LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit geen Samsung meer.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Arno41

Nooit geen Samsung meer.

Ongelezen bericht door Arno41 »

Ik moet dit even kwijt. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor het behoeden van derden.

in April 2012 kochten wij een, wat wij toen dachten, mooie Samsung wasmachine van €550
De machine was voorzien van een koolstofborstelvrije motor waarop 10 jaar garantie werd verleend. 
Op de rest van de machine kregen we 2 jaar garantie. De machine was heerlijk stil en functioneerde goed.
Totdat in september 2014 de machine midden in een wasprogramma ermee stopte. En met stoppen bedoel ik ook stoppen.
het ding was zo dood als een pier. Er ging geen lampje meer branden.
Monteur van Samsung gebeld. Deze kwam kijken en een diagnose stellen. Na ruim een uur wist meneer nog niet wat er aan de hand was.
Waarschijnlijk was het de bedieningselectronika of de besturingselectronika. Dat ging ons minimaal €340 euro kosten.
zijn advies U kunt maar beter een nieuwe kopen. Stomverbaasd waren wij en of we maar even €98 eur binnen 14 dagen wilden aftikken.
Ik ben toen gaan bellen om advies in te winnen. Zo'n dergelijke machine kan en mag toch niet stuk gaan in 2,5 jaar lijkt mij. Evenals de wet zegt over een ondeugdelijk product zou je denken dat je in je recht staat. Niets is minder waar. Samsung kent een coulance regeling waarin men de helft van de reparatie betaald. Alleen de monteur mag je wel zelf betalen. Voorrijkosten €29, monteur €69. Dus weer €98.

wij hebben toen besloten de machine naar Ronco in Cuijk te brengen. Deze kwam er al vrij snel achter dat de vermogensmodule kapot was. Kosten reparatie ongeveer €200. Dit vonden wij een acceptabel bedrag en gaven toestemming tot reparatie. Opgelost zou je denken.
Niet dus. Met een njeuwe vermogensmodule ging machine weer aan, kon een programma gestart worden, alleen draaide de motor slechts alleen linksom, maar niet meer rechtsom. Dus waaschijnlijk ook de motor kapot. Dit bedrijf had ook contact met Samsung gezocht en werden op onbeschofte wijze te woord gestaan. En omdat de machine niet door de Samsung zelf gerepareerd was deden ze er helemaal niets meer mee.
Dus voor de mensen die er over denken een Samsungel wasmachine te kopen, laat staan die Aziatische rommel want het is werkelijk geen reet waard. Ik ben eens gaan zoeken op internet en het regent klachten over deze machines maar vooral over de wijze van service.

ik moest aanvankelijk €235 euro aan Ronco betalen voor het onderdeel plus reparatie plus onderzoekskosten. Daar hebben ze €170 van gemaakt en ik kan een vier jaar oude Bosch machine van hen kopen voor €100. Gezien het feit wij erg krap bij kas zitten door werkloosheid van mijn vrouw heeft Ronco in Cuijk dit erg netjes opgelost. Zoals je ziet bestaan ze nog, bedrijven die gewoon goede service willen leveren ongeacht of je al klant bent of niet.
Warme douche voor Ronco

Ijs en ijskoude douche voor Samsung.
Voor mij niets meer van Samsung

Gitarist

Re: Nooit geen Samsung meer.

Ongelezen bericht door Gitarist »

Ik ben zeer tevreden met mijn Miele.
Het schijnt dat daar altijd onderdelen voor te krijgen zijn en dat is dus service.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

TS besluit van alles zonder de verkopende partij in te schakelen....Tja.....

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Waar is de machine aangeschaft? Daar moet u namelijk zijn. U heeft een overeenkomst gesloten met de winkel voor een wasmachine,samsung staat daar voor u buiten.

Arno41

dhc schreef:TS besluit van alles zonder de verkopende partij in te schakelen....Tja.....
Dat heb ik wel, maar meneer gaf niet thuis (Scheer en foppen). Garantieperiode was voorbij. Volgens hem moest ik bij Samsung zijn. Ik weet dat ik met hem de koopovereenkomst heb en ik weet dat hij wettelijk verplicht is mijnte helpen, maar ga maar eens de discussie met zo'n leeghoofd aan terwijl je ondertussen niet kunt wassen. Is echt niet handig met een gezin met kinderen. Er staat niet voor niets in mijn bericht dat je denkt dat je in je recht staat, maar dat de werkelijkheid anders is.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Veel eerder zijn de matige waskwaliteiten aan het licht gebracht van die eco-buble.

