LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
redactie: ik heb sterk het vermoeden dat hier mensen zitten te trollen die elkaar kennen of een en dezelfde persoon.
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Olivier, met alle respect, tuurlijk gaat iedereen met zijn eigen portemonnee mee maar dan toch, voor die prijs kun je toch echt niet veel verwachten.
En je gaat toch echt niet Miele vergelijken met een but-verzonnen-merk
En je gaat toch echt niet Miele vergelijken met een but-verzonnen-merk
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 26 sep 2010 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Ik ben tegen chatten en dat is tegen de gedragsregels.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Heer Olivier: Er zijn op de hele wereld slechts twee personen: Jij, en De Rest.olivierbbommel schreef:redactie: ik heb sterk het vermoeden dat hier mensen zitten te trollen die elkaar kennen of een en dezelfde persoon.
Dat jij voortdurend overhoop ligt met De Rest ligt uiteraard niet aan jou. Dat ligt aan De Rest.
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
severin is geen but verzonnen merk. het is een heel oud Duits merk, dat al meer dan 100 jaar bestaat. Severin is op zich een heel goed product, ik heb er toevallig pech mee gehad!helpendhandje schreef:Olivier, met alle respect, tuurlijk gaat iedereen met zijn eigen portemonnee mee maar dan toch, voor die prijs kun je toch echt niet veel verwachten.
En je gaat toch echt niet Miele vergelijken met een but-verzonnen-merk
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Trabant is ook een heel goed Duits merk. Volgens teletekst rijden er op het ogenblik nog minimaal 30.000 rond, stuk voor stuk minimaal 20 jaar oud, en roestvrij. Ik zou er dan ook gráág eentje willen hebben.
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
dat was oostduits.... we hebben het hier over een normaal, degelijk westers, duits product. je moet een ander niet belachelijk proberen te maken, da's siert je niet.Verre van.
Je gedraagt je als een internettroll, totaal offtopic.
Je gedraagt je als een internettroll, totaal offtopic.
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Is totaal geen woord van waar.olivierbbommel schreef:Ondanks dat ze hbo+ geschoold zijn. En dan nog iets: de prijs maakt niets uit. het is WETTELIJK vastgelegd, dat een apparaat dat voor huishoudelijk gebruik is gemaakt een x aantal jaren moet meegaan.
Die regel bestaat niet.
De belastingtechnische afschrijving heef totaal NIETS te maken met hoelang dat een product probleemloos mee moet gaan.olivierbbommel schreef:Ik vertel hier een verhaal. Dat verhaal is legitiem, en terecht. een apparaat moet 5 jaar mee kunnen gaan uit die prijsklasse. Je hebt een a fschrijving op jaarbasis. en die afschrijving staat voor een magnetron op ongeveer 20 euro per jaar. dat is algemeen bekend.
Er zijn genoeg producten waarbij de economische levensduur 2 tot 3 jaar ligt.
Ook weer geen woord van waar.olivierbbommel schreef:Het is dus wel een duurzaam apparaat. Er is een wet, en daar heeft iedereen zich aan te houden. ook een importeur. Of jij het nou prettig vindt of niet, of jij het daar nou mee eens bent of niet. het is een voldongen feit. Een apparaat moet, ongeacht de prijsklasse, 5 jaar minimaal mee kunnen gaan.
Ook weer omdat die regel niet bestaat.
Ook dat is dus weer niet waar.olivierbbommel schreef:Jij bent een en dezelfde als tennis. Daar komt bij: er is wettelijke garantie vna sowieso 2 jaar.................. er is wél wettelijke garantie te halen zonder advocaat.
Een apparaat moet minimaal 5 jaar meegaan, waarbij de verstrekker wettelijk verplicht is 2 jaar garantie te geven. Vroeger was dat 1 jaar.
De verkopende partij is totaal niet verplicht om garantie te verstrekken, en al helemaal geen 2 jaar.
Garantie is geen recht, maar een extra wat door de fabrikant of winkelier gegeven wordt.
De fabrikant en winkelier zijn zelf helemaal vrij om garantie te geven, hoelang en tegen welke condities. (artikel 6a van wetboek 7)
Wat wel wettelijk geregeld is, is dat het product aan de overeenkomst moet voldoen en de eigenschappen bezitten die welke volgens de overeenkomst had moeten bezitten. (artikel 17 en 18 van wetboek 7)
Ook zijn de uitspraken van de fabrikant en winkelier in de media ook bindend.
