat bedoel je met een pijp doen?
Het komt een beetje vreemd over, ik heb zelf het vermoeden dat de installateur de cv ketel verkeerd aangesloten?
Je mag er van uit gaan dat een CV installateur weet hoe ze een ketel moeten installeren!, het klinkt allemaal bedenkelijk wat die installateur 3 jaar terug heeft uitgevreten,
Maar fijn dat er geen ongelukken zijn gebeurd, die berichtjes lees je helaas te veel in de media met kachels en CV installaties,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
nee dat heb ik verkeerd getypt de ketel en de geiser zitten an het einde op een pijp en het is beter dat deze alletwee apart een pijp hebben als afvoer en dit heeft niets met de centrale afzuiging te maken,
KORTOM HET IS GEMAAKT EN HIJ DOET HET WEER PERFECT
KORTOM HET IS GEMAAKT EN HIJ DOET HET WEER PERFECT
Nou daan40a Heel fijn voor je dat alles weer goed is.
Maar als ik het goed begrijp is alles door een andere
firma opgelost,dus je opmerking van niet meer nodig
klopt niet.De eerste verkoper heeft je dus uiteindelijk
laten barsten en volgens mij mag iedereen dat weten.
TOCH
Maar als ik het goed begrijp is alles door een andere
firma opgelost,dus je opmerking van niet meer nodig
klopt niet.De eerste verkoper heeft je dus uiteindelijk
laten barsten en volgens mij mag iedereen dat weten.
TOCH
Fijn dat alles weer goed geregeld is,
Jammer dat de vorige installateur dit niet inzag!, slecht werk!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Jammer dat de vorige installateur dit niet inzag!, slecht werk!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.