Koop al vele jaren geen nieuwe meer liefst een beproefde Miele, zo wassen wij met gemak 5 jaar voor 75 euro en laatste machine nog voor meer verkocht :)

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Arno41 schreef:
dhc schreef:TS besluit van alles zonder de verkopende partij in te schakelen....Tja.....
Dat heb ik wel, maar meneer gaf niet thuis (Scheer en foppen). Garantieperiode was voorbij. Volgens hem moest ik bij Samsung zijn. Ik weet dat ik met hem de koopovereenkomst heb en ik weet dat hij wettelijk verplicht is mijnte helpen, maar ga maar eens de discussie met zo'n leeghoofd aan terwijl je ondertussen niet kunt wassen. Is echt niet handig met een gezin met kinderen. Er staat niet voor niets in mijn bericht dat je denkt dat je in je recht staat, maar dat de werkelijkheid anders is.
toch volhouden bij 'scheer je weg laat je foppen' en de verkoper wijzen op non-conformiteit.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Arno41 schreef: in April 2012 kochten wij een... Samsung wasmachine van €550
... 2 jaar garantie.
Even van fluf en ballast ontdaan. Prijs en garantie.
Monteur van Samsung gebeld. Deze kwam kijken en een diagnose stellen. ... Dat ging ons minimaal €340 euro kosten...
Via de verkoper (S&F of op eigen houtje?
Samsung kent een coulance regeling waarin men de helft van de reparatie betaald. Alleen de monteur mag je wel zelf betalen. Voorrijkosten €29, monteur €69. Dus weer €98.
Op zich niet verontrustend en zelfs een goede regeling als de gewone garantie verlopen is.
wij hebben toen besloten de machine naar Ronco in Cuijk te brengen. Deze kwam er al vrij snel achter dat de vermogensmodule kapot was. Kosten reparatie ongeveer €200. ... Dit bedrijf had ook contact met Samsung gezocht en werden op onbeschofte wijze te woord gestaan. En omdat de machine niet door de Samsung zelf gerepareerd was deden ze er helemaal niets meer mee.
Ai! Hier gaat het pas ècht fout en diskwalificeert u zich. U kunt Samsung niets verwijten in dit geval,
ik moest aanvankelijk €235 euro aan Ronco betalen voor het onderdeel plus reparatie plus onderzoekskosten. Daar hebben ze €170 van gemaakt en ik kan een vier jaar oude Bosch machine van hen kopen voor €100.
Dus de Samsung reparateur had het voor €340 ter plekke gerepareerd en de bijbeunende plaatselijke witgoedboer deed het uit de goedheid van zijn hart en in zijn eigen toko voor €235 maar heeft u nu een ander wrak verkocht, de Samsung ingenomen en er €270 voor uit uw zak geklopt? Knap werk en uw Samsung wordt straks opgeknapt en wel weer voor €100 bij iemand anders als lapmiddel gebruikt - totaal in kas €370 - pluim voor deze ondernemer die weet pas hoe je klanten kan uitpersen! U wordt belazerd waar u bijstaat en u bedankt ze ook nog?

Upstairs

Ongelezen bericht door Upstairs »

Twee maanden geleden een nieuwe wasmachine moeten kopen. Ben bij de plaatselijke winkel geweest (EP). Hij verkoopt geen Samsung wasmachines meer, had hij slechte ervaring mee. Als ik perse het eco bubble systeem wilde hebben wou hij mij deze wel leveren maar dat werd sterk afgeraden. Nu gewoon een Bosch met koolborstels gekocht.

Arno41

@Newmikey
Ha ha, wat een opmerking zeg. Kijk dit is dus een typisch voorbeeld van iemand die niet begrijpend kan lezen. Ik vind je conclusie nogal kort door de bocht. Maar ik zal het je nog eens duidelijk uitleggen.