Als het product niet die eigenschappen bezit die het product op grond van de overeenkomst had moeten bezitten of welke volgens de uitspraken van de fabrikant of winkelier in de media gedaan zijn, is de winkelier verplicht om kosteloos het product alsnog volgens de overeenkomst te brengen. Ook na de garantieperiode.
Dat is punt 1.
Punt 2: als het product na de garantieperiode defect gaat en de consument kan bewijzen dat het product tijdens de koop wel defect is, dan is de winkelier ook verplicht om het probleem kosteloos op te lossen, ook na de garantieperiode.
Dat is heel in het kort wat wettelijk bepaald is.
Dus dat een product een x tijd mee moet gaan is in de wetgeving NIET geregeld.
De term wettelijke garantie bestaat niet.
Nergens in de wetgeving is bepaald dat een product een x tijd probleemloos mee moet gaan.
Ook de term ondeugelijk product bestaat niet.
Als een product binnen de 6 maanden kapot gaat, gaat de wetgever er vanuit dat het product al tijdens de koop niet in orde was, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet. (artikel 18 lid 2 van wetboek 7) De bewijslast ligt dan bij de verkopende partij.
Na die 6 maanden ligt ten aller tijden de bewijslast bij de consument.
Bij zakelijke overeenkomsten is deze regel niet van toepassing en ligt de bewijslast altijd bij de kopende partij.
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
OlieB, als je je eigen openingpost terugleest dan zet jij jezelf voor gek, je kneiterd zelf alles af en gooit er zelfs een tweede exemplaar tegenaan.
En dan de posters hier aanvallen omdat ze er een dolletje van maken. Get real!
Je lokt het zelf uit, en als er mensen inhoudelijk reageren kap je ze ook af, is het dan gek dat het een off-topic geintje wordt? Lijkt me dat het duidelijk genoeg is en om dan iedereen maar als 'trollen' uit te maken is niet kies.
Ik beken schuld, maak er ook een dolletje van wat doe jij met die spullen? .
Je zeurt ook over je koelkast, nou, vergelijk een trabantje met een BMW en zelfs die krijg jij nog kapot blijkbaar.
Who wants it takes it, en daar is geen woord chinees bij,
BBCS heeft het verder genoeg uitgelegd.
En dan de posters hier aanvallen omdat ze er een dolletje van maken. Get real!
Je lokt het zelf uit, en als er mensen inhoudelijk reageren kap je ze ook af, is het dan gek dat het een off-topic geintje wordt? Lijkt me dat het duidelijk genoeg is en om dan iedereen maar als 'trollen' uit te maken is niet kies.
Ik beken schuld, maak er ook een dolletje van wat doe jij met die spullen? .
Je zeurt ook over je koelkast, nou, vergelijk een trabantje met een BMW en zelfs die krijg jij nog kapot blijkbaar.
Who wants it takes it, en daar is geen woord chinees bij,
BBCS heeft het verder genoeg uitgelegd.
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
volgens de wet, moet een nieuw apparaat deugdzaam zijn en is de winkelier c.q. verkopende partij verplicht die te verlenen. Als je wat vaker naar tros radar kijkt, had je dat kunnen zien. Dit is ook al bij kassa geweest. Verder zijn hier ook al gerechtelijke uitspraken over geweest.
Een magnetron valt onder huishoudelijke apparatuur. Huishoudelijke apparatuur valt onder duurzame producten. Als je een NIEUW huishoudelijk apparaat koopt ga je er van uit dat het apparaat langer mee gaat dan 2 jaar. Dat is een voldongen feit. Er staat duidelijk in de wet dat op een product de minimale garantietermijn op een nieuw huishoudelijk product dus, een duurzaam product , 2 jaar moet zijn. En zeker al als de verkopende partij dat zwart op wit heeft staan.
Winkels of verkopende partijen die geen garantie geven op nieuwe producten verkopen niet. zo simpel is het.
De verkopende partij is wettelijk altijd de aangewezen persoon waarop je jouw verhaal kunt halen.
Ik ga dit niet allemaal opzoeken: google maar even. boeken vol over geschreven: consumentenrecht.