Even van fluf en ballast ontdaan. Prijs en garantie.
Ik weet niet precies wat je hier bedoeld, maar 2 jaar garantie is 2 jaar garantie, ongeacht de prijs.

Via de verkoper (S&F of op eigen houtje?
Als je mijn eerdere bericht gelezen hebt, heb je kunnen weten dat ik inderdaad terug ben gegaan naar S&F. Alleen verwezen hun mij door naar Samsung. Ook weet ik dat dit wettelijk niet de gang van zaken hoort te zijn, maar meneer hield zijn poot stijf.

Op zich niet verontrustend en zelfs een goede regeling als de gewone garantie verlopen is.
Vind je dat? Ik niet. Berekening volgt.

Ai! Hier gaat het pas ècht fout en diskwalificeert u zich. U kunt Samsung niets verwijten in dit geval
Ai! Alweer niet goed gelezen. Waar staat dat ik Samsung iets verwijt? En hoezo diskwalificeer ik me? Omdat ik de machine bij iemand anders aanbied? Dit was ons eigen besluit omdat wij vonden dat de coulance van Samsung zwaar tekort schoot. Dus dit is gebeurd NADAT wij met Samsung contact hierover hadden.

Dus de Samsung reparateur had het voor €340 ter plekke gerepareerd en de bijbeunende plaatselijke witgoedboer deed het uit de goedheid van zijn hart en in zijn eigen toko voor €235 maar heeft u nu een ander wrak verkocht, de Samsung ingenomen en er €270 voor uit uw zak geklopt? Knap werk en uw Samsung wordt straks opgeknapt en wel weer voor €100 bij iemand anders als lapmiddel gebruikt - totaal in kas €370 - pluim voor deze ondernemer die weet pas hoe je klanten kan uitpersen! U wordt belazerd waar u bijstaat en u bedankt ze ook nog?
Nogmaals LEZEN!!
De Samsung reparateur heeft een diagnose gesteld. Hij kon niet precies zeggen wat er stuk was, maar de reparatie zou MINIMAAL €340 euro gaan kosten. Hij kon dit dus niet, zoals u suggereerd, ter plekken voor €340 euro maken. Nu kom ik terug op uw berekening. Kosten diagnose €98, kosten reparatie, in het gunstigste geval €340 + €98, maakt €536 - €170 coulance, want die krijg je alleen op het onderdeel, maakt €366. en dat vind jij een redelijke regeling voor een machine die €550 heeft gekost? Dan kom ik terug op de door uw genoemde bij beunende plaatselijke witgoedboer. Dit is een officiële Bosch en Miele dealer (misschien toch eens wat meer onderzoek doen voordat je een oordeel velt). Dit bedrijf is tevens gemachtigd om garantie gevallen van Bosch als Miele te behandelen. Zij hebben de machine nagekeken voor €35!!(zo kan het dus ook), daaruit kwam dat de vermogensmodule defect was. deze zou €200 euro kosten inclusief montage. Toen dat gebeurd was bleek dat ook de motor kapot was, en dat de motor waarschijnlijk de oorzaak was dat de vermogensmodule kapot gegaan is. Dit kon de monteur niet weten omdat de machine voor de reparatie helemaal niets deed.
Ik vond dit dus veel te duur worden. De eigenaar van Ronco wilde mij niet laten opdraaien voor de volledige kosten van de reparatie. Hij stelde voor: €170 voor de reparatie, en voor €100 kon ik een Bosch
Logixx 8 van 4 jaar overnemen. Apparaat is helemaal in orde en heeft destijds tussen de €900 en €1000 euro gekost. Dus hoezo een wrak.
Ik heb dit topic gestart om mensen ervoor te behoeden een Samsung te kopen!
Machines zijn gewoon slecht en onbetrouwbaar. Het regent klachten en Samsung doet weinig tot niets.
Ik heb nu voor €270 een hele goede tweedehands Bosch wasmachine in plaats van een gerepareerde flut Samsung voor €366 (wat dus nog veel duurder was uitgepakt als Samsung de machine gerepareerd had)

Dus voordat je een oordeel velt over iemand of iets lees dan eens wat beter!!!!

newmikey

Arno41 schreef:Ik heb nu voor €270 een hele goede tweedehands Bosch wasmachine in plaats van een gerepareerde flut Samsung voor €366 (wat dus nog veel duurder was uitgepakt als Samsung de machine gerepareerd had)

Als het te ingewikkeld wordt mag u het gewoon zeggen hoor! U heeft nu voor €550 + €270 = €820 2.5 jaar een wasmachine gebruikt en zit nu met een gerepareerde 4 jaar oude wasmachine waarvan u de geschiedenis niet kent.