Voorbeeld
U hebt een koelkast gekocht. Na een aantal jaren gaat het lampje kapot. Dan moet u dit zelf vervangen. Maar gaat de motor opeens kapot na twee jaar? Dan is het product ondeugdelijk en kunt u teruggaan naar de winkel.
- dit is informatie van de OVERHEID- en dus niet door mij verzonnen...
bron: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Een magnetron is net zoals een koelkast een DUURZAAM apparaat. ...
Immers, een magnetron is een kookapparaat, en die gebruik je *90 procent van de Nederlanders schijnt) iedere dag.
consuwijzer.
Waar heb ik recht op?
Is uw product niet goed? Dan hebt u volgens de wet recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt.
Moet u van de verkoper dan wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
De verkoper moet zelf het probleem oplossen. Hij mag u niet naar de fabrikant sturen. Als de fabrieksgarantie al voorbij is, hoeft de fabrikant u niet meer helpen. Maar de verkoper moet u dan nog steeds helpen. Wil de verkoper u niet helpen? Kijk dan op de website van ConsuWijzer. Of bel ons op 088-0 70 70 70. We kunnen u dan advies geven over wat u kunt doen.
Voortaan zelf even googlen.
ik ga slapen.
wehkamp staat tussen 8 en half 11 voor de deur met een nieuwe FLUISTERSTILLE 47 db vaatwasser..
gegroet!
Een magnetron valt onder huishoudelijke apparatuur. Huishoudelijke apparatuur valt onder duurzame producten. Als je een NIEUW huishoudelijk apparaat koopt ga je er van uit dat het apparaat langer mee gaat dan 2 jaar. Dat is een voldongen feit. Er staat duidelijk in de wet dat op een product de minimale garantietermijn op een nieuw huishoudelijk product dus, een duurzaam product , 2 jaar moet zijn. En zeker al als de verkopende partij dat zwart op wit heeft staan.
Winkels of verkopende partijen die geen garantie geven op nieuwe producten verkopen niet. zo simpel is het.
De verkopende partij is wettelijk altijd de aangewezen persoon waarop je jouw verhaal kunt halen.
Ik ga dit niet allemaal opzoeken: google maar even. boeken vol over geschreven: consumentenrecht.
Voorbeeld
U hebt een koelkast gekocht. Na een aantal jaren gaat het lampje kapot. Dan moet u dit zelf vervangen. Maar gaat de motor opeens kapot na twee jaar? Dan is het product ondeugdelijk en kunt u teruggaan naar de winkel.
- dit is informatie van de OVERHEID- en dus niet door mij verzonnen...
bron: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Een magnetron is net zoals een koelkast een DUURZAAM apparaat. ...
Immers, een magnetron is een kookapparaat, en die gebruik je *90 procent van de Nederlanders schijnt) iedere dag.
consuwijzer.
Waar heb ik recht op?
Is uw product niet goed? Dan hebt u volgens de wet recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt.
Moet u van de verkoper dan wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
De verkoper moet zelf het probleem oplossen. Hij mag u niet naar de fabrikant sturen. Als de fabrieksgarantie al voorbij is, hoeft de fabrikant u niet meer helpen. Maar de verkoper moet u dan nog steeds helpen. Wil de verkoper u niet helpen? Kijk dan op de website van ConsuWijzer. Of bel ons op 088-0 70 70 70. We kunnen u dan advies geven over wat u kunt doen.
Voortaan zelf even googlen.
ik ga slapen.
wehkamp staat tussen 8 en half 11 voor de deur met een nieuwe FLUISTERSTILLE 47 db vaatwasser..
gegroet!
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Wettelijke garantie bestaat wel degelijk!
Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
bron: consuwijzer.
'geen wettelijke garantie' ga toch fluiten. Ik wist als kind al dat ik recht had op garantie (speelgoed) ... natuurlijk is dat wel wettelijk geregeld! zou wat moois zijn als dat niet zo zou zijn!
Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
bron: consuwijzer.
'geen wettelijke garantie' ga toch fluiten. Ik wist als kind al dat ik recht had op garantie (speelgoed) ... natuurlijk is dat wel wettelijk geregeld! zou wat moois zijn als dat niet zo zou zijn!
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
En dat is dus niet zo geregeld.olivierbbommel schreef:Wettelijke garantie bestaat wel degelijk!
Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
bron: consuwijzer.
'geen wettelijke garantie' ga toch fluiten. Ik wist als kind al dat ik recht had op garantie (speelgoed) ... natuurlijk is dat wel wettelijk geregeld! zou wat moois zijn als dat niet zo zou zijn!
En consuwijzer kan schrijven wat ze willen, maar van de teksten van de website van consuwijzer mogen geen enkele juridische rechten aan ontleent worden!!!
Bron:
Disclaimer
We doen ons best om de website van ConsuWijzer zo goed mogelijk te maken. We proberen de teksten ook zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven. Vaak hebben we juridische teksten makkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld delen van teksten uit de wet. Het is daarom verstandig om ook de originele teksten te lezen van het publieke en private recht. Deze teksten kunt u vinden op http://www.wetten.nl/. De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten.
bron: http://www.consuwijzer.nl/Disclaimer
Lees trouwens artikel 6a, 17 en 18 van wetboek 7 eens terug!olivierbbommel schreef:'geen wettelijke garantie' ga toch fluiten. Ik wist als kind al dat ik recht had op garantie (speelgoed) ... natuurlijk is dat wel wettelijk geregeld! zou wat moois zijn als dat niet zo zou zijn!
Een winkelier hoeft geen garantie te geven.
Als hij wel garantie geeft, moet hij zich daar wel aan houden.
Als een winkelier totaal geen garantie geeft, heb jij totaal geen recht op garantie.
Echter dient het product wel aan de overeenkomst te voldoen, doet dat het niet, dan dient de verkopende partij ervoor te zorgen dat het product kosteloos alsnog volgens de overeenkomst komt (Quelle Arrest) (artikel 17, 18, 22, 23 en 24 van wetboek 7)
Als het product defect gaat en de koper kan bewijzen dat het product tijdens de koop niet goed was en dat het defect ten tijden van de koop niet bekend was of redelijkerwijs kenbaar had kunnen zijn, dient de verkopende partij dit kosteloos te verhelpen.
Men noemt het bovenstaande ook wel wettelijke garantie.
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Er is in dit topic geen vrouw aan te pas gekomen, maar wat een gekakel zeg, ik zie jou even over het hoofd Helpen handje, doe ik wel vaker, lol.
Olivier, op Consuwijzer, bel ze even, kan je precies horen wat jij kan verwachten van het door jou aan gekochte product.
Het gaat inderdaad aan wat je uitgeeft aan een product, zo heeft een duurder product, wat wellicht uit de zelfde fabriek komt, maar wel duurder in de winkel ligt, een langere geschatte levensduur.
Ik ken iemand, die werkte bij een laptop fabriek, hij had volledige zwijgplicht, maar er kwamen laptops binnen en op de ene werd een stikker van hp geplakt, op de andere asus. Maar het helpt je niet om hier om je heen te gaan schoppen en jou berichten komen nogal over, ik heb gelijk en dat gelijk ga ik ook halen ook.
Ik wens je heel veel sterkte met het behalen van je gelijk, ik vermoed dat je over tien jaar een advocaat bent.
BCCS,
de garantie zit al op het product en dat maakt de verkoper aansprakelijk, krom, ik weet. Want in mijn ogen is alleen de producent aansprakelijk voor hun product en mag de verkoper geen schade ondervinden van hun ondeugdelijke producten. Alleen heeft een ondernemer niet altijd de keuze om te verkopen waar hij zelf achter staat en moet toch zijn hoofd boven water houden. Zo heeft hier een kleine zelfstandige gekozen om Hoover er uit te gooien, heeft hem bakken met geld gekost.
Ik vind trouwens Bommel, zeer beledigend jegens andere mensen, er zijn op marktplaats prima dingen te koop, maar hij wil niet koken in andermans vet. Alsof je in een magnetron, ook maar iets kan koken, vervolgens slaat hij zich zelf op de borst, ik kook alles vers, ja ja, in een magnetron.
Maarre bommel, ik heb nog wel een magnetron staan, oh nee, die is te vies.
Heel degradeerd vind ik jou overkomen, je moet er zeker nog aan wennen dat je geen cent te makken hebt.
Je gaat nog wel leren zingen, ik wens je heel veel sterkte en btw, we zijn hier niet allemaal steenrijk hoor!