Mij lijkt dat een slechte deal maar als u er happy mee bent, prima!

Arno41

newmikey schreef:
Arno41 schreef:Ik heb nu voor €270 een hele goede tweedehands Bosch wasmachine in plaats van een gerepareerde flut Samsung voor €366 (wat dus nog veel duurder was uitgepakt als Samsung de machine gerepareerd had)

Als het te ingewikkeld wordt mag u het gewoon zeggen hoor! U heeft nu voor €550 + €270 = €820 2.5 jaar een wasmachine gebruikt en zit nu met een gerepareerde 4 jaar oude wasmachine waarvan u de geschiedenis niet kent.

Mij lijkt dat een slechte deal maar als u er happy mee bent, prima!
Ik denk dat u het spoor bijster bent.
Een Wasmachine van 550 euro voor bijna 400 euro laten repareren dat is pas dom.
Dan kost deze machine mij dus ruim 900 euro gezien uw berekening. En de Bosch is niet gerepareerd, en ja ik ken de geschiedenis. Weer een onzin conclusie van u.

newmikey

Arno41 schreef: Ik denk dat u het spoor bijster bent.
Dan kost deze machine mij dus ruim 900 euro gezien uw berekening. En de Bosch is niet gerepareerd, en ja ik ken de geschiedenis. Weer een onzin conclusie van u.
Geeft niks hoor, gebeurt wel vaker hier. U heeft zich laten beetnemen en probeert dat nu even weg te schreeuwen. Dat kan en mag maar maakt géén indruk.

Uiteraard had die eerste monteur door S&F gestuurd moeten worden en de machine had dan gerepareerd moeten worden. Dáár had dan de coulance regeling op toegepast kunnen worden zij het dat nu duidelijk is geworden dat het ook al in eerste instantie de motor was die de storing veroorzaakte. Zoals u al vermeldde zat daar 10 jaar garantie op. U had dus uiteindelijk helemaal nul komma niks hoeven te betalen maar heeft zich laten overbluffen.

Maar u heeft die eerste monteur niet via S&F laten komen en ook nog eens onverrichterzake naar huis gestuurd na de eerste diagnose waarna u bij een partij bent langsgegaan die héél andere belangen had dan uw wasmachine te repareren.

Arno41

newmikey schreef:
Arno41 schreef: Ik denk dat u het spoor bijster bent.
Geeft niks hoor, gebeurt wel vaker hier. U heeft zich laten beetnemen en probeert dat nu even weg te schreeuwen. Dat kan en mag maar maakt géén indruk.

Uiteraard had die eerste monteur door S&F gestuurd moeten worden en de machine had dan gerepareerd moeten worden. Dáár had dan de coulance regeling op toegepast kunnen worden zij het dat nu duidelijk is geworden dat het ook al in eerste instantie de motor was die de storing veroorzaakte. Zoals u al vermeldde zat daar 10 jaar garantie op. U had dus uiteindelijk helemaal nul komma niks hoeven te betalen maar heeft zich laten overbluffen.

Maar u heeft die eerste monteur niet via S&F laten komen en ook nog eens onverrichterzake naar huis gestuurd na de eerste diagnose waarna u bij een partij bent langsgegaan die héél andere belangen had dan uw wasmachine te repareren.
Dat hoeft ook niet om voor een coulance in aanmerking te komen, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Ik heb me helemaal niet beet laten nemen. ik ben goedkoper uit en heb een betere machine.
maar als jij denkt dat Samsung wel het belang van de klant hoog heeft staan kom je van een koude kermis thuis. je denkt met je trieste berichtjes het beter te weten, gezien het aantal berichtjes dat je hier op het forum hebt geplaatst ben je echt een betweter.