Ga eens kijken bij de kringloop winkel voor een andere magnetron, of is dat beneden je waarde?
Olivier, op Consuwijzer, bel ze even, kan je precies horen wat jij kan verwachten van het door jou aan gekochte product.
Het gaat inderdaad aan wat je uitgeeft aan een product, zo heeft een duurder product, wat wellicht uit de zelfde fabriek komt, maar wel duurder in de winkel ligt, een langere geschatte levensduur.
Ik ken iemand, die werkte bij een laptop fabriek, hij had volledige zwijgplicht, maar er kwamen laptops binnen en op de ene werd een stikker van hp geplakt, op de andere asus. Maar het helpt je niet om hier om je heen te gaan schoppen en jou berichten komen nogal over, ik heb gelijk en dat gelijk ga ik ook halen ook.
Ik wens je heel veel sterkte met het behalen van je gelijk, ik vermoed dat je over tien jaar een advocaat bent.
BCCS,
de garantie zit al op het product en dat maakt de verkoper aansprakelijk, krom, ik weet. Want in mijn ogen is alleen de producent aansprakelijk voor hun product en mag de verkoper geen schade ondervinden van hun ondeugdelijke producten. Alleen heeft een ondernemer niet altijd de keuze om te verkopen waar hij zelf achter staat en moet toch zijn hoofd boven water houden. Zo heeft hier een kleine zelfstandige gekozen om Hoover er uit te gooien, heeft hem bakken met geld gekost.
Ik vind trouwens Bommel, zeer beledigend jegens andere mensen, er zijn op marktplaats prima dingen te koop, maar hij wil niet koken in andermans vet. Alsof je in een magnetron, ook maar iets kan koken, vervolgens slaat hij zich zelf op de borst, ik kook alles vers, ja ja, in een magnetron.
Maarre bommel, ik heb nog wel een magnetron staan, oh nee, die is te vies.
Heel degradeerd vind ik jou overkomen, je moet er zeker nog aan wennen dat je geen cent te makken hebt.
Je gaat nog wel leren zingen, ik wens je heel veel sterkte en btw, we zijn hier niet allemaal steenrijk hoor!
Ga eens kijken bij de kringloop winkel voor een andere magnetron, of is dat beneden je waarde?
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
De levensduur is in de wetgeving van geen enkel totaal belang.kaarsje69 schreef: Olivier, op Consuwijzer, bel ze even, kan je precies horen wat jij kan verwachten van het door jou aan gekochte product.
Het gaat inderdaad aan wat je uitgeeft aan een product, zo heeft een duurder product, wat wellicht uit de zelfde fabriek komt, maar wel duurder in de winkel ligt, een langere geschatte levensduur.
De wetgeving omschrijft niet hoelang dat een product probleemloos mee moet gaan.
Ook is niet in de wetgeving bepaald wat je wel en niet van een product mag en kunt verwachten.
De wetgeving gaat uit van de overeenkomst en van de uitspraken van de winkelier en zijn voorverkopers.
That's It!!!!
Dus consuwijzer en de consumentenorganisaties kunnen wel mooi beschrijven wat je als consument mag en kunt verwachten van een product, maar zoals ik hierboven beschreef zijn dat geen partijen waarbij de uitspraken juridisch bij de overeenkomst van belang zijn.
Niet relevant dus.
Klopt.kaarsje69 schreef:de garantie zit al op het product en dat maakt de verkoper aansprakelijk, krom, ik weet. Want in mijn ogen is alleen de producent aansprakelijk voor hun product en mag de verkoper geen schade ondervinden van hun ondeugdelijke producten. Alleen heeft een ondernemer niet altijd de keuze om te verkopen waar hij zelf achter staat en moet toch zijn hoofd boven water houden. Zo heeft hier een kleine zelfstandige gekozen om Hoover er uit te gooien, heeft hem bakken met geld gekost.
Echter als de fabrikant bepaald heeft dat een garantieperiode 1 jaar is (wat compleet volgens de Nederlandse Wetgeving is) dan heeft de koper ook maar 1 jaar garantie en niet langer.
Die aansprakelijkheid van de verkopende partij heeft puur te maken dat het product volgens de overeenkomst die tussen de koper en de verkoper is gesloten geleverd wordt en is, met de eigenschappen van het product welke ook in de overeenkomst overeen gekomen zijn, waarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers (dus ook de fabrikant) op welke manier dan ook van toepassing zijn.
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Sorry maar ik denk dat jullie op juridisch gebied écht achterlopen. er zijn immers uitspraken geweest van de rechter. Dat stelt indirect een wet. Men weet hoe het werkt.
er wordt wel degelijk gesproken over een europees garantierecht. Onze wetgeving is daar ondergeschikt aan. Tevens zal er dan een wetswijziging moeten komen. Ik zal contact opnemen met de leden van de pvda en de sp die ik ken, om e.e.a. duidelijker wettelijk te laten beschrijven middels een motie.
geloof me. er is écht een consumentenrecht en een wetgeving op dit gebied. zie de consuwijzer. Wat daar staat klopt< wat jullie schrijven interesseert me niet. De consuwijzer is een uitgave van onze eigen staat, die weet heus wel wat er juridisch mogelijk is. Blijkbaar zijn de zogenaamde 'experts hier' dus niet zo deskundig....
er wordt wel degelijk gesproken over een europees garantierecht. Onze wetgeving is daar ondergeschikt aan. Tevens zal er dan een wetswijziging moeten komen. Ik zal contact opnemen met de leden van de pvda en de sp die ik ken, om e.e.a. duidelijker wettelijk te laten beschrijven middels een motie.
geloof me. er is écht een consumentenrecht en een wetgeving op dit gebied. zie de consuwijzer. Wat daar staat klopt< wat jullie schrijven interesseert me niet. De consuwijzer is een uitgave van onze eigen staat, die weet heus wel wat er juridisch mogelijk is. Blijkbaar zijn de zogenaamde 'experts hier' dus niet zo deskundig....
BBCS schreef:De levensduur is in de wetgeving van geen enkel totaal belang.kaarsje69 schreef: Olivier, op Consuwijzer, bel ze even, kan je precies horen wat jij kan verwachten van het door jou aan gekochte product.
Het gaat inderdaad aan wat je uitgeeft aan een product, zo heeft een duurder product, wat wellicht uit de zelfde fabriek komt, maar wel duurder in de winkel ligt, een langere geschatte levensduur.
De wetgeving omschrijft niet hoelang dat een product probleemloos mee moet gaan.
Ook is niet in de wetgeving bepaald wat je wel en niet van een product mag en kunt verwachten.
De wetgeving gaat uit van de overeenkomst en van de uitspraken van de winkelier en zijn voorverkopers.
That's It!!!!
Dus consuwijzer en de consumentenorganisaties kunnen wel mooi beschrijven wat je als consument mag en kunt verwachten van een product, maar zoals ik hierboven beschreef zijn dat geen partijen waarbij de uitspraken juridisch bij de overeenkomst van belang zijn.
Niet relevant dus.
Klopt.kaarsje69 schreef:de garantie zit al op het product en dat maakt de verkoper aansprakelijk, krom, ik weet. Want in mijn ogen is alleen de producent aansprakelijk voor hun product en mag de verkoper geen schade ondervinden van hun ondeugdelijke producten. Alleen heeft een ondernemer niet altijd de keuze om te verkopen waar hij zelf achter staat en moet toch zijn hoofd boven water houden. Zo heeft hier een kleine zelfstandige gekozen om Hoover er uit te gooien, heeft hem bakken met geld gekost.
Echter als de fabrikant bepaald heeft dat een garantieperiode 1 jaar is (wat compleet volgens de Nederlandse Wetgeving is) dan heeft de koper ook maar 1 jaar garantie en niet langer.
Die aansprakelijkheid van de verkopende partij heeft puur te maken dat het product volgens de overeenkomst die tussen de koper en de verkoper is gesloten geleverd wordt en is, met de eigenschappen van het product welke ook in de overeenkomst overeen gekomen zijn, waarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers (dus ook de fabrikant) op welke manier dan ook van toepassing zijn.