Geeft niets hoor, maakt bij mij verder ook geen indruk. Ga maar lekker verder met betweter berichtjes schrijven, want het lijkt erop dat je niet veel beters te doen hebt.
Ik groet u, en succes uw zinloze discussies.

newmikey

Arno41 schreef:...ik ben goedkoper uit en heb een betere machine.
Nou, dan was er ook géén reden om hier te komen mekkeren toch?
gezien het aantal berichtjes dat je hier op het forum hebt geplaatst...
Ach, die hadden we nog nooit gehoord! Jij: 7 berichten in 19 uur, ik: 2614 berichten sinds 04 jul 2007 (nog géén derde van wat jij plaatst dus.
Ik groet u, en succes uw zinloze discussies.
Nou, dank je wel hoor. Fijne bijdrage aan dit forum.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gezien de diverse azijn reacties weer van veelal dezelfde hei......rs. S en gefopd heeft TS wel in de kou laten staan. Machine 2,5 jaar oud, monteur weet niet wat er loos is maar weet wel wat minimaal ( 340 ! ) zal gaan kosten.

Ik heb een Samsung eco bubble en gelukkig geen problemen. Ik zal Samsung niet ophemelen maar heb tot nu toe bar weinig problemen met Samsung.

Met een Bosch en Miele daarentegen.........tsja das een ander topic :mrgreen:

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik begrijp dat de reactie van newmikey misschien wel bot overkwam, maar in feite heeft hij gelijk dat u niets had hoeven betalen als het defect kwam door de motor waar 10 jaar garantie op zat.
Maar dat kon u uiteraard niet weten, als een samsung monteur tegen u heeft gezegd dat het vermoedelijk aan iets anders lag en u op hoge kosten zou brengen.

De Ronco heeft de boel inmiddels opgelost, maar als ze die oude samsung wasmachine daar nog hebben zou ik deze terugvragen en alsnog aanbieden ter reparatie. Je hebt immers 10 jaar garantie op die kapotte motor. Dan zou je die wasmachine nog kunnen verkopen zodra deze gerepareerd is om zo de gemaakte kosten nog een beetje te beperken.

Arno41

langste adem schreef:Ik begrijp dat de reactie van newmikey misschien wel bot overkwam, maar in feite heeft hij gelijk dat u niets had hoeven betalen als het defect kwam door de motor waar 10 jaar garantie op zat.qua
Maar dat kon u uiteraard niet weten, als een samsung monteur tegen u heeft gezegd dat het vermoedelijk aan iets anders lag en u op hoge kosten zou brengen.

De Ronco heeft de boel inmiddels opgelost, maar als ze die oude samsung wasmachine daar nog hebben zou ik deze terugvragen en alsnog aanbieden ter reparatie. Je hebt immers 10 jaar garantie op die kapotte motor. Dan zou je die wasmachine nog kunnen verkopen zodra deze gerepareerd is om zo de gemaakte kosten nog een beetje te beperken.
Waar het mij om ging is om andere mense te waarschuwen voor soortgelijke situaties als deze, zoals ik al in de eerste zin van mijn eerste bericht aangeef.
Ik zit niet te wachten op van die bijdehante berichtjes van mensen zoals newmikey over wat ik had moeten doen. Ik weet zelf ook wel hoe het werkt, alleen zijn er veel bedrijven die er alles aan doen ergens onderuit te komen.
Er zijn ontzettend veel mensen al de dupe geworden omdat Samsung buiten de garantieperiode nou niet echt bereid is mee te werken. De monteur van Samsung zal echt niet in het belang van de klant handelen en zeggen dat het defect door de motor komt. Sterker nog. Hij adviseerde ons maar een nieuwe te kopen. Hij wees ons niet eens op de coulance regeling. Deze is tenslotte ingehuurd door Samsung. Het is dat Ronco dit ons vertelde. Wij waren erbij toen Ronco met Samsung Nederland belde en hij werd werkelijk onbeschoft ter woord gestaan. Wij hebben besloten om geen €340 in deze machine te stoppen, en maar goed ook. Het was zeker duurder geworden zeker als je de monteur zelf mag betalen.
ik wilde zelf van de Samsung af.

Gesloten