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
olivierbbommel schreef:Sorry maar ik denk dat jullie op juridisch gebied écht achterlopen. er zijn immers uitspraken geweest van de rechter. Dat stelt indirect een wet. Men weet hoe het werkt.
er wordt wel degelijk gesproken over een europees garantierecht. Onze wetgeving is daar ondergeschikt aan. Tevens zal er dan een wetswijziging moeten komen. Ik zal contact opnemen met de leden van de pvda en de sp die ik ken, om e.e.a. duidelijker wettelijk te laten beschrijven middels een motie.
geloof me. er is écht een consumentenrecht en een wetgeving op dit gebied. zie de consuwijzer. Wat daar staat klopt< wat jullie schrijven interesseert me niet. De consuwijzer is een uitgave van onze eigen staat, die weet heus wel wat er juridisch mogelijk is. Blijkbaar zijn de zogenaamde 'experts hier' dus niet zo deskundig....
BBCS schreef:De levensduur is in de wetgeving van geen enkel totaal belang.kaarsje69 schreef: Olivier, op Consuwijzer, bel ze even, kan je precies horen wat jij kan verwachten van het door jou aan gekochte product.
Het gaat inderdaad aan wat je uitgeeft aan een product, zo heeft een duurder product, wat wellicht uit de zelfde fabriek komt, maar wel duurder in de winkel ligt, een langere geschatte levensduur.
De wetgeving omschrijft niet hoelang dat een product probleemloos mee moet gaan.
Ook is niet in de wetgeving bepaald wat je wel en niet van een product mag en kunt verwachten.
De wetgeving gaat uit van de overeenkomst en van de uitspraken van de winkelier en zijn voorverkopers.
That's It!!!!
Dus consuwijzer en de consumentenorganisaties kunnen wel mooi beschrijven wat je als consument mag en kunt verwachten van een product, maar zoals ik hierboven beschreef zijn dat geen partijen waarbij de uitspraken juridisch bij de overeenkomst van belang zijn.
Niet relevant dus.
Klopt.kaarsje69 schreef:de garantie zit al op het product en dat maakt de verkoper aansprakelijk, krom, ik weet. Want in mijn ogen is alleen de producent aansprakelijk voor hun product en mag de verkoper geen schade ondervinden van hun ondeugdelijke producten. Alleen heeft een ondernemer niet altijd de keuze om te verkopen waar hij zelf achter staat en moet toch zijn hoofd boven water houden. Zo heeft hier een kleine zelfstandige gekozen om Hoover er uit te gooien, heeft hem bakken met geld gekost.
Echter als de fabrikant bepaald heeft dat een garantieperiode 1 jaar is (wat compleet volgens de Nederlandse Wetgeving is) dan heeft de koper ook maar 1 jaar garantie en niet langer.
Die aansprakelijkheid van de verkopende partij heeft puur te maken dat het product volgens de overeenkomst die tussen de koper en de verkoper is gesloten geleverd wordt en is, met de eigenschappen van het product welke ook in de overeenkomst overeen gekomen zijn, waarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers (dus ook de fabrikant) op welke manier dan ook van toepassing zijn.
spreek even met een jurist... dan hoor je hoe het zit.. Een vriend van mij was jarenlang rechter. Sorry maar ik geloof hem toch eerder dan al die zogenaamde 'deskundigen' hier.
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
U heeft twee jaar problemen met Wehkamp gehad en tot op heden is dit probleem nog niet opgelost, maar u plaatst er wel al weer een nieuwe bestelling??? Zeer eigenaardig........olivierbbommel schreef:wehkamp staat tussen 8 en half 11 voor de deur met een nieuwe FLUISTERSTILLE 47 db vaatwasser..
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Toxopeus schreef:Nee, waarom zou ik die voor jou betalen?olivierbbommel schreef:Betaal jij die even voor mij?
Je kunt bij Neckermann ook op de pof kopen.
Dat wil ik niet. ik wil een werkend apparaat. er zijn er 2 stuk gegaan in amper 3 1/2 jaar tijd. terwijl er 2 jaar garantie op het apparaat zit standaard. als je nou niet serieus wilt reageren, reageer dan gewoon helemaal niet. er zitten hier teveel trollen en verzuurde consumenten op die denken humor te hebben. Ikz it hier niet voor lachertjes.. ik zit hier voor serieuze mensen. ik heb er op wehkamp na, niet een kunnen herkennen.
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Als ik jou was, zou ik even mijn eigen berichten lezen:aquino schreef:tennis neemt een loopje met iedereen maar kan zelf niet tegen kritiek maar dat kunnen de meeste slijmerds niet
http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... e&u=143209